• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-15689
  • منبع : مجلس شورای اسلامی

/قرآن؛كتاب رحمت،‌حكمت و عدالت/ نمايندگان مسيحيان ارمني كشور اهانت به قرآن را محكوم كردند

/قرآن؛كتاب رحمت،‌حكمت و عدالت/
نمايندگان مسيحيان ارمني كشور اهانت به قرآن را محكوم كردند

گيورك وارطان و روبرت بگلريان، نمايندگان ارامنه شمال و جنوب كشور در مجلس شوراي اسلامي طي پيامي، ضمن محكوم نمودن اقدام اهانت به قرآن، كه تفرقه و تنش بين دو دين بزرگ ابراهيمي را هدف قرار داده، اعلام كردند كه مومن واقعي هرگز هويت و بزرگي خود را در جسارت و تحقير به ديگران نمي‌جويد و بلكه با درك و احترام متقابل، به بسط محبت، دوستي و عدالت مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن اين پيام به شرح زير است:

به نام خدا

دين كه برجسته‌ترين فيضان لطف الهي براي رهنمايي بندگانش است و نمود عنايت لايزالش به اشرف آفريدگانش محسوب مي‌شود استمرار حيات بخشي‌اش را به صورت معجزه كلمه جلوه‌گر مي‌سازد. بدين سان كتب آسماني تبلور و تجسم لطف خداوند و منشور نوربخش زندگي بشر و تقرب او به حق تعالي هستند. پس بي‌حرمتي و توهين به كتب الهي نه فقط جسارت به هويت و باور مومنان، بلكه اهانت به ساحت مقدس ايزد منان است.

بسي مايع حيرت و نفرت شد كه فردي به ظاهر ملبس به جامه روحاني مسيحي نه تنها دين را ارج ننهاده بلكه هتاكي كوردلانه- حتما به پشت‌گرمي نيروهاي شيطاني- به كتاب آسماني مسلمانان جهان را در پيش گرفته است.

ما نمايندگان مسيحيان ارمني كشور در مجلس شوراي اسلامي همصدا با قاطبه جامعه ارامنه كشور، ضمن محكوم نمودن اكيد و شديد اين اقدام ننگين و رذيلانه كه تفرقه و تنش بين دو دين بزرگ ابراهيمي را هدف قرار داده، اعلام مي‌كنيم كه مومن واقعي هرگز هويت و بزرگي خود را در جسارت و تحقير به ديگران نمي‌جويد و بلكه با درك و احترام متقابل، به بسط محبت، دوستي و عدالت مي‌پردازد.

بدين سان با رد عمل شوم و شنيع اين ره گم كردگان غافل، همچنان با وحدت و يكدلي با هموطنان مسلمان ايران عزيزمان، در راستاي آرمان‌هاي والاي اديان الهي و اهداف عدالت محور جمهوري اسلامي ايران پاي خواهيم فشرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha