• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13080

رييس مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب در گفت‌وگو باايسنا: اگر مسلمانان عكس‌العملي در مقابل هتك حرمت قرآن نشان ندهند، يعني مرده‌اند

رييس مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب در گفت‌وگو باايسنا:
اگر مسلمانان عكس‌العملي در مقابل هتك حرمت قرآن نشان ندهند، يعني مرده‌اند

رييس مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب مساله‌ اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم را مساله‌اي صهيونيستي عنوان كرد و گفت: ‌مسلمانان بايد در برابر اين اقدام، قرآن را بيش از پيش عزيزتر، عملي‌تر و مقدس‌تر وارد صحنه زندگي خود كنند.

محمدعلي آذرشب در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت قرآن كريم خاطرنشان كرد: در طول تاريخ و حتي در عصر تاريكي اروپا چنين اتفاقي نيافتاده بود كه اين نشان مي‌دهد مشكل بين اديان اسلام، ‌مسيحت و يهوديت نيست، بلكه اين مساله مساله‌اي صهيونيستي است.

وي ادامه داد: هدف صهيونيست‌ها تسلط بر كل جهان به ويژه جهان اسلام است و لازمه اين كار از بين بردن روحيه ملت‌هاي اسلامي است كه آنها را بي‌احساس و بي‌شعور كنند تا هيچ عكس‌العملي نسبت به كارهايي كه در قبال آنها انجام مي‌شود نشان ندهند، اين يعني كشتن يك ملت.

اين استاد دانشگاه تهران با بيان اينكه راه كشتن هر ملتي توهين به مقدسات آن ملت است، تصريح كرد: تمام اقدامات صهيونيست‌ها در جهان اسلام در اين راستا است كه ابتدا فلسطين را گرفتند، بعد وارد قدس شريف شدند، پس از آن به پيامبر اكرم(ص) اهانت كردند و امروز به قرآن كريم توهين مي‌كنند، چراكه يكي از راههاي توهين به ملت‌ها توهين به مقدسات آنها است.

آذرشب تاكيد كرد: معناي توهين اين است كه آن ملت آن قدر در وهن و زبوني قرار گرفته كه نمي‌تواند هيچ‌ عكس‌العملي نشان دهد، لذا تمام اين اهانت‌ها به مقدسات براي تضعيف روحيه مسلمين است و اگر مسلمانان عكس‌العمل مناسبي از خود نشان ندهند يعني مرده‌اند.

رييس مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب خاطرنشان كرد: خوشبختانه پس از اشغال فلسطين، صهيونيست‌ها تلاش كردند تا مسلمانان عكس‌العملي نشان ندهند، اما روز به روز اين واكنش‌ها در خارج و داخل فلسطين اوج گرفت و قيام سنگ تاكنون ادامه دارد، پس انتفاضه ملت فلسطين در سراسر جهان در اثر توهين به مقدسات به وجود آمد. بنابراين جريان جهادي كه در داخل فلسطين به وجود آمد در اثر توهين به مقدسات بود.

وي با بيان اينكه آن جريان عالي كه در سطح جهان اسلام نسبت به توهين به شخصيت پيامبر(ص) ايجاد شد، ‌نشان دهنده حيات ملت اسلام است تصريح كرد: امروز توهين به قرآن مقدمه توهين به ساير مقدسات مسلمين است و اگر عكس‌العمل مناسبي نشان داده نشود يعني تسليم شده‌ايم.

آذرشب متذكر شد: هيچ وقت اين اتفاق نخواهد افتاد و ملت مسلمان، بيدار، حساس و باشعور از سراسر جهان پرشور و با تحرك در مقابل اين اقدامات تسليم نخواهند شد.

وي با توصيه به مسلمانان براي حفظ بيش از پيش قدسيت و حرمت قرآن گفت: مسلمانان در برابر اين اقدامات بايد بيشتر به قرآن توجه كنند و آن را در همه ابعاد وارد صحنه زندگي خود كنند تا دشمنان بدانند هر كاري بكنند، در مقابل؛ قرآن مقدس‌تر،‌عزيزتر و عملي‌تر در صحنه زندگي مسلمانان جاري و ساري خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha