• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9005-14100
  • خبرنگار : 71405

/ماه رمضان؛ ماه خوبي‌ها/ يك استاد حوزه در گفت‌وگو باايسنا: آتش جهنم در ماه مبارك رمضان مهار مي‌شود

/ماه رمضان؛ ماه خوبي‌ها/
يك استاد حوزه در گفت‌وگو باايسنا:
آتش جهنم در ماه مبارك رمضان مهار مي‌شود

يك استاد حوزه و دانشگاه اظهار كرد: خداوند فرستادگاني از آتش جهنم دارد كه در ماه رمضان آنها را مهار خواهد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا مروجي استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگر دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در رابطه با فضيلت ماه مبارك رمضان، تصريح كرد: آيات بسياري بيانگر اين مطلب هستند كه خدا و پيامبر(ص) نظر خاصي بر روي اين ماه دارند. زيرا پروردگار از دو ماه قبل فضا را براي روزه‌دار بودن بندگان مهيا كرده است تا آنها بيش از پيش به كمالات معنوي دست يابند.

وي خاطرنشان كرد: خداوند متعال بشر را به يك ميهماني بي‌نظيري فرا مي‌خواند. زماني كه ما فردي را به خانه خود دعوت مي‌كنيم تمام جوانب را در نظر مي‌گيريم تا او آسوده باشد و همين طور وقتي كه به ديدار كسي مي‌رويم خود را كاملا آماده مي‌سازيم و بدون آمادگي قبلي نمي‌رويم. ماه رمضان نيز ماه ضيافت الهي است كه ما ميهمان خدا هستيم و بايد چه از نظر معنوي و چه از لحاظ پاكيزگي خود را بياراييم تا شايسته ورود به چنين ضيافتي باشيم.

اين استاد دانشگاه گفت: معصومين(ع) روايات بسياري در رابطه با اين ماه مبارك دارند. آنها خود و خانواده‌شان را در اختيار رمضان گذاشته و همه مردم را دعوت مي‌كنند تا بيشترين فيض را از رمضان ببرند.

مروجي با اشاره به سخني از امام جعفر صادق(ع) مبني بر اينكه "خداوند متعال در هر شب از ماه رمضان، فرستادگاني از آتش جهنم دارد و در آخرين روز از ماه رمضان هر اندازه آتشي كه مهار كرده است را آزاد خواهد كرد تا گناهكاران را در خود گيرد"، خاطرنشان كرد: ما بايد در اين ماه طوري عمل كنيم كه فقط گرسنگي نكشيم. زيرا در روايات آمده است كه حال ما بايد قبل و بعد از ماه رمضان فرق كند و ما از لحاظ معنوي پيشرفت كرده باشيم.

اين استاد حوزه درادامه افزود: مقام معظم رهبري در خاطره‌اي از امام خميني(ره) مي‌فرمايند: "هر ماه رمضان را كه امام امت سپري مي‌كردند، چهره ايشان را آسماني‌تر مي‌ديديم." ما هم بايد تمام توان خود را به كار گيريم تا بهترين استفاده از اين ماه را ببريم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha