• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8908-06051
  • خبرنگار : 71191

/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/ رييس ميراث فرهنگي گردشگري اصفهان: مرمت 150 خانه‌ تاريخي را در دستور كار داريم

رييس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري اصفهان با اشاره به وجود حدود هزارخانه تاريخي در استان اصفهان كه برخي از آن‌ها هنوز در فهرست ميراث ملي نيز به ثبت نرسيده‌اند گفت: در برنامه‌ي كار حوزه مرمت آثار تاريخي، امسال مرمت 150 خانه‌ تاريخي را در دستور كار داريم.

اسفنديار حيدري‌پور با حضور در غرفه‌ي ايسنا در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزار‌ي‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث و گردشگري ايسنا در ادامه‌ي مطلب بالا گفت: كار حوزه مرمت آثار تاريخي در مرحله‌ي اول با هزينه‌اي حدود سه ميليارد تومان انجام مي‌شود.

او هم‌چنين درباره‌ي قرارگرفتن برخي از بناهاي ثبت شده در فهرست آثار ملي كه در معرض خطر هستند گفت: در استان اصفهان شايد شاخص‌ترين بناهايي كه بايد آن‌ها را در فهرست «آثار در خطر» قرار داد، بناهايي هستند كه تحت تاثير عبور مترو قرار گرفته‌اند و به همين دليل در آينده احتمالا يك يا دو بنا را در اين فهرست قرار مي‌دهيم.

مدير كل اداره ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان هم‌چنين درباره‌ي ايستگاه مترو و ايجاد در ورودي آن در منطقه چهارباغ عباسي كه طرح سازمان قطار شهري بوده است گفت: طرح ايستگاه مترو در چهارباغ عباسي در تقاطع عباس آباد توسط شركتي كه مشاوره‌ي مترو در استان اصفهان را داشت به اداره‌ي كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان رسيد كه با برگزاري جلسات كارشناسي اداره‌كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان مخالفت خود را براي ايجاد مترو در چهارباغ عباسي و تقاطع عباس‌آباد اعلام كرد.

حيدري‌پور تاكيد كرد: بر اين اساس، تحت هيچ شرايطي، هر گونه ساخت و ساز با توجه به وجود لايه‌ها و بستر تاريخي در چهارباغ برخلاف مقررات است و اين اداره كل با آن مخالفت مي‌كند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري استان اصفهان هم‌چنين به ايسنا اعلام كرد: مجموعه سرمايه‌گذاري يكسال گذشته در حوزه‌هاي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان حدود 150 ميليارد تومان بوده است.

اسفنديار حيدري‌پور ادامه داد: اين سرمايه‌گذاري بيشتر در شهر اصفهان انجام شده است، البته همه‌ي شهرستان‌هاي استان نيز از آن بي‌بهره نبوده‌اند.

او گفت: با سرمايه‌گذاري انجام شده در يكسال گذشته، پيگيري كار مناطق نمونه گردشگري و ساخت هتل‌ها به عنوان زيرساخت‌هاي اصلي گردشگري مطرح شده است.

به گفته‌ي رييس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري اصفهان، در حال حاضر منطقه نمونه‌ي گردشگري كشور در نطنز در دست بهره‌برداري است و پروژه‌هاي ديگري مانند ساخت هتل، نيز امسال به بهره‌برداري مي‌رسند.

وي در پايان اضافه كرد: امسال در حوزه‌ي گردشگري حدود 600 تخت به واحدهاي اقامتي اضافه شده و موزه‌ها و كمپينگ‌ها و پروژه‌هاي زيادي در اين حوزه افتتاح شده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha