• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8912-14932

وزير ICT: ايراني‌ها مي‌توانند تا پايان برنامه پنجم امضاي ديجيتال داشته باشند

امضاي ديجيتالي يكي از اطلاعات قابل ذخيره برروي كارت هوشمند ملي است و هر فرد مي‌تواند در انتهاي برنامه پنجم توسعه با درخواستي صاحب امضاي ديجيتالي شود.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر رضا تقي‌پور با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امضاي ديجيتال يكي از ابزارهاي اصلي براي احراز هويت و اعتبار بخش در فضاي مجاز است و هر كسي بخواهد فعاليت حقوقي و جدي در اين فضا داشته باشد كه نياز به تعامل و شناسايي طرفين و اعتماد متقابل باشد، بايد حضور داشته باشد.

وي گفت: ريشه اصلي امضاي ديجيتالي در اين حوزه در وزارت بازرگاني تعريف شده و كساني كه مي‌خواهند در حوزه تجارت الكترونيكي فعاليتي داشته باشند، احراز هويت خودشان، مدارك و اسناد آن‌ها توسط مراكز مياني امضاي ديجيتال و دفاتر ثبت امضاي ديجيتال كه زير نظر وزارت بازرگاني است اعطا مي‌شود و مي‌توانند اين امضا را به زيرمجموعه‌هاي خود انتقال دهند.

وزير ارتباطات درباره درخواست شركت‌هاي خصوصي براي دريافت امضاي ديجيتال اظهار كرد: اين مجوز براي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بود كه اين امضاها را براي دريافت مجوز براي مجموعه‌هاي مرتبط با خودشان مي‌توانند به دفتر مراجعه و امضاي ديجيتالي دريافت كنند كه شركت‌هاي PAP ارايه‌دهنده خدمات پستي و ارتباطي يك نمونه از آن‌هاست و قبلا مجوز خود را از اين وزارتخانه كسب كرده‌اند.

تقي‌پور ادامه داد: به‌صورت تخصصي، موضوع امضاي ديجيتالي پيگيري مي‌شود و مردمي هم كه با اين شركت‌هاي خصوصي در ارتباط هستند، اگر موضوع‌شان در ارتباط با فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات باشد، مي‌توانند امضاي ديجيتال را از اين وزارتخانه دريافت كنند.

او درباره تاخير در كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند نيز تصريح كرد: ما اين موضوع را هم در مجمع شركت زيرساخت‌ و هم در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مصوب كرديم اما يك روالي دارد كه بايد طي شود و اميدواريم كه در روند آن تسريع شود.

وزير ارتباطات افزود: براي اعمال كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند در نيمه اول فروردين‌ماه، بايد آمادگي شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نيز لحاظ شود كه اميدواريم هر چه زودتر اين روند به سرانجام برسد.

تقي‌پور در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تا سال 95 همه ايراني‌ها داراي امضاي ديجيتال خواهند شد؟ " گفت: در انتهاي برنامه پنجم كساني كه درخواست كنند، مي‌توانند امضاي ديجيتال دريافت كنند زيرا يكي از اطلاعاتي كه در كارت هوشمند ملي ذخيره خواهد شد، همين امضاي ديجيتال خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha