• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-00333
  • خبرنگار : 71021

با اصلاح طرح قديم طرح جديد سفركارت سال آينده اجرا مي‌شود

با اصلاح طرح قديم
طرح جديد سفركارت سال آينده اجرا مي‌شود
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: طرح جديد سفركارت پس از اصلاح مشكلات طرح قديم، در سه‌ماه نخست سال آينده اجرا مي‌شود. عليرضا عامري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي طرح سفركارت اظهار كرد: از نظر ما اين طرح، بسيار خوب است و شايد مي‌توانست خيلي از مشكلاتي را كه در توزيع سفر و مقاصد سفر وجود دارد، حل كند؛ ولي متأسفانه چند مشكل در آن وجود دارد، يعني چون اين طرح براي نخستين‌بار در كشور اجرا مي‌شد، در مرحله‌ي نخست مشكلات آن مشخص نبود و در زمان اجرا اين مشكلات معلوم شد. از سوي ديگر، مجري و بانك عامل زيرساخت لازم را نداشت. بنابراين بايد اصلاحاتي در آن انجام مي‌شد. او ادامه داد: حدود يك‌سال است كه ما در حال بررسي و پي‌گيري مشكلات طرح سفركارت هستيم و تا كنون چند نشست با كارشناسان بخش خصوصي، مديران تمام بانك‌ها و اداره‌ي انفورماتيك بانك مركزي داشته‌ايم و براساس طرح‌هايي كه به‌دست ما رسيده بود، به اين نتيجه رسيديم كه از حالت انحصاري بانكي در اجراي اين طرح بايد خارج شويم تا دارندگان حساب در هر بانكي بتوانند از اين كارت استفاده كنند. عامري بيان كرد: در اين نشست‌ها مطرح شد كه براي اين‌كه مبالغ موجود در اين كارت فقط در گردشگري مصرف شود،‌ چه كاري بايد كرد. پس از نشست‌هاي پي‌درپي به جمع‌بندي رسيديم و اين قول داده شد كه اگر مشكلي پيش نيايد، طرح جديد سفركارت در سه‌ماه نخست سال آينده اجرايي شود. به گفته‌ي او، شكل كلي سفركارت و اهداف آن مانند گذشته است، فقط مشكلات بررسي و كارشناسي شده و نقاط قوت آ‌ن تقويت و نقاط ضعف اين طرح نيز براي اين‌كه رفع شود،‌ بررسي شده است. معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي آمادگي بانك‌ها با توجه به اين‌كه گفته شد، براي اجراي اين طرح زيرساخت لازم در بانك عامل وجود نداشت، اظهار كرد: بانك‌ها از زماني كه اين طرح آغاز شده است، پيشرفت‌هاي خوبي از نظر سيستم سخت‌افزاري و نرم‌افزاري داشته‌اند. براساس مكاتبه‌هايي هم كه حدود هفت‌ماه پيش با بانك‌ها داشتيم، به نظر مي‌رسد اين شرايط اكنون آماده باشد؛ ولي ما بايد برنامه‌ريزي‌ها را براي هماهنگ كردن ميان بانك‌ها و دارندگان حساب‌هاي بانكي به نتيجه برسانيم. در اين صورت، بسياري از فعالان صنعت گردشگري از پذيرش اين كارت استقبال مي‌كنند. عامري گفت: متأسفانه در گذشته برخي مراكز گردشگري به‌خاطر مشكلاتي كه اين كارت در اجرا داشت، حاضر نبودند آن را از مشتري قبول كنند. اكنون ما به‌دنبال رفع اين مشكلات هستيم. معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: ما تا كنون جلسه‌اي درباره‌ي چگونگي عملكرد بانك‌ها و پيشنهادهايي براي اجرايي شدن نداشتيم. نخست بايد مشكلات اجرايي اين طرح را رفع كنيم و در ادامه به مذاكره با تمام بانك‌ها وارد شويم. تلاش مي‌كنيم در سه‌ماه نخست سال آينده طرحي را كه كم‌ترين مشكل و بيش‌ترين خدمات‌دهي را داشته باشد، اجرايي كنيم. او تأكيد كرد: البته ما حالا هم از اجراي اين طرح جلوگيري نكرده‌ايم، فقط مي‌خواهيم مشكلات آن را اصلاح كنيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha