• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-13355
  • خبرنگار : 71413

تلاش مغولستان براي حضور پررنگ در نمايشگاه گردشگري «برلين»

تلاش مغولستان براي حضور پررنگ در نمايشگاه گردشگري «برلين»
مغولستان براي حضور پررنگ در نمايشگاه گردشگري «برلين» (ITB) تلاش مي‌كند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از مغول‌نيوز، چهل و پنجمين دوره‌ي نمايشگاه بين‌المللي گردشگري «برلين» كه در حال برگزاري است، بر جاذبه‌هاي گردشگري مغولستان و شناساندن اين كشور به عنوان مقصدي براي توريست‌هاي فرهنگي تمركز دارد. در اين نمايشگاه برنامه‌هاي مختلفي هم‌چون سخنراني، اعطاي جوايز و نشست‌هايي با محوريت كشور مغولستان به عنوان محلي مناسب براي جذب توريست ها برگزار شده است. هم‌چنين در اين دوره از نمايشگاه ITB به كتاب، راهنماي سفر و رمان‌هايي كه بر شناساندن اين كشور به مردم دنيا تمركز داشتند جوايزي اعطا مي‌شود. امسال 188 كشور در قالب 1163 موسسه در نمايشگاه گردشگري برلين حضور دارند كه در پنج روز برگزاري اين نمايشگاه جاذبه‌هاي گردشگري و آخرين دستاوردهاي خود در زمينه استفاده از فناوري اطلاعات در توسعه صنعت گردشگري را عرضه مي‌كنند. شريك نمايشگاه امسال IBT كشور «لهستان» است كه در سالهاي اخير عملكرد بسيار خوبي در جذب گردشگري داشته و در طي روزهاي اخير با جذب گردشگران دو كشور «تونس» و «مصر» ميزبان هزاران گردشگر است كه «لهستان» را به عنوان يك مقصد گردشگري ارزان براي گذراندن تعطيلات خود انتخاب كرده‌اند. طبق گفته‌ مقامات برگزار كننده نمايشگاه امسال كشور آسيايي حضور پررنگي در نمايشگاه امسال دارند. كشور «تركيه» نيز كه سال گذشته شريك نمايشگاه برلين بود، با 110 موسسه گردشگري در اين نمايشگاه حضور يافته است. از مجموع 110 موسسه گردشگري شرکت کننده از تركيه در نمايشگاه گردشگري ITB امسال، 51 موسسه از صنعت هتلداري، 29 موسسه از اتحاديه‌ها،‌ 22 موسسه از آژانسهاي مسافرتي و هشت موسسه از سازمان‌هاي دولتي هستند. «تونس» نيز كه صنعت گردشگري آن به تازگي از بحران خارج شده، با 100 موسسه گردشگري و غرفه‌اي به مساحت 300 متر مربع در اين نمايشگاه حضور يافته است. نمايشگاه گردشگري برلين يكي از قديمي‌ترين نمايشگاه‌هاي صنعت گردشگري در سطح جهان است كه تاريخچه‌ي برگزاري آن به سال 1966 ميلادي بازمي‌گردد. در آن سال، اين نمايشگاه براي نخستين‌بار تحت عنوان «نمايش راه‌هاي بازرگاني ويژه‌ي سفر» در شهر برلين برپا شد و در سال‌هاي بعد به‌طور چشمگيري توسعه يافت و به ITB تغيير نام داد. از آنجا كه نمايشگاه ITB يكي از 10 نمايشگاه برتر جهان در زمينه‌ي صنعت گردشگري است، تمام كشورهاي جهان تلاش خود را براي حضور پررنگ در اين نمايشگاه به كار مي‌بندند. از سوي ديگر، مشخصات اين نمايشگاه براي تمام ساكنان شهر برلين به‌صورت پيامك فرستاده شده و در زمان ورود بازديد‌كنندگان به نمايشگاه، اطلاعات جامعي از طريق بلوتوث در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. نمايشگاه امسال به مدت پنج روز از تاريخ نهم تا 13 مارس ميزبان علاقه‌مندان بوده كه سه روز نخست برگزاري نمايشگاه ويژه‌ي كارشناسان صنعت گردشگري و دو روز ديگر ويژه‌ي بازديد عموم است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha