• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91041106618
  • خبرنگار : 71442

در گفتگو با ايسنا عنوان شد:

انتقاد صريح محمود شهرياري از عملكرد تلويزيون/ انصراف اين مجري از جشن رمضان شبكه تهران

انتقاد صريح محمود شهرياري از عملكرد تلويزيون/ انصراف اين مجري از جشن رمضان شبكه تهران

محمود شهرياري با انتقاد از برنامه‌هاي صداوسيما خاطرنشان كرد: متاسفانه صداوسيما در حال حاضر به سمت كميت‌گرايي رفته و مردم انعكاس كارهاي خودشان را در صداوسيما نمي‌بينند.

محمود شهرياري با انتقاد از برنامه‌هاي صداوسيما خاطرنشان كرد: متاسفانه صداوسيما در حال حاضر به سمت كميت‌گرايي رفته و مردم انعكاس كارهاي خودشان را در صداوسيما نمي‌بينند.

اين مجري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه نگران است از اينكه روز به روز از مخاطبان تلويزيون كم شود، خاطرنشان كرد: من نسبت به كميت‌گرايي صداوسيما انتقاد دارم؛ در حالي كه كارگردانان بسيار مطرحي همچون داوود ميرباقري سريال‌هاي پرخرجي چون «مختارنامه» را مي‌سازند، شبكه‌هاي ماهواره‌يي با ايجاد سريال‌هاي 150 قسمتي، باعث كاهش مخاطبان مي‌شوند كه متاسفانه مديران نسبت به اين قضايا كاملا بي‌تفاوت هستند.

شهرياري با بيان اينكه برنامه‌هاي تلويزيون ديگر خنثي و علي‌السويه شده‌اند، خاطرنشان كرد: به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه روز به روز مخاطبان را از دست مي‌دهيم.

وي درباره‌ي لزوم سعه‌ي صدر مديران رسانه در قبال ريسك‌‌ها و حتي اشتباهات مجريان و هنرمندان كه در نهايت به ساخت برنامه‌هاي جذاب‌تر تلويزيوني مي‌انجامد، اظهار كرد: متاسفانه مجريان اين ريسك‌پذيري را ندارند. آنقدر از جايگاهشان مي‌ترسند كه از كوچكترين موضع‌گيري خارج از سازمان صداوسيما از خود بي‌خود مي‌شوند. همكاران ما هيچ امنيت شغلي ندارند و فقط متوسل به تلفني هستند كه بدانند چه تصميمي نسبت به آن‌ها گرفته مي‌شود.

اين مجري با بيان اينكه سال‌هاي سال جواني خود را در رسانه ملي گذاشته است، تاكيد كرد: نگران از اين هستم كه ماهواره‌ها به راحتي سريال‌هاي 150 قسمتي پخش مي‌كنند كه مخاطبان را به خود جذب كرده است و مديران نسبت به اين مساله بي‌تفاوت هستند.

وي گفت: آيا سوالي ساده‌تر از اين است كه از ميهمان برنامه بپرسيد كه خودش را شبيه چه ميوه‌اي مي‌داند؟ آن فرد هم مي‌توانست جواب دهد يا ندهد. اين چه ربطي به مجري دارد كه مشكل‌ساز شده است. اين مساله خيلي پيش پا افتاده و مضحك است كه اينگونه با آن برخورد مي‌كنند؛ با اين شرايط حاضر نيستم براي سازمان صداوسيما برنامه اجرا كنم.

محمود شهرياري افزود: متاسفانه در حال حاضر تسويه حساب‌هاي جشن رمضان پارسال را انجام نداده‌اند. حتي برنامه‌هاي سال 85 را نيز با بنده تسويه نكرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر به عنوان يك كارشناس نسبت به كيفيت برنامه‌هاي سازمان، منتقد هستم به اين دليل كه كميت‌گرايي را مد نظر قرار داده است و فقط شبكه افتتاح مي‌كند.

***

محمود شهرياري همچنين با ارسال نامه‌اي به سرويس تلويزيون ايسنا، انصراف خود را از اجراي برنامه جشن رمضان اعلام كرد.

در متن اين نامه آمده است:

«محمود شهرياري در اعتراض به قرباني شدن كيفيت برنامه‌هاي تلويزيوني و سياست كميت‌گرايي صدا و سيما، تك صدايي و يك جانبه‌گرايي اين رسانه و عدم توجه به انعكاس واقعي خواسته‌هاي مردم و همين طور نبود صداقت برنامه‌ها با مخاطبان و سردرگمي اصول نظارت و خطوط قرمز و ضعف برنامه‌ها و عدم توجه به نظر كساني كه سرمايه عمر و جواني خود را براي مدت بيش از سي سال در اين سازمان مصروف داشته و با كوچكترين موضع‌گيري‌ سايت‌ها و خبرگزاري‌ها بلافاصله با اصحاب خود به شديدترين شكلي برخورد كرده و در واقع مديريت شبكه‌ها را به خارج از اراده مديران خود سپرده‌اند و همين طور انجام ندادن تعهدات مالي تهيه‌كنندگان برنامه‌ها به طوري كه تسويه مالي جشن رمضان سال گذشته هنوز صورت نگرفته و حتي مطالبات سال 85 با گذشت شش سال در دين شبكه تهران است، از اجراي برنامه جشن رمضان امسال انصراف داده و اعلام كرد تحت هيچ شرايطي حاضر به اجراي اين برنامه نيست.»

***

بر اساس اين گزارش ايسنا، شبكه تهران ششم تيرماه از «آبی آسمانی» به عنوان ویژه برنامه ماه مبارک رمضان اين شبكه نام برد و اعلام كرد، اين برنامه می کوشد با نگاهی متفاوت به جایگاه خدا در زندگی فردی، اجتماعی و حرفه ای انسان های مختلف بپردازد. در اين برنامه شخصيت هاي فرهنگي، اجتماعي و ... ميهمان هستند و علیرضا غفاری اجرا اين برنامه را برعهده دارد.

«آبی آسمانی» سال‌هاي گذشته نيز در كنار جشن رمضان در ايام رمضان از شبكه تهران پخش شده است.

مدير شبكه تهران طي روزهاي اخير با اشاره به اینکه در هر برنامه‌ای ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ بدهد و شبکه لزوماً از این اتفاقات دفاع نمی‌کند، گفت: اتفاقی که در ویژه‌برنامه عبد مبعث افتاد و سوال مجری آن برنامه قابل دفاع نیست.

در ویژه‌برنامه شبکه تهران که به مناسبت عید مبعث با اجرای محمود شهریاری روی آنتن رفت، مجری برنامه از امیر جعفری که به عنوان مهمان در برنامه حضور پیدا کرده بود، پرسید: همسر شما شبیه چه میوه‌ای است؟؛ طرح این سوال در اين روزها واکنش امیر جعفری و رسانه‌ها را به دنبال داشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha