• جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91020100052
  • منبع : مطبوعات

مكارم شيرازي:قوای سه‌گانه دست به دست هم دهند تا بر مشکلات غلبه کنیم

مكارم شيرازي:قوای سه‌گانه دست به دست هم دهند تا بر مشکلات غلبه کنیم

آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایاتی در خصوص مذمت غرور، گفت: اگر فضل و عنایت خداوند تبارک و تعالی نباشد به هیچ کجا نمی‌رسیم و باید بدانیم اعمال و رفتار ما در مقابل کرم و لطف خدا هیچ است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایاتی در خصوص مذمت غرور، گفت: اگر فضل و عنایت خداوند تبارک و تعالی نباشد به هیچ کجا نمی‌رسیم و باید بدانیم اعمال و رفتار ما در مقابل کرم و لطف خدا هیچ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت‌الله العظمي مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که «ما دو مشکل مهم داخلی و یک مشکل خارجی داریم که می‌توان با تدبیر این امور را حل کرد»، گفت: مشکل مهم داخلی، مساله اقتصادی و سودجویی یک عده اقلیت غارتگر است که از هرکجا بتوانند می‌دزدند و این مساله و عدم تدبیر مناسب از سوی بعضی مسوولان و فشارهای خارجی سبب تنگناهای اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بر ضرورت تقویت و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: باید از این مشکل که دشمن برای ما درست کرده فرصت پیشرفت و ترقی بسازیم و تولیدات داخلی را تقویت کنیم و البته تحقق این مهم در گرو برنامه‌ریزی و تدبیر مسؤولان، مقابله با ثروت‌اندوزان بی‌رحم و صرفه‌جویی و همکاری مردم دارد.

وي با تاکید براین‌که «قوای سه‌گانه و مسؤولان دست به دست هم دهند تا بر این مشکلات غلبه کنیم» یادآورشد: در عرصه خارج یکی از مشکلاتی که داریم برنامه‌های بدآموز سایت‌ها، ماهواره‌ها و وسایل ارتباط جمعی است که مدام برای تخریب اعتقادات و باورهای ایمانی و اخلاقی جوامع و مردم کار می‌کنند و شدیداً فعال هستند.

وی گفت: عوامل آن‌ها تا این‌جا پیش رفته‌اند که مقدسات، مسلمات و ضروریات دین را زیر سؤال می برند؛ این‌ها یا دشمن هستند و یا ابزار و بازیچه دست دشمن.

مکارم شیرازی با بیان این‌که «متاسفانه در داخل برنامه صحیحی برای مبارزه با مفاسد فرهنگی و اخلاقی نداریم» تاکید کرد: ما در این عرصه نیاز به برنامه بسیار جامع داریم، یک وقت باخبر می‌شویم تشکیلاتی که مربوط به ارشاد اسلامی است فیلم‌هایی از دست‌شان خارج شد، که بدآموز است و مایه تخریب مبانی اخلاقی خانواده‌ها.

وي تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم، تذکر دهیم تا ان شاءالله با تدبیر مناسب شاهد حل مشکلات باشیم.

اين مرجع تقليد هم‌چنین با اشاره به مساله هسته‌يی ایران، تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از دانش هسته‌يی محروم کنند و در شرایطی که در یک جبهه مبارزه می‌کنیم نباید جبهه دیگری ایجاد کنیم. چرا بعضی از مسوولین توجه به این نکته نداشته دردسر تازه ای می‌آفرینند. امیدوارم همه در این شرایط حساس هوشیار باشیم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha