• یکشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05124

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* مدير كل ارشاد آذربايجان شرقي: تربيت نيروي انساني برعهده‌ي رسانه‌هاست

نبايد فراموش كنيم كه تربيت نيروي انساني برعهده‌ي رسانه‌هاست، چراكه رسالت رسانه‌اي برعهده‌ي آن‌ها گذاشته شده است.

علي داننده - مدير كل ارشاد آذربايجان شرقي - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب درباره ديدگاه‌هاي خود مبني بر حضور نشريات استان‌ها در نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها اظهار كرد: مشخصا اين موضوع منطقي و مشخص است كه حضور نشريات و مطبوعات در نمايشگاه بين‌المللي بسيار با اهميت است و موجب تربيت نيروي انساني در حوزه‌ي مطبوعات و رسانه‌ها مي‌شود.

داننده نمايشگاه امسال را پررونق‌تر از سال‌هاي گذشته دانست و خاطر نشان كرد: كليات برگزاري نمايشگاه امسال بسيار بالاتر از دوره‌هاي پيشين است و اميدواريم برگزاري اين نمايشگاه حمايت دو طرفه‌اي بين اهالي مطبوعات و رسانه‌ها باشد.

او درباره‌ي نشريات استان آذربايجان شرقي اظهار كرد: در حال حاضر در استان 129 مجوز نشريه صادر شده كه حدود 89 نشريه به صورت فعال كار خود را ادامه مي‌دهند.

مدير كل ارشاد استان آذربايجان شرقي با اشاره به اين‌كه هشت روزنامه نيز به صورت فعال كار خود را در استان در حال انجام دارند، گفت: در استان آذربايجان شرقي و در اين اداره كل بخش ساماندهي مربوط به خبرنگاران راه‌اندازي شده كه برمبناي آن خبرنگاران به چهار مقطع كارآموز، خبرنگار، روزنامه‌نگار و روزنامه‌نگار ارشد تقسيم مي‌شوند.

به گفته او در حال حاضر نزديك به 14 روزنامه‌نگار و 69 خبرنگار در سطح استان فعال‌اند و حدود 225 پرونده به صورت استاني در دست ساماندهي‌اند كه در طول فراخوان ما شركت كرده‌اند.

او با اشاره به اين‌كه حمايت‌هايي توسط اين اداره كل در راستاي ارتقاء فعاليت استان آذربايجان شرقي شكل گرفته است، اظهار كرد: جشنواره‌هاي تيتر برتر و شمال غرب در حال برنامه‌ريزي است، هم‌چنين ساماندهي مراكز توزيع و خبرنگاران نيز بخشي ديگر از فعاليت‌هاست كه در ارتباط با نيروهاي رسانه‌يي و خود مطبوعات و ارتقاء فعاليت آن‌ها در حال انجام است.

وي افزود: نخستين جشنواره‌ي سالانه را در سال گذشته برگزار كرديم و سه سمينار آسيب‌شناسي و دو جشنواره‌ي تيتر برتر نيز از جمله اقداماتي بود كه در راستاي اين هدف برگزار شد.

او در پايان نيز يادآور شد: نمايشگاه مطبوعات وسيله‌اي است كه روند فعاليت مطبوعات و شيوه‌ي ارتباط مردم با آن‌ها را شكل داده و موجب مي‌شود كه فعاليت‌هاي حرفه‌يي تحقق يافته و شأن و منزلت مردم در اين راستا ارتقاء يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha