• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022112390
  • خبرنگار : 71150

/يكصدمين سفر استاني؛ مشهد مقدس/

رييس‌جمهور در جمع زائران حرم‌رضوي:/2/تا قطع تمام دست‌هاي اجحاف‌گر به ملت خواهم ايستاد

رييس‌جمهور در جمع زائران حرم‌رضوي:/2/تا قطع تمام دست‌هاي اجحاف‌گر به ملت خواهم ايستاد

... به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در جمع زائران حرم رضوي تصريح كرد: اگر مسوولي دلش از عشق به مردم سرشار نباشد نمي‌تواند خدمتگزار خوبي باشد؛ زيرا عشق به مردم نشانه و تجلي عشق به خداست.

... به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در جمع زائران حرم رضوي تصريح كرد: اگر مسوولي دلش از عشق به مردم سرشار نباشد نمي‌تواند خدمتگزار خوبي باشد؛ زيرا عشق به مردم نشانه و تجلي عشق به خداست.

وي افزود: اگر مسوول يا فرد مدعي اعلام كند مومن و خداپرست است، اما در دل او عشق به مردم نباشد بايد بر ايمان و توحيد او ترديد كرد؛ زيرا عشق به خلق خدا نشانه عشق به خداست. يك مسوول، خادم و حاكم بايد عاشق مردم باشد و زماني اين اتفاق مي‌افتد كه ارتباط ميان آن‌ها برقرار شود و از درد دل‌هاي يكديگر خبر داشته باشند.

رييس‌جمهور پيشرفت، تعالي و آبادي كشور را يكي از هدف‌هاي سفرهاي استاني عنوان كرد و گفت: بايد همه جاي ايران آباد شده، همه‌ استعدادها شكوفا شود و 75 ميليون انسان مومن، شجاع و آزاده با يكديگر حركت كنند.

احمدي‌نژاد بازيابي رابطه‌ دولت و مردم را هدف ديگر سفرهاي استاني ذكر كرد و ادامه داد: ايجاد رابطه حقيقي ميان دولت و ملت و جلوگيري از فاصله مردم و حكومت يكي ديگر از اهداف سفرهاي استاني است و همه مي‌دانيم كه بالاترين آفت حكومت، ايجاد فاصله ميان مردم و حاكمان است. در حقيقت بالاترين آفت براي يك حكومت، ايجاد طبقه ثروتمندان و حاكمان است.

وي خاطرنشان كرد: اگر خداي نكرده در كشوري طبقه ممتازه‌اي با فاصله از مردم شكل بگيرد ديگر نبايد به صلاح و پيشرفت آن كشور اميد داشت. در طول تاريخ و امروز نيز همواره قدرتمندان و ثروتمندان تمايل داشته و دارند كه ممتاز باشند، نسبت به ديگران فخر بفروشند و خود را از همه برتر بدانند. اين يك ميل شديد خودبرتربيني و اشرافيت برآمده از قدرت و ثروت نامحدود است. ميل به ممتاز شدن همواره وجود دارد و از آن مواردي است كه شيطان در آن خيمه مي‌زند و دائما وسوسه مي‌كند.

رييس‌جمهور گفت: عده‌اي خود را برتر مي‌شناسند و خارج از قانون و موازين براي خود امتياز بيشتري قائل مي‌شوند. كساني كه خود هيچ مشكلي نداشته باشند و تمام نيازهاي خود را تامين كرده و مشكلات خود را با يك تلفن حل كنند. اگر خداي نكرده در يك كشور و ملتي چنين طبقات ممتازه‌اي شكل بگيرد بايد فاتحه آن ملت را خواند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «باور هميشگي من اين بوده كه حاكميت متعلق به مردم است» اظهار كرد: دولت بايد به ملت برگشته و مردم به درون دولت برگردند و مي‌توان يكي ديگر از اهداف اساسي سفرهاي استاني را برگرداندن دولت به دامن ملت عنوان كرد.

وي برگرداندن دولت به دامن ملت و باز كردن درهاي بسته دولت به روي مردم را يكي از اهداف اساسي سفرهاي استاني ذكر كرد و ادامه داد: اگر ملت وجود نداشته باشد دولت، مسووليت، اختيار و حكومت معنا ندارد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور تاكيد كرد: در طول سفرهاي گذشته تلاش كرديم فرهنگ خدمتگزاري نهادينه شده و فاصله‌ها برداشته شود. البته اين حركت سرآغاز راه است. ميل به ممتاز شدن همواره وجود دارد و اگر لحظه‌‌اي دولت و ملت غفلت كنند شرايط به سرعت تغيير مي‌كند و طبقه ممتازه شكل مي‌گيرد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: در گوشه و كنار هنوز هم عادت و خوي طاغوتي، غيرمردمي، خودمالك‌بيني، دست‌اندازي به بيت‌المال و هيچ انگاشتن بيت‌المال وجود دارد اما به خواست خدا بايد اين‌ها از اين سرزمين نوراني به طور كامل زدوده شود.

وي با بيان اين‌كه «شأن مديران و مسوولان جز خدمتگزاري و نوكري ملت نيست» تاكيد كرد: مي‌گويم تا تاريخ آن را ثبت كند. هركس غير از اين بينديشد غاصب است و متعلق به ملت و انقلاب نخواهد بود.

رييس‌جمهور يكي ديگر از اهداف سفرهاي استاني را نظارت بر عملكرد مسوولان محلي عنوان كرد و گفت: كارهايي صورت گرفته اما هنوز كامل نشده است. هنوز در گوشه و كنار، گزارشاتي مي‌رسد كه در دستگاه دولتي، به جاي خدمتگزاري، در انديشه‌هاي ديگر هستند و كساني در گوشه و كنار وجود دارند كه فرصت خدمتگزاري را قدر نمي‌شناسند. البته اين موارد بسيار اندك هستند. ان‌شاءالله گزارشات نظارتي از مسوولان براي اطلاع مردم منتشر خواهد شد تا مردم در جريان عملكرد مسوولان خود قرار بگيرند.

احمدي‌نژاد در محضر امام رضا (ع) خطاب به مردم اظهار كرد: بدانيد به فضل الهي تا جان در بدن دارم اين اهداف را پي‌گيري مي‌كنم و تحت هيچ فشاري، ذره‌اي كوتاه نخواهم آمد.

بر اساس اين گزارش، رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات در بازار و گراني‌ها و فشارهايي كه از جوانب گوناگون به ملت وارد مي‌شود، تصريح كرد: خوشبختانه ملت ما هوشمند هستند. حدود يك سال و نيم قبل در يك برنامه‌ تلويزيوني درباره‌ طرح هدفمندي يارانه‌ها صحبت كردم. اين طرح بزرگ‌ترين طرح تحول اقتصادي بعد از انقلاب است و مي‌توان آن را طرحي اساسي، انقلابي و در جهت منافع ملت عنوان كرد. به لطف خدا با هوشمندي ملت عزيز، اين طرح با موفقيت اجرا شد و موجب درخشش ملت ايران در عرصه‌هاي جهاني گرديد.

وي ادامه داد: از همان روزي كه اين طرح اجرايي شد نگران بودم؛ چون بدخواهان و دشمنان ملت، اين عزت و پيروزي را نمي‌پسندند، به دنبال ضربه وارد كردن هستند و مي‌خواستند از ملت ايران به خاطر هوشمندي و همبستگي انتقام بگيرند. آن‌ها مي‌خواستند كاري كنند كه در بازار نابساماني ايجاد شود و هم‌چنين كار بزرگ ملت در اين مسير را زير سوال ببرند و دائما شايعه‌پراكني مي‌كردند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: بيگانگان و بعضي عناصر داخلي در اقدامي غيرمردمي در بازار ارز و طلا كه ارتباطي هم به هدفمندي يارانه‌ها ندارد اختلال ايجاد كردند. آن‌ها با يك شيطنت و اقدامي از پيش طراحي شده، بازار سكه و ارز را به هم ريختند تا بگويند كه اين به علت اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها است.

رييس‌جمهور گفت: مساله‌اي كه در بازار ارز و طلا مشاهده كرديد حاصل يك توطئه‌ مشترك داخلي و خارجي بود. دولت قاطعانه با آن برخورد مي‌كند و نمي‌گذارد اين شيوه ادامه يابد. البته برخورد با اين توطئه‌ها نيازمند اطلاعات دقيق و اجرا در زمان مناسب است.

وي تصريح كرد: ما عناصر اطلاعاتي هوشمند فراواني داريم، اما آن‌ها به عنوان مقدمه‌ توطئه، با طرح موضوعات دروغين و كاذب، ذهن و انديشه عناصر اطلاعاتي ما را به حوزه‌هاي غيرواقعي معطوف كردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا كنند. آن‌ها آمده و ضربه‌اي زدند و خيال كردند كه از ملت و دولت انتقام گرفته‌اند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «امروز دولت به شرايط بازار و اين توطئه مسلط شده است» اظهار كرد: دولت با تمام توان در تلاش است كه اين توطئه را خنثي كند و به لطف خدا دولت به پشتوانه ملت خواهد رفت و شرايط بازار را به قبل از اين توطئه بازخواهد گرداند.

رييس‌جمهور در ادامه، دولت را مدافع حقوق ملت و همراه آن‌ها عنوان كرد و افزود: بنده تا قطع تمام دست‌هاي اجحاف‌گر به ملت، تا پايان خواهم ايستاد. از ملت نيز مي‌خواهم يكي دو ماه مراجعه به بازار را كمتر كنند تا توطئه‌ عده‌اي نامرد و غيرمردمي كه مي‌خواهند حرف دشمن مبني بر تاثير تحريم‌ها را به كرسي بنشنانند به گور برود.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha