• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8910-12734
  • خبرنگار : 71021

در نمايشگاه‌هاي گردشگري ايتاليا و آلمان، جامعه‌ي تورگردانان مسؤول برپايي غرفه‌ي ايران شد

در نمايشگاه‌هاي گردشگري ايتاليا و آلمان،
جامعه‌ي تورگردانان مسؤول برپايي غرفه‌ي ايران شد
مسؤوليت برگزاري غرفه‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري ايتاليا و آلمان به جامعه‌ي تورگردانان واگذار شد. ابراهيم پورفرج ـ رييس هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران ـ با بيان اين مطلب به خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و معاون گردشگري اين سازمان همكاري خوبي با جامعه‌ي تورگردانان براي واگذاري اين مسؤوليت داشتند. مسؤولان اين سازمان، جامعه‌ي تورگردانان را به‌عنوان تشكل واردكننده‌ي تورهاي خارجي به كشور براي برگزاري غرفه‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پذيرفته‌اند و همه‌ي آن‌ها مي‌دانند كه تنها تشكل تورآور به كشور، اين جامعه است. در هر صورت، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چه در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شركت كند يا نكند، ما بايد در اين نمايشگاه‌ها حضور يابيم. او درباره‌ي وضعيت بودجه و زمين‌هاي اين دو نمايشگاه، اظهار كرد: بودجه‌ي اين دو نمايشگاه مشخص است و يارانه‌ي زمين غرفه‌هاي ايران نيز در اختيار جامعه‌ي تورگردانان قرار مي‌گيرد. در واقع، اين مدل حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در تمام دنيا مرسوم است و در نهايت، ما نيز بايد روزي اين مدل را اجرا مي‌كرديم. پورفرج در پاسخ به اين پرسش كه با برعهده گرفتن مسوؤوليت برپايي غرفه‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري از سوي بخش واردكننده‌ي گردشگران خارجي به كشور، آيا بايد انتظار حضور متفاوتي را در اين نمايشگاه‌ها داشته باشيم؟ گفت: ما تلاش مي‌كنيم؛ ولي موضوعي كه ما را در نمايشگاه‌هاي امسال تحت تأثير قرار مي‌دهد، زمين اين نمايشگاه‌هاست، چون براي آن‌ها دير اقدام كرده‌ايم و زمين ايران در نمايشگاه ITB برلين به‌دليل اقدام سريع مصر از دست رفت. او ادامه داد: البته ستاد نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري زميني را در بخش ديگري از نمايشگاه گردشگري آلمان گرفته است و ما پي‌گير آن هستيم. وي در تشريح موقعيت اين زمين در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري آلمان، بيان كرد: برخي سالن‌هاي اين نمايشگاه در مسير رفت‌وآمد مردم نيستند. اين سالن‌ها بيش‌تر كاربري اداري دارند و معمولا همايش در آن‌ها برگزار مي‌شود. امسال زمين ايران در يكي از اين سالن‌هاي خلوت رزرو شده است. بنابراين ما بايد خيلي تلاش كنيم و حضوري پررنگ و قدرتمند و تبليغات محيطي داشته باشيم تا مخاطبان بيش‌تري را به اين سالن خلوت جذب كنيم. پورفرج اضافه كرد: البته ما از مسؤولان ستاد نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري گله نمي‌كنيم. به هر حال، امسال مصر اسپانسر‌ نمايشگاه آلمان است، بنابراين هزينه‌ي زيادي مي‌كند و براي رزرو زمين، اولويت دارد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha