آنچه به تازگي در پايگاه اينترنتي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور با عنوان "بخشنامه پيش بيني منابع لايحه بودجه 1391" منتشر شد، با بخشنامههاي بودجه سالهاي پيش بسيار متفاوت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بخشنامه اخير كه به امضاي معاون بودجه رسيده، پيشبيني منابع قابل وصول دستگاههاي اجرايي مورد تاكيد بوده و درباره جزييات آن چيزي مشخص نشده است.
اين در حالي است كه بخشنامه بودجه سالهاي گذشته با امضاي معاون برنامهريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور و در برخي سالها با امضاي شخص رييس جمهور ابلاغ شده است.
بخشنامه بودجه سال گذشته داراي محورهاي اساسي مانند راهبردهاي اساسي و جهت گيري كلي لايحه بودجه در 17 بند، سياستهاي اجرايي لايحه بودجه، منابع لايحه بودجه، مصارف لايحه بودجه و تشريح هر كدام از اين بندها بود.
همچنين بخشنامه بودجه داراي پيوستهايي با عنوان ضوابط مالي ناظر بر تنظيم بودجه، سياستهاي كلي برنامه پنجم در چارچوب سند چشمانداز بيست ساله، دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه دستگاههاي اجرايي ملي و استاني و دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه شركتهاي دولتي بود.
بخشنامه بودجه سال 88 نيز با همين كيفيت و تشريح چگونگي تدوين لايحه تهيه شده بود. اين بخشنامه نيز داراي پيوستهاي سقف اعتبارات هزينه و تملك داراييهاي سرمايهاي، دستورالعمل تهيه و تنظيم برنامه سالانه دولت، دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه هزينهاي و بودجه تملك داراييهاي سرمايهاي دستگاههاي ملي، دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه شركتهاي دولتي، دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه دستگاههاي استاني و ضوابط مالي ناظر بر تنظيم بودجه بود.
با اين وجود در بخشنامهاي كه به عنوان بخشنامه پيش بيني منابع لايحه بودجه 1391 منتشر شده، هيچ كدام از اين جزييات ديده نميشود و تنها 13 روز به دستگاهها فرصت داده شده كه ميزان منابع قابل وصول براي درج در لايحه بودجه را اعلام كنند.
انتهاي پيام
نظرات