• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022514614
  • خبرنگار : 71234

/بررسي بودجه 91/

لاريجاني : در تزيين و آراستگي مساجد نبايد خساست به خرج داد

لاريجاني : در تزيين و آراستگي مساجد نبايد خساست به خرج داد

رييس مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد به اينكه براي خنثي‌ كردن توطئه‌ها بايد فرهنگ ديني را تبيين كرد، گفت: تزيين و آراستگي مساجد امري مهم است كه نبايد براي آن خساست خرج دهيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد به اينكه براي خنثي‌ كردن توطئه‌ها بايد فرهنگ ديني را تبيين كرد، گفت: تزيين و آراستگي مساجد امري مهم است كه نبايد براي آن خساست خرج دهيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني در موافقت با پيشنهاد رايگان اعلام شدن حق انشعاب برق‌، آب و گاز براي تمامي دار‌القرآن‌ها اعم از شهري و روستايي گفت: طبق بيانات مقام معظم رهبري مساله تهاجم فرهنگي از سوي دشمنان كشور را تهديد مي‌كند و ريشه ديني را تضعيف مي‌نمايد.

وي با طرح اين سوال كه آيا هيج مركز فرهنگي خالص‌تر از مساجد و حسينيه‌ها براي حفظ دين مردم سراغ داريد، گفت: مجلس براي بخش‌هاي مختلف فرهنگي همچون سينما‌ها،‌موسيقي و تئاتر با در نظر گرفتن اعتباراتي كمك مي‌كند از اين رو قرار نيست ما به مساجد كمك كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه بايد با در نظر گرفتن شرايطي در راستاي سرپا نگه داشتن مساجد كمك كنيم، افزود: براي تبيين فرهنگ ديني و مقابله با توطئه‌ها راهي جز كمك به حسينيه‌ها و مساجد نداريم، اما در اين شرايط بايد از خود بپرسيم براي حفظ دين مردم چه كرديم؟

رييس قوه مقننه با بيان اينكه تامين هزينه‌هاي مساجد در بسياري از نقاط با كمك‌هاي مردمي امكان‌‌پذير نيست گفت: از سوي ديگر بايد براي ايجاد جاذبه در مساجد تلاش‌هاي لازم را انجام دهيم. مطمئنا اين موضوع باقيات و صالحات براي نمايندگان به دنبال خواهد داشت.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه تزيين و آراستگي مساجد امري مهم است،‌گفت:‌در اين راستا نبايد خساست به خرج داد مي ‌توان جلوي پرداخت‌‌ها را در بسياري از موارد گرفت و در مقابل براي مساجد كار مهمي را انجام داد.

به گزارش ايسنا، احمد توكلي نماينده مردم تهران در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: مخالفت بنده براي اين است كه چنين روشي در مجلس جا نيافتده كه آقاي لاريجاني با فضا سازي بخواهند از نمايندگان راي بگيرند، بنده به دلايل ماهوي و فني مخالفت مي‌كنم.

وي ادامه داد: هنگامي كه جهت‌گيري ما اجراي قانون هدفمندي باشد، معافيت از هزينه سوخت امري غلط است بايد هزينه‌هاي سوخت گرفته شود و در كنار آن در بودجه بندي براي كمك به مساجد لحاظ گردد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در پيشنهادي مطرح كرده بود كه كلمه روستايي از بند الحاقي 28 برداشته شود تا براساس آن هزينه مصرفي حق انشعابي برق، آب و گاز براي مساجد، حسينيه‌ها و دارالقرآن‌ها رايگان شود.

ممبيني معاون معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور پس از اظهارات موافق و مخالف اين پيشنهاد با بيان اين كه قصد مخالفت با اين موضوع را ندارد گفت: دولت نهم و دهم در حوزه دين تلاش‌هاي بسياري انجام داده است به طوري كه در سال 83 ميزان اعتبارات براي مساجد و امكان مقدس 83 ميليارد تومان بود و اكنون اين رقم به 5 هزار 500 ميليارد تومان رسيده است.

وي افزود: دولت سالانه حداقل بين 300 ميليارد تومان به طور مستقيم به مساجد و اماكن مقدس كمك مي‌كند.

ممبيني در عين حال تاكيد كرد: كه بحث مخالفت با اين پيشنهاد از باب كمك نكردن به مساجد نيست بلكه نظام جمهوري اسلامي ايران داراي قوانين و مقرارتي است كه براساس آن هرچيزي بايد سرجاي خودش باشد.

وي ادامه داد: ما موافق اختصاص اعتبارات براي مساجد و افزايش آن هستيم اما در اين زمينه بايد بحث اصراف احتمالي نيز موردتوجه قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، اين پيشنهاد به راي نمايندگان گذاشته شد و سرانجام آن‌ها با 170 راي موافق، 18 راي مخالف و 11 راي ممتنع از مجموع 217 راي با اين موضوع موافقت كردند.

قبل از طرح اين پيشنهاد حجت‌الاسلام ذاكر پيشنهاد حذف عبارت «به ميزان متوسط مصرف سال 89» در مورد هزينه‌هاي مصرفي مساجد را مطرح كرده بود كه نمايندگان نيز با آن موافقت كردند.

لاريجاني در زمان راي‌گيري براي اين پيشنهاد تاكيد مي‌كرد كه بعيد مي‌دانم كه كسي مخالف آن باشد و همه بدنبال باقيات و صالحات و خيرات براي خود هستند.

به گزارش ايسنا،‌سرانجام نمايندگان بند الحاقي 28 لايحه بودجه 91 تصويب كردند كه براساس آن هزينه مصرفي حق انشعاب برق، آب و گاز براي مساجد، حسينيه‌‌ها و دارالقرآن‌ها رايگان شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha