• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03705
  • خبرنگار : 99999

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* معاون رسانه‌هاي مجازي صداوسيما: شبكه‌هاي اجتماعي قدرتمند‌ترين بخش فناوري اطلاعات هستند

هنر و قدرت فناوري اطلاعات در شبكه‌هاي اجتماعي نمود دارد و با تخصصي كردن شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيم نقش توليد محتوايي خود را در مدياسنتر جهاني افزايش دهيم.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون رسانه‌هاي مجازي سازمان صداوسيما در حاشيه هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در نشست شبكه‌هاي اجتماعي از صدر اسلام تا امروز با بيان اينكه با خلق انسان نقطه عطفي در جهان رخ داد گفت: هر آنچه كه برروي كره زمين قرار گرفته، يك ارزش است كه با ذهن خلاقانه و مدبرانه بشر تبديل به قدرت شده و انسان موجودي است كه مي‌تواند اين قدرت را دارا باشد و از آن خوب استفاده كند.

لطف‌الله سياهكلي در ادامه افزود: در دنياي فناوري اطلاعات بايد به ارزش افزوده انسان‌ها توجه كنيم و صرفا اطلاع‌رساني كافي نيست. بشر امروزي در معرض انبوهي از اطلاعات قرار دارد و اين اطلاعات به تنهايي نمي‌تواند ذهن او را ارضاء كند.

وي هم چنين با بيان اينكه در دنيايي كه افزون اطلاعات سرسام‌آور است بايد به ارزش‌هاي افزوده انساني كه نمونه آن عقلانيت است، برگرديم اظهار كرد: يكي ابزارهاي رشد عقلانيت، اطلاعات است زيرا انسان به صورت يك موجود اجتماعي خلق شده و در اين نظام جديد فناوري اطلاعات بايد نقش و سهم شبكه‌هاي اجتماعي را تحليل كرد.

وي ادامه داد: تا قبل از عصر آي تي و فناوري اطلاعات، شبكه‌هاي اجتماعي محدود و ميزان اثرگذاري آن‌ها نسبت به دنياي جديد كمتر بود اما دنياي فناوري اطلاعات امروز يك كاركرد ملموس و غير ملموس دارد.

او افزود: در حالي كه شبكه‌هاي اجتماعي قديمي كاملا ملموس بودند (همانند روزنامه‌ها) ولي امروز اينچنين نيست و شبكه‌هاي اجتماعي امروز كاركرد روزمره‌شان تغيير كرده و دنياي ناديدني را ايجاد كرده‌اند.

سياهكلي به يادگيري شبكه‌هاي اجتماعي به صورت بي‌واسطه و تبادل اطلاعات خام و دسته اول اشاره كرد و درباره برخي ويژگي‌هاي آن گفت: اعتماد، بسيج كردن، فضاي ارتباطي بسيار قوي، نقد بي‌رحمانه و جسورانه، دارا بودن سيستم باز، ابتكار و خلاقيت و پويايي و تحرك از ويژگي‌هاي عمده شبكه‌هاي اجتماعي است كه روز به روز آن را والاتر مي‌كند.

سياهكلي با بيان اينكه هم‌اكنون در فضاي اطلاع‌رساني، سايت‌هاي بسياري وجود دارد كه به دليل نداشتن هم‌افزايي و كم‌توجهي به لينك‌دهي، يكديگر را نمي‌شناسند گفت: همين امر باعث شده قدرتمندترين بخش فناوري اطلاعات، شبكه‌هاي اجتماعي باشند.

معاون رسانه‌هاي مجازي سازمان صداوسيما هم‌چنين با اشاره به اينكه بشر هميشه با قيد زمان و مكان روبه‌رو بوده است اظهار كرد: در دنياي فناوري اطلاعات امروز، بسط زمان اتفاق افتاده است و بشر امروزي توانسته تا حد بسيار زيادي از قيد زمان و مكان نجات پيدا كند.

وي همچنين اظهار كرد: رسانه‌هاي قدرتمند امروز در كنار اطلاعات، ارتباطات هم دارند كه در گذشته اينچنين نبود اما هم‌اكنون ضلع فرهنگ، مثلث فناوري اطلاعات را كامل و متمايز مي‌كند و ما به عنوان صاحبان رسانه اين بخش را بايد پررنگ و خوب نشان دهيم و توانمندي‌هاي فرهنگي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به نمايش بگذاريم.

سياهكلي با بيان اينكه هنوز كاركرد شبكه‌هاي اجتماعي را ياد نگرفته‌ايم تصريح كرد: بايد رفتار درست در شبكه‌هاي اجتماعي و كاركرد صحيح آن را ياد بگيريم زيرا در فضاي مجازي بارها خوداظهاري توسط كاربران صورت مي‌گيرد و اوج صداقت انسان‌ها نيز در اين خوداظهاري‌هاست.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه سكولاريزم به عنوان يك حكومت الگويي مرده است گفت: در جهان امروز بايد نهضت توليد محتوا شكل بگيرد و سكولاريزم عمر خود را از دست داده است. اگر سكولاريزم به شكل يك الگو بود به تونس، مصر و ليبي راه پيدا مي‌كرد؛ در حال حاضر مديا سنتر جهاني، حرف اول را مي‌زند و ما بايد در زمينه شبكه‌هاي اجتماعي نقش توليد محتوايي خود را پررنگ كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha