• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022112259
  • خبرنگار : 71038

/يكصدمين سفر استاني؛ مشهد مقدس/

رييس‌جمهور با تشريح اهداف سفر: مشهد مقدس مركز انتقال و گسترش انديشه اسلام ناب است‌

رييس‌جمهور با تشريح اهداف سفر: مشهد مقدس مركز  انتقال و گسترش انديشه اسلام ناب است‌

رييس‌جمهور در آستانه آغاز يكصدمين سفر استاني خود بعد از ورود به فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد مقدس مورد استقبال مقامات محلي اين استان قرار گرفت و سپس در جمع خبرنگاران به تشريح اهداف سفر نزديك به يك هفته‌اي خود به استان خراسان رضوي پرداخت.

رييس‌جمهور در آستانه آغاز يكصدمين سفر استاني خود بعد از ورود به فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد مقدس مورد استقبال مقامات محلي اين استان قرار گرفت و سپس در جمع خبرنگاران به تشريح اهداف سفر نزديك به يك هفته‌اي خود به استان خراسان رضوي پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به استان خراسان رضوي، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود اظهار كرد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه صدمين سفر استاني هيات دولت در بهترين ايام سال و همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) و امام عزيز به قلب ايران مركز خورشيد تابان امامت و ولايت صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: امام رضا (ع) جلوه‌ سياسي و اجتماعي ولايت را تثبيت كرد و جريان نوراني انديشه، فرهنگ و انسان‌سازي از اين ديار يعني مشهد مقدس را به تمام جهان منتشر كرد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «امروز خراسان و مشهد مقدس مركز ايران و انتقال و گسترش انديشه‌ اسلام ناب است» افزود: علما و انديشمندان بزرگي در اين ديار رشد كرده و به ملت ايران خدمت كرده‌اند. خراسان پايگاه اصلي فرهنگ و انديشه الهي ملت ايران است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «طي اين سفر يك هفته‌اي چندين برنامه در دستور كار است» با تشريح برخي از اين برنامه‌ها گفت: وزرا و معاونين رييس‌جمهور طي اين سفر به تمام شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي سفر مي‌كنند، از نزديك با مردم گفت‌وگو مي‌كنند، پروژه‌ها و برنامه‌ها را مورد ارزيابي و بررسي قرار مي‌دهند و در جلسات اداري هر شهرستان شركت و روند پيشرفت آن شهرستان و نيازهاي آينده‌ آن را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

وي تصريح كرد: خود بنده نيز بعد از ارادت به امام رضا (ع) و مردم عزيز مشهد مقدس، به همه شهرستان‌هاي اين استان سفر خواهم كرد و كارگروه اشتغال با حضور معاون اول رييس‌جمهور و خود بنده در اين استان برگزار مي‌شود و تصميمات لازم در راستاي پيشرفت هرچه بيشتر اين استان در زمينه‌ اشتغال و رفع بيكاري اتخاذ خواهد شد.

احمدي‌نژاد ديدار با خانواده‌هاي شهدا، فرهيختگان و مديران اين استان را از جمله برنامه‌هاي ديگر سفر استاني هيات دولت در راستاي دور چهارم سفرهاي استاني به خراسان رضوي برشمرد و ادامه داد: در طي اين سفر جشن ميلاد حضرت زهرا (س) نيز با حضور جمعي از بانوان نمونه كشور برگزار و از تعدادي از اين بانوان تجليل خواهد شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين به برنامه ويژه يكصدمين سفر استاني هيات دولت در مشهد مقدس اشاره كرد و گفت: هم‌چنين طي اين سفر در مراسمي كه در ارتباط با بزرگداشت فردوسي و تجليل از اين حكيم بزرگ و مومن كه نقش والايي در شكل‌گيري ايران و انديشه ولايي ملت ايران داشته، شركت خواهيم كرد.

وي، برگزاري يكصدمين جلسه استاني هيات دولت در استان خراسان رضوي را از ديگر برنامه‌هاي اين سفر عنوان و اظهار كرد: در اين جلسه مصوبات سفرهاي قبلي استاني و روند پيشرفت آن‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اگر موانعي در راستاي اجراي آن‌ها وجود داشته باشد برطرف مي‌شود؛ چرا كه دولت بر انجام و عملياتي كردن برنامه‌ها و مصوبات خود تاكيد دارد.

احمدي‌نژاد افزود: در اين جلسه هم‌چنين تصميمات جديدي در راستاي پيشرفت هرچه بيشتر اين استان اتخاذ خواهد شد.

رييس‌جمهور در پايان سخنان خود گفت: اميدوارم كه اين سفر موجب خير و بركت هرچه بيشتر براي اين استان باشد و از جلسات شوراي عالي اشتغال و هيات دولت اخبار خوبي به مردم عزيز برسد.

بعد از اين صحبت‌ها احمدي‌نژاد فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد را به سمت صحن جامع رضوي جهت سخنراني در جمع مردم مشهد ترك كرد.

قرار است در طي اين مسير مراسم استقبال مردمي از رييس‌جمهور برگزار شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha