• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9002-11142
  • منبع : صدا و سیما

اظهارنظر كارگردان «تبريز مه‌آلود» درباره «مختارنامه» ـ‌ اي‌ كاش تمام ديالوگ‌ها را ميرباقري مي‌نوشت ـ بهتر بود صداي فريبرز عرب‌نيا دوبله مي‌شد

اظهارنظر كارگردان «تبريز مه‌آلود» درباره «مختارنامه»
ـ‌ اي‌ كاش تمام ديالوگ‌ها را ميرباقري مي‌نوشت 
ـ بهتر بود صداي فريبرز عرب‌نيا دوبله مي‌شد
داوود ميرباقري در دراماتيزه كردن رويدادهاي تاريخي و شخصيت‌ها، متخصص و متبحر است. به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، محمدرضا ورزي ـ کارگردان ـ با بيان اين مطلب افزود: ميرباقري امتحان خود را با مجموعه «امام علي (ع)» پس داده و نشان داده كه شيوه‌هاي برقراري ارتباط با مخاطب را به خوبي مي شناسد و يكي از اصلي ترين موفقيت هاي اين فيلمساز در مجموعه «مختارنامه» در خلق شخصيت ها است. او تصريح كرد: قطعا يكي از عوامل موثر در پرداخت قدرتمندانه شخصيت ها در اين سريال، حضور مشاور ارزشمندي چون عبدالله اسكندري است. زيرا بسياري از تيپ سازي ها در مرحله چهره و همساني با شخصيت هاي تاريخي، محصول نگاه و انديشه اسكندري است. اين كارگردان اظهار كرد:اكثر شخصيت هاي مجموعه «مختارنامه» چند لايه و چند وجهي هستند. به طور مثال، شخصيت هايي چون شمر، مختار، رفاعه ابن شداد،عبيدالله ابن زياد،عمر سعد و محمد حنفيه شاهكارهاي سريال «مختارنامه»اند چنانكه معتقدم زنان در اين مجموعه به قدرتمندي مردان آن نيستند و تنها دوشخصيت حنانه با بازي گوهر خيرانديش و ناريه با بازي نسرين مقانلو موفق ظاهر شده‌اند. اين در حالي است كه عمده زنان مجموعه «امام علي (ع)» ماندگارند. ورزي تصريح كرد: در خصوص انتخاب بازيگران نيز هوشمندانه ترين گزينش ها انجام شده، به ويژه انتخاب فريبرز عرب نيا که آگاهانه بوده و باعث شده که اين شخصيت در ميان مردم اصطلاحا جا بيفتد، اما با توجه به اينكه بخش هايي از كار دوبله شده، بهتر بود صداي عرب نيا نيز دوبله مي شد و من تصور مي كنم منوچهر اسماعيلي گزينه مناسبي براي اين کار بود. كارگردان «تبريز در مه» توضيح داد: وجود تكنسين متبحري چون محمود اردلان در طراحي جنگ ها و خلق صحنه هاي كربلا بسيار تاثيرگذار بوده و با توجه به اين نكته كه قسمت عمده اي از اين مجموعه معطوف جنگ آوري شخصيت هاست، اين بخش با مهارت كامل انجام شده است، اما با وجود نقاط مثبت كار تصور مي كنم «مختارنامه» در بخش موسيقي و ديالوگ ها با ضعف هايي روبه روست چنانكه موسيقي اين سريال در شان اثر عظيمي چون «مختارنامه» نيست. از سوي ديگر، اي كاش ديالوگ هاي اين سريال را تماما ميرباقري مي نوشت و من چون با جنس ديالوگ نويسي او آشنا هستم، تصور مي كنم اين نوع گفتارنويسي كار او نيست و بيشتر به همكاران فيلمنامه نويس ميرباقري مربوط مي شود. سايت سيما فيلم گزارش داد: او در پايان گفت: در مجموع «مختارنامه» اثري است كه ساليان سال مي تواند مايه مباهات رسانه ملي باشد و به شدت معتقدم داوود ميرباقري سرمايه ملي اين كشور است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha