• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022112370
  • خبرنگار : 71038

/يكصدمين سفر استاني؛ مشهد مقدس/

رييس‌جمهور در جمع زائران حرم‌رضوي:/1/سفرهاي استاني به‌عنوان راه خدمتگزاري ادامه مي‌يابد

رييس‌جمهور در جمع زائران حرم‌رضوي:/1/سفرهاي استاني به‌عنوان راه خدمتگزاري ادامه مي‌يابد

رييس‌جمهور گفت: سفرهاي استاني در راستاي تحقق اهداف انقلاب اسلامي است و به عنوان راه و رسم خدمتگزاري ادامه مي‌يابد.

رييس‌جمهور گفت: سفرهاي استاني در راستاي تحقق اهداف انقلاب اسلامي است و به عنوان راه و رسم خدمتگزاري ادامه مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به مشهد مقدس دكتر محمود احمدي‌نژاد در صحن جامع رضوي در جمع مردم مشهد و زائران امام رضا (ع) اظهار كرد: خداي بزرگ را سپاسگزارم كه در آستانه‌ ميلاد حضرت زهرا (س) و به بهانه صدمين سفر استاني دولت و در راستاي دور چهارم سفرهاي استاني توفيق پيدا كرديم بار ديگر به استان خراسان رضوي سفر كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اولين جلسه هيات دولت در دولت نهم و دهم براي تبرك در مشهد‌ مقدس برگزار شد» ادامه داد: مردم خراسان صدها سال راه و ياد امام رضا (ع) را به بشريت معرفي كردند، مردم خراسان با استعانت از امام رضا (ع) هزاران عالم و مجاهد بزرگ را تربيت كردند و در راه استقرار حاكميت ولايت از جان و موجوديت خود ايثار كردند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «خراسان و مشهد مركز ايران و مركز انديشه‌هاي علوي است» گفت: ان‌شاءالله از همين جا انديشه‌ مهدويت به تمام عالم منتشر خواهد شد.

وي در بخش ديگر از صحبت‌هاي خود به مجاهدت‌ها و ايستادگي‌هاي مردم خراسان در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و ولايت اشاره كرد.

وي بخش ديگر صحبت‌هاي خود را به اهميت سفرهاي استاني اختصاص داد و گفت: اكنون صدمين سفر استاني در حال برگزاري است. سفرهاي استاني را مرحوم شهيد بزرگوار و عزيز شهيد رجايي كه چهره‌اي درخشان و ماندگار در عرصه‌ مديريت مردمي هستند پايه گذاري كردند و در دوران كوتاه دولت خود با هيات دولت به استان‌هاي گوناگون سر كشيدند و در كنار مردم و همراه مردم بودند و بعد از شهادت اين بزرگوار اين سنت حسنه مغفول ماند.

احمدي‌نژاد افزود: دولت نهم و دهم به تاسي از فرهنگ انقلاب و پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) و امام بزرگوار و رهبري عزيز انقلاب اين سنت را دوباره احياء كرد و در واقع سفرهاي استاني در راستاي تحقق اهداف دولت‌هاي دهم و نهم و يا همان اهداف انقلاب اسلامي است.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه «در ابتداي آ‌غاز سفرهاي استاني خيلي‌ها باور نمي‌كردند كه اين سفرها شكل بگيرد يا آغاز شود و ادامه پيدا كند» گفت: در ابتداي شكل گيري دولت نهم برخي از همكاران در دولت كه بعدها به دلايلي دولت را همراهي نكردند در جلسه‌ اول دولت با اين موضوع يعني سفرهاي استاني مخالفت مي‌كردند و مي‌گفتند اين امري نشدني است و اين نگاه، نگاه خيالي است، مي‌گفتند مگر مي‌شود دولت با تمام طول و عرض خود حركت كند و به شهرهاي مختلف سفر كند، ولي وقتي اصرار بنده و برخي از دوستان را مشاهده كردند گفتند اشكالي ندارد. دو سه سفر اول و دوم را كه برويم خسته مي‌شويد و مي‌بينيد كه نشدني است و حرف ما را قبول مي‌كنيد.

احمدي‌نژاد گفت: امروز به لطف خداوند در جوار بارگاه ملكوتي امام هشتم (ع)، صدمين سفر استاني هيات دولت در حال برگزاري است و اعلام مي‌كنيم كه سفرهاي استاني نهادينه شده و ان‌شاءالله به عنوان يك راه و رسم خدمتگزاري ادامه پيدا مي‌كند.

احمدي‌نژاد در ادامه به اهداف سفرهاي استاني اشاره كرد و گفت: اولين هدف از سفرهاي استاني برپايي عدالت است، عدالت لازمه‌ حيات طيبه و شكوفايي انسان است و اگر عدالت نباشد ارزش‌ها، احكام و آرمان‌هاي الهي فرصت تحقق پيدا نمي‌كند.

احمدي‌‌نژاد افزود:‌ دولتي كه فقط در مركز بنشيند و با نگاه به اطراف خود و تحت فشار برخي از زياده‌خواهان نزديك به دولت بخواهد تصميم بگيرد نمي‌تواند عدالت را برپا كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: عدالت زماني محقق مي‌شود كه فرصت‌ها و امكانات و منابع عادلانه در سرتاسر زمين توزيع شود. عدالت زماني محقق مي‌شود كه هر وقت مديري بخواهد تصميمي بگيرد تمام نقاط كشور را در نظر بگيريم و نيشابور و تايباد و ديگر نقاط تفاوتي براي آن نداشته باشد و هر لحظه در مورد هر موضوعي مي‌خواهد تصميم‌گيري كند تمام نقاط ايران و مردم ايران بخصوص كساني كه داراي محروميت هستند و بعضا از دايره نگاه و رسيدگي دولت طي سال‌ها خارج بوده‌اند، مورد توجه قرار گرفته و آن‌ها بايد در اولويت قرار بگيرند.

احمدي‌نژاد گفت: اگر عدالت نباشد، همبستگي ملي و عزتي نيز نخواهد بود. وي با تاكيد بر اين‌كه «اساس جمهوري اسلامي ايران بر پايه عدالت است» اظهار كرد: سفرهاي استاني ما را گام‌هايي به مقوله‌ عدالت نزديك كرده است، اما تا تحقق كامل عدالت فاصله‌ فراواني است و همچنان فاصله بين فقرا و برخوردارها و مناطق محروم و برخوردار بسيار عميق است.

احمدي‌نژاد هدف دوم از سفرهاي استاني را خدمتگزاري نزديك به مردم از سوي مسوولان عنوان كرد و افزود: وقتي يك وزير و يا معاون رييس‌جمهور و يا يك مسوول از نزديك مردم را ببيند حرف‌هاي آن‌ها را بشنود وضعيت منابع گوناگون را مشاهده كند و اين مشكلات را لمس كند نگاهش به خدمتگزاري تغيير مي‌كند، شنيدن كي بود مانند ديدن، مسوولي كه امور را از نزديك رصد مي‌كند و مي‌بينيد كمتر تحت تاثير جو سازي‌ها و اطلاعات نادرست قرار مي‌گيرد.

احمدي‌‌نژاد افزود: اساس حاكميت اسلام در ارتباط صميمانه و تنگاتنگ حاكمان با مردم است، مسوولي كه در كنار مردم نباشد، مردمي نيست و متعلق به انقلاب نيست و قطعا در انجام ماموريت‌هايش موفق نخواهد بود.

وي گفت: سفرهاي استاني كمك مي‌كند تا نگاه و انديشه‌ مردم بلافاصله به مسوولان منتقل شود و كساني كه فقط از روي كاغذ با مشكلات مردم آشنا مي‌شوند نهايت كارشان نقل و انتقال به شمال شهر و حساب‌هاي ميلياردي شخصي خواهد بود.

رييس دولت دهم و نهم هدف ديگر سفرهاي استاني را تقويت محبت و مهرورزي عنوان كرد و گفت: اگر مردم يك ملت با هم مهربان نباشند و دوستدار يكديگر نباشند نمي‌توانند به سعادت واقعي برسند. مهرورزي راه و رسم پيامبران و اهل بيت (ع) است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha