• یکشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-04611

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* در نشست شهروند خبرنگار و آينده سياسي مطرح شد: مهار شايعه با راهكارهاي ارتباطاتي

عضو هيات علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران گفت: نداشتن علم ارتباطات موجب بروز شايعات در جامعه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار رسانه ايسنا، صالح اسکندري در نشست آموزشي شهروند خبرنگار و آينده سياسي در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها به بررسي تاريخ پيدايش شهروند خبرنگار پرداخت و افزود: واژه شهروند خبرنگار از اوايل قرن 21 وارد ادبيات حوزه رسانه، ارتباطات شده است.

عضو هيات علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران قرن بيستم را متعلق به خبرنگاري کارگري دانست و ادامه داد: قشر کارگري براي مخالفت با نظام سرمايه داري به اين سمت روي آورد و با مخالفت نظام سرمايه‌داري انگليس روبرو شد.

اسکندري به سهولت دسترسي اقشار مختلف جامعه به فناوري نوين ارتباطي اشاره کرد و گفت: رايانه، فضاي مجازي، اينترنت، وبلاگها و ابزارهاي ارتباطي موجب شده تا هر شهروندي بتواند با بهره‌گيري از اين ابزار مطالب مورد نظرش را منتشر کند.

عضو هيات علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران با بيان اينکه شهروندان خبرنگار فاقد علم در حوزه ارتباطات‌اند افزود: نبود علم و تجربه در حوزه خبر و عدم آگاهي از قوانين و مقررات موجود در حرفه روزنامه‌نگاري و هم‌چنين عدم دسترسي به منابع موثق موجب انتشار شايعات در جامعه مي‌شود که تبعات جبران‌ناپذيري را براي خانواده و جامعه دارد.

در پايان اسکندري يادآور شد: خبرنگاران به عنوان رابطي بين مسوولان و مردم عمل مي‌کنند و نظرات مردم را بدون هيچ کم و کاستي به گوش مسوولان مربوطه مي‌رسانند.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها تا دهم آبام ماه در مصلاي امام خميني (ره)برپاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha