• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03202

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* محمدزاده در غرفه‌ي ايسنا: رسانه‌ها‌ بستر‌ساز فرهنگ جامعه هستند

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي*
محمدزاده در غرفه‌ي ايسنا: 
رسانه‌ها‌ بستر‌ساز فرهنگ جامعه هستند

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد بايد به اين باور برسيم كه مطبوعات و خبرگزاري‌ها بستر‌ساز فرهنگ جامعه هستند.

محمدجعفر محمدزاده در غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها اظهار كرد: به نظر من نمايشگاه امسال نمايشگاه باطراوتي است و نشانه‌اش هم اين است كه هم بازديد‌كنندگان و هم متصديان و مجريان از اين فضايي كه همكاران رسانه‌يي ايجاد كرده‌اند، لذت مي‌برند و عزم ما هم براي همين بوده است.

او با بيان اين كه فضاي مطبوعات فضاي فرهنگ و دانايي است و هم‌چنين فضاي رشد و شكوفايي تصريح كرد: بايد به اين باور برسيم كه مطبوعات و خبرگزاري‌ها بستر‌ساز فرهنگ جامعه هستند. اگر مطبوعات سالم نداشته باشيم، جامعه‌ي سالم نيز نخواهيم داشت و اگر مطبوعات بالنده و باطراوت نباشند، اين طراوات و شادابي به جامعه نيز تزريق نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: بايد در نظر داشت بخش عمده‌اي از جمعيت 70 ميليوني ايران، روز خود را با مطبوعات آغاز مي‌كنند و حالا شما ببينيد كه اين روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها تا چه اندازه مي‌توانند اميد‌آفرين و شادي‌بخش باشند و چقدر مي‌توانند براي جامعه باعث تعالي باشند.

محمدزاده افزود: به نظر من اين نمايشگاه جايي است كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و بايد بدانيم اين رسانه به عنوان يك حلقه مفقوده كه فكر مي‌كرديم رسانه ابزار تحركات عادي و فعاليت‌هاي عادي سياسي است، وسيله‌ي رشد و ارتقاء و وسيله‌ي دانايي است.

او تصريح كرد: رسانه وسيله‌ي دانايي براي توانايي است و من نيز اميدوارم خبرگزاري دانشجويان ايران كه متعلق به قشر دانشجو و جوان جامعه است، بتواند به اين وظيفه‌ي خود عمل كند و در مسير دانايي و تعالي‌بخشي حركت خوبي را در جامعه ايجاد كند و باعث تعالي جامعه شود.

محمدزاده درباره شعار امسال نمايشگاه كه تهذيب رسانه‌ و هم‌چنين شعار خبرگزاري دانشجويان ايران مبني بر اخلاق رسانه‌يي گفت: يكي از شعارهاي محوري نمايشگاه تهذيب رسانه است و ضروري است كه جامعه‌ي مطبوعاتي و رسانه‌يي كشور به آن توجه كنند. تهذيب رسانه‌يي يعني توجه به روزنامه‌نگاري اسلامي و روزنامه‌نگاري اسلامي يعني توجه به آموزه‌هاي قرآن كه همه اينها مستلزم حفظ حرمت انسان‌هاست.

محمدزاده در پايان گفت: من اميدوارم رسانه‌هاي ما با اين كاري كه انجام شده و با توجه به شعار نمايشگاه، بتوانند در اين زمينه موفق عمل كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha