• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-12290
  • خبرنگار : 71219

عضو كميسيون فرهنگي مجلس: *براي ارتقاي گردشگري بيش از حرف زدن بايد عمل كرد *سفرهاي داخلي بايد ارزان‌تر شود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
*براي ارتقاي گردشگري بيش از حرف زدن بايد عمل كرد
*سفرهاي داخلي بايد ارزان‌تر شود

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي ارتقاي گردشگري داخلي بيشتر از حرف زدن، بايد عمل كنيم، بودجه خرج و زيرساخت‌ها را فراهم كنيم.

حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي افزايش ميزان سفر ايرانيان به خارج از كشور، بيان كرد: ما ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در كشور براي گردشگري داريم، ولي اين ظرفيت‌ها به‌درستي تعريف نشده و به هيچ‌وجه معرفي خوب و مناسبي حتي براي ايراني‌ها صورت نگرفته است. علاوه بر اين، برخي زيرساخت‌ها و الزامات آن نيز تأمين نشده است.

او ادامه داد: اگر به‌دنبال جذب گردشگر و افزايش سفرها در مناطق مختلف كشور هستيم، بايد يكسري مقدمات را هرچه سريع‌تر تهيه كنيم. ما به زيرساخت‌هايي نياز داريم كه متأسفانه خيلي از آن‌ها پس از سال‌ها، با وجود شعارهايي كه داده شده، فراهم نشده است.

وي با تأكيد بر اين‌كه بايد جاذبه‌هاي تاريخي‌، مذهبي‌، اقليمي‌ و جغرافيايي به مردم معرفي شود، گفت:‌ يكي ديگر از دلايلي كه مردم ما را به كشورهاي خارجي مانند تركيه، جمهوري آذربايجان و امارات سوق مي‌دهد، علاوه بر فراهم نشدن زيرساخت‌ها و معرفي نكردن ظرفيت‌ها، جاذبه‌هايي است كه با فرهنگ آن كشورها تناسب دارد و جزو خطوط قرمز ما محسوب مي‌شود. متأسفانه عده‌اي به همين دليل به آن كشورها جذب مي‌شوند و طبيعي است كه ما در ايران اجازه نمي‌دهيم برخي از آن مسائل شكل گيرد.

يحيي‌زاده با بيان اين‌كه تعداد افرادي را كه در اين جهت به چنين كشورهايي سفر مي‌كنند، خيلي زياد نمي‌دانم، ولي تعدادشان كم هم نيست،‌ گفت:‌ براي اين‌كه از سفر مردم به چنين كشورهايي كه ظرفيت زيادي هم ندارند، جلوگيري كنيم و در كشور خودمان شاهد رونق گردشگري و سفر باشيم، بايد حتما براي ارتقاي آن بيش از حرف زدن عمل كنيم.

او ادامه داد: بايد معرفي‌هاي لازم را انجام دهيم و برخي از دام‌هايي را كه در كشورهاي خارجي براي گردشگران ما پهن مي‌كنند، به‌شكل واضح در صداوسيما و رسانه‌ها تبيين و شفاف‌سازي كنيم تا مردم براساس غفلت، در اين دام‌ها قرار نگيرند.

اين نماينده‌ي‌ مجلس شوراي اسلامي درباره‌ي اين‌كه كم بودن هزينه‌ي سفر به برخي كشورهاي خارجي در مقايسه با سفرهاي داخلي نيز سبب افزايش خروج گردشگران از ايران مي‌شود، اظهار كرد: چند سالي است، متوليان مربوط به گردشگري از دادن بن سفر به كارمندان و عموم مردم صحبت مي‌كنند؛ ولي در عمل، چيز زيادي در اين زمينه و تسهيلاتي كه سبب ارزان شدن سفر شود، ديده نمي‌شود. در اين‌باره، نظام بايد فكري كند، زيرا اگر سفرهاي داخلي را به شكلي ارزان كنيم، قطعا شاهد رونق مسافرت داخلي خواهيم بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha