• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14705
  • منبع : مطبوعات

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي: بايد به همه بشريت تسليت گفت، چراكه قرآن كتاب هدايت همه بشريت است

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/
معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي:
بايد به همه بشريت تسليت گفت، چراكه قرآن كتاب هدايت همه بشريت است

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم، اين كتاب الهي را احياگر و نگهدارنده تمام اديان الهي دانست و گفت: ابرقدرت‌ها فقط در صددند درگيري ديني ايجاد كنند، همان‌طور كه در جنگ‌هاي صليبي نيز بدون هيج دغدغه مذهبي، تنها مستعمره‌هاي خود را گسترش دادند. بنابراين بايد هوشيار بود و با اين قضيه شديدا مقابله كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام سيدجواد موسوي هوايي ضمن تسليت گفتن به قرآن ناطق، حضرت حجت بن الحسن(عج)، جامعه مسلمانان و تمام بشريت به دليل اهانت به قرآن كريم، افزود: بايد به همه بشريت تسليت گفت، چراكه قرآن كتاب هدايت همه بشريت است.

وي با بيان اين‌كه در طول تاريخ بشريت اهانت‌هاي مختلفي به اديان الهي شده است، ادامه داد: اين اهانت‌ها گاهي با عكس‌العمل‌هاي عاقلانه و شجاعانه و گاهي با عكس‌العمل‌هاي غيرعاقلانه مواجه شده است. اما در تاريخ بشريت هر جا كه به دين مبين اسلام و اركان آن توهين شده، همواره عكس‌العملهاي عاقلانه و شجاعانه‌اي در مقابل آن شكل گرفته است. چنين چيزي در فرهنگ اهل بيت(ع) نيز مضبوط است.

موسوي هوايي با تأكيد بر اين‌كه امروز از چنين حركت‌هايي در عالم بايد شديداً نگران بود، اظهار داشت: اين زنگ خطريست براي بشريت؛ نه تنها براي متدينين به اديان الهي بلكه براي همه انسان‌ها. قواي استكباري كه فكر مي‌كنند حاكم دنيا هستند به دنبال ايجاد نوعي از هرج و مرج و لجام گسيختگي در جهانند تا به اهداف مادي و سياسي خود دست پيدا كنند. آنها مي‌خواهند از آب گل‌آلود عالم، ماهي بگيرند. اين كاملا برخلاف سيري است كه تاكنون جامعه بشري داشته است.

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: وقتي استكبار جهاني نمي‌تواند از طريق منافع مادي و ظاهري جوامع را در مقابل هم قرار دهد، وارد مذهب مي‌شود. ابرقدرت‌ها فقط در صددند درگيري مذهبي ايجاد كنند همان‌طور كه در جنگ‌هاي صليبي نيز بدون هيج دغدغه مذهبي، تنها مستعمره‌هاي خود را گسترش دادند.بنابراين بايد هوشيار بود و با اين قضيه شديدا مقابله كرد.

وي افزود: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب در پيام خود فرمودند، دولت آمريكا بايد مسببين اين عمل زشت را مجازات كند.آنها فاجعه 11 سپتامبر را به گردن مسلمانان انداختند و براي اين دروغ بزرگ بارها و بارها به كشورهاي اسلامي حمله كردند و زن و مرد و پير و كودك مسلمان را به اين بهانه در عراق و افغانستان، پاكستان، غزه و جاهاي ديگر كشتار كردند.

موسوي هوايي با تأكيد بر لزوم ايجاد آگاهي و بصيرت بين‌المللي و بين‌الادياني، بيان داشت: دشمنان اديان الهي مي‌دانند كه تمام تمدن‌ها از دل تدين‌ها به وجود مي‌آيد، چراكه اين دينداران هستند كه ايجاد تمدن مي‌كنند. بنابراين پيروان اديان الهي نبايد به دام صهيونيست‌ها بيفتند.

وي نياز به اتحاد، مهر و برادري بين مسلمانان و پيروان اديان الهي ديگر را بسيار ضروري عنوان كرد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبري با هوش و درايت خود لايه‌هاي پنهان اين قضيه را به خوبي موشكافي كرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha