• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032111504

/بيست‌ونهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم/

يوسفي‌مقدم درگفت‌وگوباايسنا: با برگزاري مسابقات قرآن تبليغات كذب عليه شيعيان برملا مي‌شود

يوسفي‌مقدم درگفت‌وگوباايسنا: با برگزاري مسابقات قرآن تبليغات كذب عليه شيعيان برملا مي‌شود

مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اقدام جمهوري اسلامي ايران در برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و همچنين ساير مسابقات قرآني در داخل كشور، مشوقي در جهت توسعه فعاليت‌هاي قرآني در جوامع اسلامي است.

مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اقدام جمهوري اسلامي ايران در برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و همچنين ساير مسابقات قرآني در داخل كشور، مشوقي در جهت توسعه فعاليت‌هاي قرآني در جوامع اسلامي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين يوسفي‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ابعاد برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در داخل كشور و همچنين بعد بين‌المللي آن افزود: مسابقات قرآني در كشور ما كه تاكنون در حال انجام بوده، اقدام شايسته‌اي در جهت توجه جوانان كشور به قرآن و جذب آنان به قرائت و فهم معارف قرآن بوده و نقش موثري داشته است.

وي خاطرنشان كرد: بايد برنامه‌ريزي دقيق‌تري در اين زمينه صورت گيرد و پژوهش‌هاي ميداني انجام پذيرد تا ببينند چگونه مي‌توانند نقش اينگونه مسابقات را در سطح كشور اثربخش‌تر كنند.

مديرمركز فرهنگ و معارف قرآن، با بيان اين‌كه «مي‌توان با يك آسيب‌شناسي و پژوهش ميداني، اثر مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را در سطح جامعه و در ميان جوانان بيشتر كرد» گفت: برگزاري مسابقات اثر خوب ديگري كه دارد اين است كه كشورهاي اسلامي را ترغيب مي‌كند تا در زمينه قرائت و مفاهيم قرآن اقداماتي انجام دهند.

يوسفي‌مقدم با اشاره به اثرات ديگر اين مسابقات افزود: يكي از مهم‌ترين اثرات برگزاري مسابقات قرآني در سطح بين‌المللي برطرف كردن شبهه‌اي است كه وهابيت خلاف واقع عليه شيعيان تبليغ مي‌كند كه تشيع به قرآن اهميت نمي‌دهند، اما وقتي فعاليت‌هاي بين‌المللي ما را در عرصه قرآن مي‌بينند، تبليغات منفي و كذب آن‌ها براي دنيا برملا مي‌شود و متوجه مي‌شوند كه اين‌ها تبليغات سياسي و برخلاف واقعيات موجود است.

اين كارشناس مباحث قرآني يادآور شد: بايد در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم علاوه بر اين‌كه بر مساله قرائت تكيه مي‌شود، به مباحث معارفي و مباني قرآني نيز توجه شود، زيرا امروز جوامع اسلامي نيازمند مفاهيم و معارف قرآني هستند.

وي با بيان اين‌كه «بايد در جهت برگزاري مسابقات بين‌المللي معارف قرآن اقدامات جدي‌اي صورت گيرد» گفت: ما از اين طريق مي‌توانيم جوامع اسلامي را با مفاهيم حقيقي قرآن آشنا كنيم و آن‌ها را نسبت به وظايفشان در قبال اسلام و دشمنان اسلام آشنا كنيم، لذا اقداماتي كه مي‌شود از طريق مسابقات بين‌المللي در عرصه معارف قرآني انجام داد، آثار بسيار ارزشمندتري در بردارد كه اميدواريم مسوولان ما به اين موضوع مهم توجه كنند.

يوسفي‌مقدم همچنين درباره اين‌كه تاكيد مقام معظم رهبري بر مقوله حفظ قرآن و تربيت حافظان قرآن تا چه حد پيگيري شده است، گفت: تاكيد مقام معظم رهبري بر حفظ قرآن نشات گرفته از تاكيد پيامبر و امامان معصوم براي حفظ قرآن است. اگر به روايات و احاديث مراجعه كنيم، كاملا اين مسله را لمس مي‌كنيم كه آن بزرگواران در مساله حفظ قرآن تاكيد كرده‌اند و چقدر براي آن اهميت قائل شده‌اند و براي حافظان ثواب و پاداش در نظر گرفته‌اند.

وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري با توجه به اين تاكيدات، به مقوله حفظ قرآن تاكيد كردند تا جامعه اسلامي به سمت حفظ قرآن حركت كند و يقينا نفس علايق و توجه و تاكيد رهبري وظيفه مردم و مسوولان را سنگين مي‌كند.

مديرمركز فرهنگ و معارف قرآن با تاكيد بر اين‌كه «مسوولان بايد اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند» گفت: به نظر مي‌رسد از زماني كه ايشان اين دستور را فرمودند، هم مردم توجه بيشتري به حفظ قرآن نشان دادند و هم مسوولان اقدامات خوبي انجام داده‌اند هرچند اقدامات بايد جدي‌تر، حساب‌شده‌تر و با برنامه‌هاي علمي و متقن تحقيق شود تا نتايج ارزشمند داشته باشد و آن مطالبه مقام معظم رهبري كه فرمودند بايد 10 ميليون نفر حافظ داشته باشيم، محقق شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha