• شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-04594

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* معاون امور مطبوعاتي: وظيفه‌ي رسانه نشان ‌دادن مسير درست است

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: در عصر حاضر فتنه‌اي بزرگ‌تر از فتنه‌ي رسانه‌هاي نظام سلطه نداريم.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشست اخلاق در فضاي مجازي كه در ادامه سلسله همايش‌هاي روزنامه‌هاي سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي برگزار شد، محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: اين رسانه‌هاي فتنه‌ استكباري حمله به افغانستان و عراق را براي نظام سلطه، حق جلوه مي‌دهند و اجازه نمي‌دهند مردم سوال خود را در اين باره مطرح كنند.

وي افزود: وظيفه‌ي رسانه، نشان ‌دادن مسير درست است و اگر اهالي رسانه‌ خودشان در شناخت مسير درست مشكل داشته باشند، آيا رهنمون ‌شدن به حقيقت در جهان پذيرفته خواهد بود؟

محمدزاده با اشاره به صحبت‌هاي شهيد مطهري افزود: تا زماني كه آزادي معنوي ميسر نشود، آزادي بيان نيز ميسر نمي‌شود و اين در حالي است كه در طول تاريخ ظالمان خود را عادل معرفي كرده‌اند اما تا وقتي كه عدالت براي افراد نهادينه نشود، عدالت و توسعه در بيرون ميسر نخواهد بود.

او عنوان كرد: آزادي بايد از بيرون اتفاق بيفتد و تا وقتي خودمان را اصلاح نكنيم، نمي‌توانيم آزادي ‌بيان در مسير حق را محقق كنيم.

وي افزود: براي اين‌كه بتوانيم بيرون را اصلاح كنيم، بايد از ابتدا از درون اين كار را شروع كنيم بر اين اساس اصحاب رسانه مهم‌ترين و موثر‌ترين افرادي هستند كه مي‌توانند راه درست را براي مردم مشخص كنند.

محمدزاده در پايان با اشاره به نحوه‌ي اطلاع‌رساني در قرآن كريم گفت: ما امروز به عنوان رسانه‌هاي اسلامي كه به مدد انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي راه درست را مي‌شناسيم، بايد به سمت روزنامه‌نگاري اسلامي برويم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha