• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8912-14958

وزير بازرگاني: اميدواريم سال 90، سال همگاني كردن تجارت الكترونيكي باشد

اميدواريم سال 90 سال همگاني كردن تجارت الكترونيكي باشد؛ بسياري از زيرساخت‌ها در اين باره شكل گرفته كه امضاي ديجيتال و نماد اقتصاد از آن جمله هستند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير بازرگاني در جمع خبرنگاران اظهار كرد: فعاليت بعدي ما سامان دادن نوعي اتحاديه صنفي است كه آن‌ها، همه افراد در سايت‌هاي فعال در تجارت الكترونيكي را نظم دهند و بتوانند با نماد اقتصاد ما موجب رونق اين حوزه شوند.

مهدي غضنفري ادامه داد: از سال آينده سعي مي‌كنيم بعد از تشكيل اتحاديه، سايت‌هاي معتبر را معرفي كنيم كه مردم با خيال راحت به خريد خودشان بپردازند.

وي گفت: پنجشنبه گذشته از نماد اعتماد رونمايي شد و يكي دو سايت، آن نماد را دريافت كردند و سال آينده سال اخذ چنين نمادي است زيرا اعتماد مردم را به دنبال دارد و براي سال آينده احتمالا حجم زيادي را براي اخذ اين سمبل خواهيم داشت و بايد دانست كه اين نماد را نمي‌شود كپي كرد و روي سايت قرار دارد و حتما بايد مراحل قانوني آن طي شود.

غضنفري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه جايگاه ايران در بخش امضاي ديجيتالي به نسبت كشورهاي ديگر چگونه است؟ اذعان كرد: خوشبختانه در فراهم كردن زيرساخت‌ها مشكلي نداريم و جايگاه مناسبي داريم و موضوعي كه بايد در راستاي آن قدم برداريم همگاني كردن فرهنگ در راستاي ان قدم برداريم، همگاني كردن فرهنگ استفاده از امضاي ديجيتالي و فضاي سايبر براي خريد و فروش‌هاست و اگر بتوانيم خريد و فروش مردم را به فضاي ديجيتالي منتقل كنيم، استفاده از اين زيرساخت‌ها به واقعيت مي‌پيوندد؛ به لحاظ نوع فناوري و دانش IT كشور ما رتبه خوبي دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha