• شنبه / ۴ دی ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8910-12525.170286
  • خبرنگار : 71365

*ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون* دكتر رضا‌ پورحسين: گويندگان راديو نبايد در تلويزيون حضور داشته باشند

*ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون* 
دكتر رضا‌ پورحسين: گويندگان راديو نبايد در تلويزيون حضور داشته باشند

رضا پورحسين گفت: حضور گويندگان راديو در تلويزيون باعث تغيير ذهنيت و تخيل مخاطب مي‌شود.

دكتر رضا‌ پورحسين ـ مدير شبكه‌ي آموزش سيما ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اين اعتقاد كه «قانون ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون قانون درستي است، زيرا ذهنيت و نگرش مخاطبان از تيپ و شخصيت گويندگان راديو با ديده‌شدن آن ها در تلويزيون دچار تغيير و دگرگوني مي‌شود.» گفت: بنابراين بايد قبول كرد كه گوينده فاكتور بسيار مهمي در شكل‌گيري ذهني شنونده راديو است و وقتي مخاطب گوينده را در تصوير تلويزيون مي‌بيند امكان فروريختن و با تغيير ذهنيت مخاطب به وجود مي‌آيد و قاعدتا تيپولژي مخاطب كه از گوينده در ذهن مخاطب ساخته شده است به هم خواهد خورد. ضمن اين‌كه ممكن است نابساماني تشكيلاتي باعث شود اين قانون به هم بريزد.

پورحسين در جواب اين پرسش كه آيا پخش برنامه‌ي «راديو هفت» از شبكه‌ي آموزش توجيهي براي حضور گويندگان در تلويزيون نيست، نيز گفت: پخش برنامه «راديو هفت» و حضور گويندگان راديو دراين برنامه با اجازه‌ي و صلاح ديد معاونت صدا صورت گرفته است و به اين دليل كه حضور اين گويندگان در اين برنامه در هر يك يا دو ماه يكبار اتفاق مي‌افتد و تعداد گويندگان اين برنامه هم زياد است مشكلي ايجاد نمي‌كند.

دكتر پورحسين با بيان اين‌كه گويندگان «راديو هفت» عمدتا مجرب، حرفه‌يي و كارآزموده هستند اضافه كرد: اگر گويندگان راديو در يك برنامه‌ي مستمر تلويزيوني حضور پيدا كنند ديگر نمي‌توان آن برنامه را راديويي دانست.

مدير شبكه هفت سيما در پايان ابراز عقيده كرد: راديويي يا تلويزيون‌بودن يك برنامه «اتلاق رسانه‌يي» است كه بايد به گونه‌اي رعايت شود كه هم ذهنيت مخاطب به هم نريزد و هم از «درهم شدگي رسانه‌يي» جلوگيري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha