• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9007-11931

گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به حج: شش ساعت معطلي بي‌دليل زائران ايراني در فرودگاه جده!

گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به حج:
شش ساعت معطلي بي‌دليل زائران ايراني در فرودگاه جده!

زائران ايراني نخستين پروازهاي حج كه بعدازظهر روز گذشته (شنبه، 16 مهرماه) تهران را بدون هيچ تأخيري به مقصد جده ترك كردند، پس از شش ساعت معطلي بي‌دليل در فرودگاه جده، به سمت مكه و مدينه حركت كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، روز گذشته دو پرواز از شهرهاي تبريز و تهران كه حامل كاروان‌هاي زائران تبريزي و قزويني بودند، ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت ايران در فرودگاه جده نشستند. اين پروازها هيچ تأخيري نداشتند؛ اما مراحل انگشت‌نگاري، اسكن چشم، كنترل گذرنامه و تحويل بار آن‌ها مانند هميشه، قدري طول كشيد. البته امسال تمام زائران، زن و مرد علاوه بر اين‌كه اسكن چشم شدند، بدون استثنا انگشت‌نگاري هم شدند.

اين زائران تا حدود ساعت 3 بامداد بدون بيان هيچ‌گونه دليلي، در سالن ترانزيت فرودگاه جده معطل ماندند. اين در حالي بود كه شرايط آب‌وهوايي جده با دماي 32 درجه بالاي صفر، بسيار شرجي بود و تحمل اين شرايط براي زائراني كه از سرانجام اوضاع خود خبر نداشتند، بسيار سخت بود.

البته دليلي كه مديران كاروان‌ها براي اين معطلي طولاني در فرودگاه جده مطرح كردند، نيامدن اتوبوس‌هاي زائران بود.

زائران كاروان‌هاي تبريز و قزوين پس از آمدن اتوبوس‌ها، حدود ساعت 3 بامداد امروز (يك‌شنبه، 17 مهرماه) سرانجام موفق شدند، جده را به سمت مكه‌ي مكرمه ترك كنند.

اما از سوي ديگر، گروه عوامل خدماتي، هيأت پزشكي و خبرنگاران بايد در خلاف جهت زائران به سمت مدينه‌ي منوره حركت مي‌كردند. در ورودي شهر مدينه و در سالن استقبال، راننده‌ي بومي اتوبوس، گذرنامه‌هاي اين افراد را به اشتباه در اختيار مأموران اين سالن قرار داد. اين مسأله مأموران سالن استقبال را بر آن داشت تا گذرنامه‌ها را ضبط كنند، چون هماهنگي براي اين كار نشده بود.

عوامل اين گروه به‌خاطر اين مشكل مجبور شدند، دو ساعت ديگر هم در سالن استقبال مدينه معطل شوند تا سرانجام با رايزني موفق شدند، از اين سالن خارج شوند. اين گروه ساعاتي پيش به شهر مدينه و محل اقامت خود رسيد.

امكانات سالن استقبال مدينه با وجود اين‌كه محل پذيرايي از تمام زائران پيش از ورود به شهر است، اصلا مناسب نيست و حتا بخشي از آن در حال مرمت و تعمير است. به‌خاطر اين وضعيت، معطل شدن در سالن استقبال براي زائران و بويژه افراد كهنسال غيرقابل تحمل است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha