• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-16656

احمدي‌مقدم:فيسبوكم سايت پليس است براي‌افرادي كه ظاهرشان را با تذكراصلاح كنند فقط «تذكر» مي‌دهيم برخورد ناجابا هنجارشكنان و اخلالگران امنيت اجتماعي چندوجهي است

احمدي‌مقدم:فيسبوكم سايت پليس است
براي‌افرادي كه ظاهرشان را با تذكراصلاح كنند فقط «تذكر» مي‌دهيم
برخورد ناجابا هنجارشكنان و اخلالگران امنيت اجتماعي چندوجهي است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: سهم موادمخدر وارد شده به ايران از افغانستان در سال 2010 نسبت به سال 2007 ميلادي 30 درصد كاهش يافته است.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در ديدار عصر روز پنج‌شنبه با رييس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه افزود: در سال 2007 ميلادي، 60 درصد توليد موادمخدر افغانستان به ايران وارد مي‌شد كه اين ميزان در سال 2010 به 30 درصد كاهش يافت.

وي تاكيد كرد: با اطمينان مي‌توانم بگويم كه در مرز افغانستان هيچ‌گونه محموله قاچاق اعم از كاميون، شتر و ديگر وسايل نقليه امكان عبور ندارد و تنها هرويين سفيد يا شيشه كه حجم آن 17 برابر كمتر از ترياك است به وسيله افراد قاچاقچي يا از طريق فرودگاه‌ها و دريا وارد كشور مي‌شود كه اين روال، در همه جاي دنيا وجود دارد.

كمتر از پنج درصد كشفيات موادمخدر متعلق به استان‌هاي شمالي كشور است

 قاچاق موادمخدر از ايران به كشورهاي حوزه خليج فارس 80 تا 90 درصد كاهش يافته است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در بحث مبارزه با ترانزيت موادمخدر به كشور موفقيت‌هايي داشته‌ايم، اظهار كرد: منطقه شمالي ايران تقريبا مسير ترانزيت موادمخدر نيست و اكنون كمتر از پنج درصد كشفيات موادمخدر متعلق به استان‌هاي شمالي كشور است.

وي تصريح كرد: در مرزهاي جنوبي نيز ترانزيت بسيار كاهش يافته و بر اساس اعلام مسئولان كشورهاي حوزه خليج فارس، قاچاق موادمخدر از ايران به اين كشورها 80 تا 90 درصد كاهش يافته است.

انسداد مرز از جنوبي‌ترين نقطه ايران با پاكستان تكميل نشده است

احمدي‌مقدم با يادآوري اينكه انسداد مرز از جنوبي‌ترين نقطه ايران با پاكستان تكميل نشده است، گفت: اكنون در حال انسداد مرز تركيه هستيم و ظرف مدت دو تا سه سال آينده، تمام مرزهاي كشور بطور كامل براي ورود و خروج موادمخدر مسدود مي‌شود.

وي ادامه داد: سال گذشته به دلايلي همچون مبارزه دولت افغانستان كمبود باران و احتكار موادمخدر توسط قاچاقچيان بزرگ افغان، قيمت موادمخدر تا سه برابر افزايش يافت.

احمدي‌مقدم افزود: امسال با وجود بارندگي‌هاي بيشتر و گران بودن موادمخدر، كشاورزان افغاني تمايل بيشتري به كاشت موادمخدر داشته و حتي در مناطقي كه در 10 تا 15 سال گذشته اين مواد كشت نمي‌شد، كشت موادمخدر صورت گرفته و به وفور به فروش مي‌رسد.

افزايش حجم كشفيات موادمخدر در كشور در سال جاري

چرخه معيوبي در افغانستان حافظ منافع مالي قاچاقچيان است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه سال گذشته، 30 درصد كاهش كشفيات موادمخدر از افغانستان داشتيم گفت: امسال به علت افزايش قيمت و همچنين افزايش كشت موادمخدر در اين كشور، حجم كشفيات موادمخدر در حال افزايش است.

وي اظهار كرد: چرخه معيوبي در افغانستان وجود دارد كه حافظ منافع مالي قاچاقچيان است و حتي سياست‌هاي آمريكا، انگليس و سازمان ملل اين روند را حمايت مي‌كند.

احمدي‌مقدم گفت: يكي از بزرگترين خطراتي كه اكنون در كشور ما وجود دارد اين است كه قيمت موادمخدر صنعتي همانند شيشه كه در گذشته 10 برابر هرويين بود اكنون يكسان شده و اين بسيار خطرناك است.

وي با بيان اينكه موادمخدر صنعتي اكنون در داخل كشور توليد شده و از ايران به آسياي جنوب شرقي ترانزيت مي شود، در عين حال يادآورشد كه خوشبختانه با مبارزه سخت با اين پديده و اصلاح قوانين تقريبا روند انتقال قطع شده است.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: رابطه مستقيمي بين تروريسم و موادمخدر وجود دارد و منبع مالي اصلي تروريسم از راه توليد، توزيع و قاچاق موادمخدر تامين مي‌شود و اين چرخه معيوبي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه به ترور مسئولان افغانستان و پليس مبارزه با موادمخدر اشاره كرد و افزود: اين موضوع آسيب جدي در موضوع مبارزه با موادمخدر افغانستان ايجاد كرده است.

احمدي مقدم تاكيد كرد: آمادگي داريم مركز اطلاعاتي مشترك كشورهاي حوزه خزر را با حضور افغانستان در خصوص مبادله اطلاعات و همكاري‌هاي مشترك و در بحث انتقال موادمخدر و مبارزه با قاچاقچيان راه‌اندازي كنيم.

در طرح امنيت اخلاقي با ريشه‌ها و واسطه‌ها نيز مقابله مي‌كنيم

به گزارش ايسنا، احمدي مقدم همچنين، در حاشيه اين نشست با تاكيد بر اينكه برخورد نيروي انتظامي با هنجارشكنان و اخلال گران امنيت اجتماعي چندوجهي و همه جانبه خواهد بود، عنوان كرد: در اجراي طرح امنيت اخلاقي با ريشه‌ها و واسطه‌ها نيز، مقابله مي‌كنيم.

وي ادامه داد: علاوه بر افراد جامعه، فروشندگان و عرضه‌كنندگان نيز بايد به آداب و هنجارهاي اجتماعي تن در دهند و از اصناف و اتحاديه‌ها نيز خواسته‌ايم كه گام اول در نظارت‌هاي صنفي را خودشان بردارند.

فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: اگر در مواردي شاهد بوديم كه برخورد لازم صورت نگرفته است، نيروي انتظامي قطعا با توليدي‌ها، توزيع كنندگان و آرايشگاه‌ها نيز برخورد خواهد كرد.

احمدي‌مقدم ابراز اميدواري كرد كه اين تذكرها پيشگيرانه باشد و بسياري از مشكلات را حل كند تا از برخورد انتظامي در خيابان‌ها بي نياز شويم.

وي با بيان اينكه اجراي اين طرح محدود به فصل تابستان نيست، تاكيد كرد: خوشبختانه شرايط براي برخورد با ناهنجاري‌ها در جامعه بسيار مناسب است و اجراي اين طرح، به يك مطالبه اجتماعي تبديل شده است.

براي افرادي كه بتوانند با تذكر ظاهر خود را اصلاح كنند به تذكر اكتفا مي‌شود

خودمان هم دوست نداريم برخورد انتظامي كنيم

فرمانده نيروي انتظامي درباره نوع برخورد با هنجارشكنان در اجراي طرح امنيت اجتماعي، تصريح كرد: براي افرادي كه بتوانند با تذكر ظاهر خود را اصلاح كنند به تذكر اكتفا مي‌شود، اما اگر پوشش به نحوي باشد كه با تذكر اصلاح‌پذير نباشد، افراد به مراكز انتظامي هدايت خواهند شد.

احمدي‌مقدم تاكيد كرد: از اينكه برخورد انتظامي داشته باشيم خوشحال نمي‌شويم، اما اقدامات فرهنگي قبلي در اين خصوص حداقل در مورد يك گروه، پاسخگو نبوده و نيروي انتظامي مجبور است در اين مقطع وارد ميدان شود.

من و نيروي انتظامي هيچ صفحه فيسبوكي نداريم

فيسبوك ما سايت police.ir است

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه اساسا من و نيروي انتظامي هيچكدام، صفحه فيسبوك نداريم، تاكيد كرد: تنها فيسبوك ما سايت police.ir است.

احمدي‌مقدم درباره صفحه فيسبوك منتسب به وي و نيروي انتظامي، تاكيد كرد: اين سايت اگرچه بسيار خوش ظاهر است، اما اين موضوع «جعل عنوان» است و من آن را ايجاد نكرده‌ام.

رييس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه:

 ايران درصدر مبارزه با موادمخدر در منطقه و جهان است

به گزارش ايسنا، در بخش ديگر اين نشست، ويكتور ايوانف ـ رييس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه نيز در سخناني، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در صدر مبارزه با موادمخدر در ميان كشورهاي منطقه و حتي جهان قرار دارد.

وي افزود: بدون شك تجارت موادمخدر از ايران به كشورهاي ديگر بسيار سخت شده و اين امر از جاهاي ديگر پشتيباني مي‌شود.

رييس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه ادامه داد: با توجه به اينكه بيشترين حجم موادمخدر توليد از افغانستان وارد ايران مي‌شود، نقش ايران در مبارزه با موادمخدر بسيار حايز اهميت است.

ايوانف تاكيد كرد: سخت‌گيري در مرزهاي افغانستان با ايران به سلامت مردم كمك مي‌كند، اما وضعيت انتقال موادمخدر مانند رودي است كه از هر كجا آن را ببندي مسير خود را پيدا مي كند.

وي با يادآوري اينكه افغانستان بزرگترين توليدكننده موادمخدر در جهان بوده و هست، توضيح داد: كليدي‌ترين روش مبارزه با موادمخدر، شناسايي منابع توليد در افغانستان است.

رييس سرويس فدرال كنترل مواد مخدر روسيه، همكاري و هماهنگي‌هاي كشورها در اين خصوص را داراي اهميت دانست، و تاكيد كرد: برگزاري اجلاس كشورهاي پنجگانه حوزه درياي خزر، در همين جهت و به منظور مبارزه با قاچاق موادمخدر است.

به گزارش ايسنا، وي به ضرورت برپايي اجلاس سالانه در زمينه همكاري‌ها و تبادل اطلاعات در حوزه مبارزه با قاچاق اشاره و خاطرنشان كرد: در اين اجلاس، نقش دو كشور ايران و روسيه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

ايوانف همچنين تاكيد كرد: در چارچوب تفاهمنامه‌هايي كه بين كشورهاي حاضر در اجلاس برقرار مي‌شود، بايد افغانستان را نيز وارد عمل كنيم.

وي تصريح كرد: قوانين جديد تصويب شده در جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند در روند مبارزه با موادمخدر در منطقه حوزه خزر بسيار تاثيرگذار باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha