• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9003-08594
  • منبع : مطبوعات

ماه مبارک رجب آمد تا دل‌هاي مجذوب را به ميهماني شعبان ببرد

ماه مبارک رجب آمد تا دل‌هاي مجذوب را به ميهماني شعبان ببرد

رجب واقعاً ماه خداست. ماهي که تلنگري به دلت مي‌خورد که معبودت را چگونه مي‌پرستي و.... خوشا به حال آنانکه رجب را از پيشگاه معبود شروع کردند و به سوي نور شتافتند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، هلال ماه رجب 1427 قمري، زندگي و تولدي دوباره را به عاشقان نويد مي‌دهد. ماه رجـب فصل جديدي در کتاب زندگي مي‌گشايد که از عطر دل‌انگيز نيايش سرشار است. پيامبر رحمت(صلي الله عليه و آله) با ديدن هلال ماه مبارک رجب، دست به دعا بر مي‌داشت و پس از حمد و ثناي الهي، سي بار تکبير و لااله الا اللّه مي‌گفت و مي‌فرمود: ماه رجب، ماه استغفار براي امت من است. در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد که خداوند آمرزنده مهربان است.

در ماه رجب فرشته‌اي تا صبح اينگونه ندا مي‌دهد: خوشا به حال رجبيّون، خوشا به حال آنان که والايي ماه رجب را دريافته‌اند، خوشا به حال آنان که از برکت ماه رجب نصيبي اندوخته‌اند.

پوينده طريق بندگي و سالک راه ملکوت و رهسپار وادي معرفت و چشم انتظار بهار طاعت و مشتاق دعا و مناجات و مسئلت که شير روز و زاهدي در دل ظلمت است و با اقليم توحيد آشنايي دارد و از جام محبت و دلدادگي جرعه‌هايي جانبخش نوشيده و طالب قرب، کرامت، تعالي و فضيلت مي‌باشد. گاه رسيدن پر برکت سال همچون رجب، شعبان و رمضان همچون انسان‌هايي تشنه و مشتاق در انتظار گمشده آشناي خود در اين مواقع بسر مي‌برد تا از آب گوارا و نوشين حيات و معنويت سيراب شده و روح و روان خود را جاني نوين و طيب و طاهر ببخشد و با نظافت خانه دل و آراستن درون، خود را براي ميهماني خدا و درک ليله القدر ماه مبارک مهيا کند.

آنان که در وادي مراقبه و شهود در محضر خداي متعال گام بر مي‌دارند چه خوب قدر چنين ايامي را مي‌دانند و بسيار سخت‌تر و هوشيارتر و جدي‌تر از دنياطلبان، به دنبال آن هستند تا مبادا سودي فاني و متاعي ارزاني از اين نشئه از دستشان بيرون رود، مراقبند تا نکند نفعي باقي و تجارتي راقي براي آخرت، از کفشان ربوده گردد که زيان و نقصان را در اين مي‌بينند.

بر کسي که مي‌خواهد به تصفيه درون بپردازد لازم است که براي دستيابي به خرسندي خداوند تمامي توش و توان خود را به کار گيرد و براي خالص نمودن اعمال و احوال خويش و مصون نگه داشتن آنها از هر گزندي، در ايام ماه رجب مبادرت ورزد که اگر بنده‌اي به اندک عملي به اين شيوه و با اين خصوصيات توفيق يابد او را کفايت مي‌کند، زيرا پاداشي که پروردگار براي عمل ناب و عاري از آلودگي خودخواهي و شرک و نفاق، در نظر گرفته از حساب و شماره بيرون است.

از امام صادق(ع) نقل شده که پيامبر ختمي مرتبت، حضرت محمد مصطفي(ص) فرمود: ماه رجب، ماه خداست در غايت حرمت و فضيلت. اگر کسي روزي از اين ماه را روزه بگيرد خداي را خشنود و شعله غضب الهي را خاموش نموده است و دري از درهاي جهنم به روي او بسته مي‌شود. رجب ماه استغفار امت من است، پس در اين ماه طلب آمرزش کنيد که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را ((اصب)) مي‌گويند، زيراکه رحمت خداوند در اين ماه بر امت من بسيار ريخته مي‌شود، پس بسيار بگوئيد استغفرالله و اسئله التوبه.

منبع: مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha