• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91021105522
  • خبرنگار : 71021

تجربه‌ي متفاوت صرب‌ها از سفر به ايران

درخواست يك راهنماي تور براي توجيه كردن پليس راهنمايي و رانندگي

درخواست يك راهنماي تور براي توجيه كردن پليس راهنمايي و رانندگي

19 گردشگر صرب با حركت در مسير جاذبه‌هاي گردشگري شمال غرب ايران، سفري متفاوت را تجربه كردند.

19 گردشگر صرب با حركت در مسير جاذبه‌هاي گردشگري شمال غرب ايران، سفري متفاوت را تجربه كردند.

سيروس اعتمادي ـ مجري تور اين گردشگران كه از صربستان، يوگسلاوي و مونته‌نگرو هستند ـ به خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ما برنامه‌ي متفاوتي را به اين گردشگران پيشنهاد كرديم تا مسير غيرمعمولي را در ايران تجربه كنند. برخي از اين گردشگران قبلا به ايران سفر داشته و شهرهاي اصفهان و شيراز را ديده‌اند؛ اما شمال غرب كشور را تا كنون نديده بودند.

او ادامه داد: اين گردشگران كه سفري هفت روزه را در ايران تجربه كردند، از مرز زميني بازرگان وارد شدند و پس از تماشاي قره‌كليسا، جلفا، جاذبه‌هاي گردشگري منطقه‌ي آزاد ارس، كليبر و قلعه بابك، تخت سلمان، كندوان، مراغه، تكاب، تبريز، زنجان، ماسوله، تالش و قلعه رودخان، از مرز زميني آستارا خارج شدند.

محمدعلي اعتمادي نيز كه راهنماي اين گروه از گردشگران بود، به خبرنگار ايسنا گفت: اين گردشگران سفري را از تركيه آغاز كرده بودند و قصد داشتند مسير خود را در شمال غرب ايران و سپس كشور جمهوري آذربايجان ادامه دهند.

وي بيان كرد: اين مسير خيلي براي سفر گردشگران، رايج نيست و راه آن هم دشوار است. راهنمايان تور نيز اطلاعات كمي درباره‌ي آن دارند؛ ولي جاذبه‌هاي اين مسير، بويژه «گنبد سلطانيه» با تزيينات خاص معماري ايراني‌اش و «تخت سليمان» براي اين گردشگران بسيار قابل توجه بود.

اين راهنماي تور اظهار كرد: اين مسير، سخت است و نبود امكاناتي مانند هتل استاندارد، رستوران‌هايي با تنوع غذايي و سرويس بهداشتي، دشواري آن را بيشتر مي‌كند.

به گفته‌ي او، در روستايي مانند ماسوله با وجود داشتن گردشگران بسيار، هتل مناسب وجود ندارد و در شهري مانند جلفا، فقط يك مهمانسرا موجود است و گردشگران مجبورند از اين امكانات استفاده كنند.

اعتمادي همچنين به توجيه نبودن پليس راهنمايي و رانندگي درباره‌ي چگونگي برخورد با اتوبوس حامل گردشگري اشاره و بيان كرد: پليس راهنمايي و رانندگي معمولا درباره‌ي چگونگي سفرهاي گردشگري توجيه نيست و در حالي كه سياست‌هاي آن‌ها درباره‌ي اتوبوس‌هاي ويژه‌ي تور بايد با اتوبوس‌هاي مسافرتي تفاوت داشته باشد، ‌اما يك برخورد را در پيش گرفته‌اند.

او افزود: گاهي حتا اجازه‌ي ورود اتوبوس‌هاي گردشگري را به شهرها نمي‌دهند و ما مدام بايد براي گرفتن مجوز اقدام كنيم. لازم است متوليان گردشگري به اين مشكلات رسيدگي كنند تا اين ناهماهنگي‌ها بين پليس راهنمايي و رانندگي و صنعت گردشگري رفع شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha