• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9008-07465
  • خبرنگار : 71431

درپي قتل زني توسط همسرسابقه‌ش با ضربات قمه يك جامعه‌شناس: دسترسي افراد به مراكز مشاوره‌ را از طريق بيمه آسان كنيم آستانه تحمل افراد پايين آمده است

درپي قتل زني توسط همسرسابقه‌ش با ضربات قمه
يك جامعه‌شناس:
دسترسي افراد به مراكز مشاوره‌ را از طريق بيمه آسان كنيم
آستانه تحمل افراد پايين آمده است

يك جامعه‌شناس با اشاره به حادثه به قتل رسيدن زني به دست همسر سابقه‌ش گفت: آستانه تحمل‌ افراد پايين آمده است.

دكتر اميرمحمود حريرچي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه حساسيت و كاهش آستانه تحمل به اشكال مختلفي در افراد بروز مي‌كند،‌ گفت: ‌يكي از اين شكل‌ها در حوزه خانواده است كه بعضا ممكن است با خشونت نيز همراه باشد.

اين جامعه‌شناس ادامه داد: در گذشته وظيفه ميانجي‌گري ميان افراد بر عهده ريش‌سفيد‌ها و بزرگترهاي خانواده بود اما امروزه با توجه به اين كه اين افراد نقش كمتري در انتخاب همسر فرزندانشان بر عهده دارند،‌ نوعي بي تفاوتي در آنان به وجود آمده است.

وي با بيان اينكه امروز وظيفه ميانجي‌گري و مشورت دهي به افراد بر عهده نهاد‌هاي مشاوره‌اي و مددكاري است، افزود: متأسفانه جاي اين نهادها بنا به دلايل مختلفي از جمله بالا بودن هزينه‌ها،‌ در دسترس نبودن، داشتن تفكر منفي نسبت به آن و... در جامعه ما خالي است.

اين كارشناس علوم‌اجتماعي با تاكيد بر اينكه بسياري از مشكلات از طريق مذاكره و صحبت قابل حل است به ايسنا گفت: شرط تحقق اين امر آن است كه افرادي به عنوان مشاور در حضور دو طرف به آنان بفهماند كه در بحث و جدال فردي بازنده نيست و هر دو طرف مي‌توانند برنده باشند.

وي با بيان اينكه تا زماني ‌كه بحث برنده و بازنده بودن در افراد را حل نكنيم حس انتقام‌جويي باقي خواهد ماند، ‌خاطرنشان كرد: همان‌طوري كه در امر دسترسي به خدمات اوليه بهداشتي و درماني جزو بهترين‌ها در جهان هستيم در بحث‌ نهاد‌هاي مشاوره‌اي نيز مي‌توان از طريق تخصيص بيمه به اين بخش‌ها دسترسي افراد به نهاد‌ها و مراكز مشاوره‌اي را آسان كنيم.

به گفته حريرچي عمده‌ترين مشكل در جوامع ما مشكل رواني است چرا كه اين مشكلات باعث بروز بيماري جسمي در افراد نيز مي‌شود.

اين جامعه شناس در پايان با بيان اينكه طلاق اتفاق خوبي نيست گفت: تدابيري بايد اتخاذ شود تا در صورت جدايي نيز افراد حس انتقام‌جويانه و بازنده‌بودن را نداشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha