• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-15067
  • خبرنگار : 71234

عضومجمع نمايندگان روحاني درگفت‌وگوباايسنا: * هتك حرمت قرآن رسوايي آشكاري براي آمريكا به دنبال داشت * كشورهاي اسلامي در روابط‌شان با آمريكا بازبيني كنند

عضومجمع نمايندگان روحاني درگفت‌وگوباايسنا: 
* هتك حرمت قرآن رسوايي آشكاري براي آمريكا به دنبال داشت 
* كشورهاي اسلامي در روابط‌شان با آمريكا بازبيني كنند

عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه هتك حرمت قرآن كريم رسوايي آشكاري را براي حاكمان آمريكا به دنبال داشت، گفت: علاوه بر موضع‌گيري و اتخاذ تصميم قاطع و جدي از سوي سازمان كنفرانس اسلامي، كشورهاي اسلامي بايد بازبيني در روابط‌شان با آمريكاي جنايتكار داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي نايب رييس كميسيون حقوقي وقضايي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه اين هتاكي نشان داد كه آمريكايي‌ها به هيچ چيزي پايبند نيستند، گفت: اين درحالي است كه ملت ايران از گذشته متوجه شده بودند كه ادعاي آمريكايي‌ها در مورد حقوق بشر، انسانيت، اسلاميت، اديان و احترام به مذاهب دروغ است و آنها احترامي به بشر و انسان‌ها قائل نيستند.

وي ادامه داد: آمريكايي‌ها با هتك حرمت قرآن كريم و با توهين به عزيزترين مقدسات بيش از يك و نيم ميليارد مسلمان نه تنها قلب مسلمانان بلكه قلب بسياري از استان‌هاي آزاده‌ي دنيا و غيرمسلمان را جريحه‌دار كردند.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس، اهانت به قرآن را به دليل نفوذ روزافزون و تاثيرگذاري قرآن در جامعه‌ي جهاني دانست و تصريح كرد: آمريكايي‌ها خواستند با اين اقدام ابراهيم‌سوزي كنند غافل از اينكه با اين هتاكي، همه‌ي دنيا را متوجه مقدس‌ترين كتاب آسماني كردند به گونه‌اي كه هر انسان به محض اطلاع از اين هتاكي نسبت به محتواي قرآن كنجكاو مي‌شود. در اين شرايط قطعا هر فردي كه به سراغ قرآن رود متوجه مي‌شود كه در دنياي امروز نمي‌توان هيچ كتابي به كمال و جامعيت قرآن پيدا كرد.

غضنفرآبادي خاطر نشان كرد: قرآن‌سوزي آمريكايي‌ها مثل آدم كشتن آنها در فلسطين، عراق، افغانستان و لبنان تحت عنوان حقوق بشر است. وقتي آنها به انسان‌ها بها نمي‌دهند مطمئنا ارزشي براي عقيده‌ي مردم نيز قائل نمي‌شوند.

وي ادامه داد: در دوراني كه آمريكايي‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي به جنايت و آدم‌كشي دست مي‌زنند و آن را به افراد ديگري نسبت مي‌دهند، ديگر نبايد انتظار داشت كه به عقايد مردم پايبند بوده و احترام گذارند.

نماينده‌ مردم بم در خانه‌ ملت، با تاكيد بر اينكه سازمان كنفرانس اسلامي بايستي تصميم جدي و قاطعي اتخاذ كرده و به محكوميت صرف بسنده نكند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبري هدف هتاكان به وجود آوردن جنگ بين مذاهب است. از اين رو سازمان كنفرانس اسلامي بايستي با اتخاذ تصميم قاطعي، دست حاكمان و سران آمريكا دخيل در اين هتك حرمت را قطع كند.

غضنفرآبادي ادامه داد: سازمان كنفرانس اسلامي بايد به حاكمان دنياي اسلام هشدار دهند كه مراقب روابط‌شان با آمريكا باشند زيرا آمريكا دلش به حال هيچ فردي نسوخته است. از آنجا كه اين هتاكي عليه كشور خاصي نبوده و عليه مسلمانان انجام شد، هر زمان كه فرصت كنند روشن‌تر و آشكارتر شمشيرشان را بر گردن مسلمانان قرار مي‌دهند.

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه در راس هتاكان، آمريكا و صهيونيست‌ها قرار دارند، گفت: كشورهاي اسلامي بايد در روابط‌شان با استعمارگران و آمريكاي جنايتكار بازبيني جدي داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha