• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9001-13470

سريال‌هاي نمايش خانگي در گفت‌وگوي ايسنا با رجبي فروتن «اصلاحات «قهوه تلخ» كاملا متعارف بوده است»

سريال‌هاي نمايش خانگي در گفت‌وگوي ايسنا با رجبي فروتن
«اصلاحات «قهوه تلخ» كاملا متعارف بوده است»

مديركل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري و نمايش‌هاي خانگي وزارت ارشاد گفت: هرگونه وقفه در عرضه‌ي قسمت بيستم سريال «قهوه تلخ» به خاطر اصلاحيه‌اي بود كه ما به اين قسمت وارد كرديم.

سعيد رجبي فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تاكيد كرد: ‌اين اصلاحيه را نه فقط به قسمت بيستم، بلكه به قسمت‌هاي پيشين هم داده بوديم. اما اين بار، تعطيلات طولاني آغاز سال نو و كليد خوردن با تاخير سريال، باعث شد مدت زمان بين عرضه قسمت نوزدهم و بيستم نسبت به گذشته زيادتر شود.

وي افزود: ‌اصلاحيه‌اي كه داديم يك امر كاملا متعارف بود كه در قسمت‌هاي گذشته هم رخ داده بود. شايد يك سري از اتفاقات مثل طولاني بودن تعطيلات باعث شد اين مساله بيش از گذشته جلوه كند.

مدير كل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري و نمايش‌هاي خانگي وزارت ارشاد، در ادامه خاطرنشان كرد: آهنگ صدور و شتابي كه ما براي بازبيني و صدور پروانه به عنوان مسؤولاني كه وظيفه داريم كارها را ببينيم و بازبيني و پروانه صادر كنيم، به شهادت گروه سازنده «قهوه تلخ» و همه موسسات ويدئو رسانه، در مجموع باعث رضايت و خشنودي فعالان شبكه است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با عرضه قسمت بيستم «قهوه تلخ» در ششم ارديبهشت ماه، شاهد وقفه‌هايي از اين دست نباشيم.

رجبي فروتن تاكيد كرد: اصلاحيه به آثار نمايش خانگي يك امر طبيعي است، نه تنها براي «قهوه تلخ» بلكه براي «قلب يخي» و تمام آثار ايراني و خارجي اين مساله يك امر رايج و متعارف است كه از ما انتظار مي‌رود.

مدير كل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري نمايش‌هاي خانگي وزارت ارشاد يادآور شد: احساس نكنيد كه از طرف ارشاد يك مانع و سد براي قسمت بيستم «قهوه تلخ» ايجاد شده است؛ به هيچ وجه اين گونه نبوده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به اين پرسش كه آيا افراد ديگري هم براي ساخت سريال از طريق نمايش خانگي اظهار تمايل كرده‌اند؟ گفت: تهيه‌كنندگاني هستند كه با من صحبت كرده‌اند و دوست دارند ببينند دو سريال «قهوه تلخ» و «قلب يخي» به چه سرانجامي مي‌رسد كه آنها هم بتوانند با ريسك نسبتا كمتري وارد شبكه شوند و به تعداد شبكه خانگي اضافه كنند.

وي ادامه داد: قصد جدي را در برخي مجامع سرمايه‌گذار و تهيه‌كنندگان سينما و تلويزيون سراغ دارم كه سعي مي‌كنند به اين جرگه اضافه شوند.

رجبي فروتن يادآور شد: در شبكه نمايش خانگي بر خلاف تلويزيون كه هرچه بخواهيد به رايگان تهيه مي‌كنيد، اعتقاد بر اين است كه چون قدرت اقتصادي مردم محدود است ممكن است همزمان نتوانند سريال‌هاي مختلف را تهيه كنند. به همين دليل تهيه‌كنندگان و سرمايه‌گذاران ترجيح مي‌دهند كار يك سريال به پايان برسد تا كار خود را شروع كنند.

مديركل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري نمايش‌هاي خانگي وزارت ارشاد تاكيد كرد: تهيه‌كننده‌هاي قدري با من صحبت كرده‌اند. مطمئنا اين روند سير صعودي خواهد داشت.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به مميزي آثار نمايش خانگي و تفاوت مميزي اين آثار در مقايسه با تلويزيون، عنوان كرد: چارچوب مميزي‌ها و خطوط قرمز تقريبا در رسانه‌هاي مختلف يكسان است ولي در نمايش خانگي با توجه به واقعيات حاكم بر جامعه، انعطاف‌پذيري ما قدري بيشتر است ولي از خطوط كلي و اصلي كوتاه نمي‌آييم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha