• جمعه / ۶ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03706

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* كامران نجف‌زاده: اميد و اخلاق نبايد ابزاري شود كه نقد را برقرار نكنيم

كامران نجف‌زاده در غرفه ايسنا در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها بر لزوم رعايت اخلاق در نقدها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خبرنگار واحد مركزي خبر درباره شعار ايسنا در نمايشگاه امسال كه اخلاق، اميد و آگاهي بود اظهار كرد: خوشبختانه اين سه مورد در ايسنا ديده مي‌شود.

او افزود: به نظر مي‌رسد اين اميد و اخلاق نبايد ابزاري شود كه نقدها را برقرار نكنند. همچنين خبرنگاران بايد به اين امر منصفانه نگاه كنند و گاهي دفاع كردن از برخي اقدامات جرات و جسارت بيش‌تري مي‌خواهد و همه اين‌ها بايد با هم رعايت شود كه من اين را در بسياري از موارد در ايسنا حس كرده‌ام.

وي درباره نبود نگاه راهبردي به رسانه گفت: بايد ديد مشكل ما كجاست؛ فكر مي‌كنم تلويزيون با توجه به محدوديت‌هايي كه داشته، نه در سطح ايده‌آل ولي توانسته تا حدودي اين مسائل را بيان كند اما اگر بيشتر از اين مي‌خواهيم بايد بازوهاي ديپلماتيك كشور را تقويت كنيم.

او با بيان مثالي از خبرنگاران كشورهاي ديگر گفت: در يكي از سفرهاي خود خبرنگار بي بي سي عربي كمي زخمي شده بود كه فرداي آن روز سخنگوي فرانسه بيانيه‌اي را براي رسيدگي به اين خبرنگار صادر كرد.

وي هم‌چنين درباره عملكرد رسانه‌هاي ما در جريان اتفاقات در منطقه گفت: گاهي فكر مي‌كردم رسانه‌هاي خارجي بسيار بهتر عمل مي‌كنند اما اين موضوع در ايران هم وجود داشت.

او درباره امنيت خبرنگاران در ليبي گفت: امنيت ما در اين دوران را خدا تامين مي‌كرد و ما هيچ امنيتي نداشتيم. خبرنگاران خارجي بازوهاي ديپلماتيكي دارند كه بيش‌تر حمايت‌شان مي‌كند اما شرايط ما هميشه متفاوت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha