• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-15135

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي: بهترين عكس‌العمل نشان دادن چهره‌هاي انساني اسلام و قرآن است

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي:
بهترين عكس‌العمل نشان دادن چهره‌هاي انساني اسلام و قرآن است

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: اهانت به مقدسات و تهاجم به نقاط مختلف دنيا از جمله جهان اسلام كاشف از وجود يك اتاق فرماني دارد كه در دست صهيونيست‌ها و صليبي‌ها است.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله محمدعلي تسخيري در جمع خبرنگاران در حاشيه نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان خاطرنشان كرد: بهترين موضع را مراجع به هتك حرمت قرآن مقام معظم رهبري اعلام كردند و فرمودند اولا اين حركت، حركت مقطعي نيست و نمي‌شود گفت حركتي است كه يك فرد ابلح يا مزدور انجام داده است، بلكه اين جزئي از يك جريان و روند ممتد است.

وي ادامه داد: اين حركت‌ها در كنار تهاجم به عراق، افغانستان، لبنان و پاكستان از طرف نظام سلطه كاشف از وجود يك اتاق فرماني دارد كه در دست صهيونيست‌ها و صليبي‌ها است و آن‌ها روند اسلام هراسي و اسلام ستيزي را شروع كرده‌اند.

تسخيري با بيان اينكه طبيعي است ما اين تصور را داشته باشيم چراكه صهيونيزم و صليبيزم ايده‌هاي ضدبشري هستند،‌گفت: صهيونيزم از جهل به قرآن و انساني بودن اسلام و صفات پيامبر اكرم(ص) از يك طرف و از كينه‌هايي كه در تراكمات تاريخي به وجود آمده استفاده كرده و اين حركت‌هاي زشت را انجام مي‌دهد.

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي يادآور شد: اميد داريم مسلمانان حركت‌هاي منطقي انجام دهند و بهترين عكس‌العمل نشان دادن چهره‌هاي انساني اسلام و قرآن است، چراكه قرآن كتاب انسانيت و رسول اسلام(ص) رسول رحمت است.

وي با تاكيد بر اينكه اگر هر مسلمان بتواند آيينه حركت انساني باشد بهترين اعتراض را به اين حركت‌هاي شيطاني انجام داده است، تصريح كرد: علماي ديني نيز بايد فرياد خود را بلند كنند و چهره انساني قرآني را به جهانيان معرفي كنند تا جهل‌شان آنها را به سوي حركت‌هاي كند نظير اين كشيش سوق ندهد.

تسخيري همچنين در پاسخ به خبرنگار ايسنا در ارتباط با 8 شوال سالروز تخريب بقيع توسط وهابيون گفت: ما همه حركت‌هاي افراطي را محكوم مي‌كنيم، افراط در هر جا و از سوي هر كسي باشد چه تكفير، تفسيق، آتش زدن قرآن و اهانت به مقدسات نشانه افراط و حركت‌هاي ضدانساني است كه قرآن آن را محكوم مي‌كند.

وي ابراز اميدواري كرد: مسلمانان به مسير وسطي و متعادل برگردند و همديگر را قبول كنند و به مقدسات همديگر احترام قائل شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha