• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-09117

در گفت‌وگو با ايسنا مطرح شد محكوميت هتك حرمت قرآن از سوي سياسيون: آمريكا پاسخگوي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم باشد

در گفت‌وگو با ايسنا مطرح شد
محكوميت هتك حرمت قرآن از سوي سياسيون:
آمريكا پاسخگوي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم باشد

پس از انصراف موقت كشيش آمريكايي از تصميمش براي آتش زدن قرآن در سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001، گروهي از مسيحيان محافظه‌كار و افراطي در اقدامي موهن، برخي از صفحات قرآن را در مقابل كاخ سفيد پاره كردند.

در پي اين اقدام برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و هم‌چنين برخي از شخصيت‌هاي سياسي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين اقدام را به شدت محكوم كردند.

آمريكا پاسخگوي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم باشد

علاءالدين بروجردي با محكوم كردن اقدام وحشيانه در پاره كردن و سوزاندن قرآن كريم در چند ايالات آمريكا گفت: دولت‌هاي اسلامي به خصوص سازمان كنفرانس اسلامي بايد اقدامات سريعي را در مقابله با هتك حرمت به قرآن كريم انجام دهند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به هتك حرمت به قرآن كريم در چند ايالات آمريكا، گفت: اين گونه اقدامات نشان دهنده ضعف استكبار در برابر قدرت روز افزون اسلام و وحشت آنها از اقتدار اسلام در جهان امروز است.

وي با تاكيد بر اينكه اهانت به اديان الهي توسط همه پيروان اين اديان محكوم است، افزود: با توجه به اينكه اين هتك حرمت به قرآن كريم در خاك آمريكا رخ داده است، دولت آمريكا به پاسخگويي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم باشد.

بروجردي در ادامه خاطرنشان كرد: دولت آمريكا بايستي در جهت برخورد با كساني كه اين بي‌حرمتي‌ها را انجام دهند، اقدامات لازم را انجام دهد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه هر مسلماني در هر نقطه‌ي دنيا با شنيدن خبر هتك حرمت به قرآن كريم بر آشفته و اقدام لازم را انجام مي‌دهد، گفت: محاصره آمريكايي‌ها در افغانستان توسط مسلمانان اين كشور به دليل تهديد كشيش كليساي در ايالات آمريكا مبني بر آتش زدن قرآن كريم نمونه‌اي از اقدامات به موقع مسلمانان است، مطمئنا پس از شنيدن خبر عملي شدن اين موضوع آمريكا تبعات منفي اين كار را خواهد ديد.

بروجردي در پايان تاكيد كرد: دولت‌هاي اسلامي به خصوص سازمان كنفرانس اسلامي بايستي اقدامات سريع و گسترده‌اي را در مقابل هتك حرمت به قرآن انجام دهند.

انا لله و انا اليه راجعون، دولت آمريكا بايد پاسخگو باشد

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ گرچه روساي كليسا مي‌گويند جنايتكاري كه به نام كشيش دستور قرآن‌سوزي را صادر كرده است فردي بي‌ارزش و ديوانه است، ولي سخن اين است كه چرا دولت ايالات متحده به اصطلاح آمريكا، به ديوانگان اجازه‌ي ميدان‌داري مي‌دهد؟

آيت‌الله سيد احمد خاتمي در گفت‌وگو با ايسنا در مورد عمل منفور قرآن‌سوزي در آمريكا گفت: انا لله و انا اليه راجعون. اهانت به قرآن كريم داغ سنگيني است كه بايد اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسليت گفت.

وي افزود: اين جنايت جلوه‌اي از جنگ صليبي است كه مدت‌هاست دشمنان اسلام آن را آغاز كرده‌اند و بدون ترديد در اين جنگ، بازنده آنها هستند و خواهند ديد كه توان مقاومت در برابر نور گسترده و رو به افزايش اسلام را ندارند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين حركت خود نشانه‌ي ديگري است از خيزش جهاني اسلام كه كينه‌ي خود را اين‌چنين در اين جنايت به نمايش مي‌گذارند و بايستي اوباما و هيات حاكمه‌ي آمريكا در اين زمينه پاسخگو باشند؛ زيرا اين جنايت در حوزه‌ي جغرافيايي كشور آنها صورت گرفته و هيچ عذري در اين رابطه پذيرفته نيست.

خاتمي گفت: اميدواريم جهان اسلام با خروش جهاني خود عليه اين جنايت، جنايتكاران و آناني كه جنايت را در خيال خود دارند و فكر مي‌كنند مي‌توانند با اسلام عزيز مقابله كنند را از رفتار خود پشيمان كرده و با اين خروش خود به جهانيان اين پيام را بدهند كه «اي مگس عرصه‌ي سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي‌بري و زحمت ما مي‌داري».

نفوذ چشمگير اسلام در دنيا، صهيونيست‌ها را به وحشت انداخته است

رييس فراكسيون خط امام(ره) مجلس، كتاب آسماني قرآن را پاسخگوي روح و روان‌هاي تشنه‌ي بشريت امروز خواند و دليل عمده‌ي هتك حرمت به اين كتاب مقدس را نفوذ چشمگير آن در دنياي امروز عنوان كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسين هاشميان در گفت‌وگو با ايسنا بي‌احترامي و هتك حرمت به قرآن كريم را ادامه‌ي اسلام‌ستيزي غرب عنوان كرد و گفت: مسلمانان كل جهان بايد نسبت به اين قضيه بيدار و هوشيار باشند.

وي با اظهار اين‌كه اين بي‌حرمتي كار زمامداران و حكومت‌گران مسيحي بوده است و ملت مسيحي چنين تفكراتي ندارند، ادامه داد: از آن‌جا كه ايران امروز سمبل مبارزه عليه استكبار و استعمار است، اين زمامداران مصلحت‌پرست مي‌خواهند ايران را عقب بزنند اما بدانند كه ايرانيان مثل هميشه در مقابل هر ظلمي ايستادگي كرده و با همان روحيه‌اي كه حضرت امام (ره) در مقابل استكبار و غرب داشتند، فرزندان ايشان عمل خواهند كرد.

نماينده رفسنجان در مجلس با تاكيد بر ضرورت وحدت و ايستادگي همه‌ي مسلمانان و به‌ويژه ايرانيان در مقابل استعمارگران خاطرنشان كرد: صهيونيزم صد در صد ضد اسلام است و امروز خود آمريكا هم بازيچه‌ي دست صهيونيزم است و همه‌ي اين اقدامات با محوريت صهيونيسم بين‌المللي انجام مي‌شود.

هاشميان، هتك حرمت قرآن را ادامه‌ي جنگ‌هاي صليبي در فلسطين كه 200 سال طول كشيد دانست و گفت: البته ما مطمئن هستيم كه اين نوع اقدامات شكست مي‌خورد؛ چرا كه امروز براي پركردن خلاء فكري و رواني جوامع بشري، تنها مكتب اسلام حرفي براي گفتن دارد و اين نوع حركات قبيح هم تنها به خاطر پيشرفت‌هاي اسلام در جهان است.

رييس فراكسيون خط امام(ره) مجلس با اشاره به اين‌كه امروز در آمريكا مثنوي مولوي كه مضمون آن احاديث پيامبر است پرخواننده‌ترين كتاب است، ادامه داد: فرهنگ اسلام امروز در جهان در حال رشد است و بنابراين صهيونيست‌ها امروز مي‌خواهند جلوي پيشرفت اسلام را گرفته و به‌ويژه كتاب آسماني قرآن را در نظر مردم سبك كنند.

اين نماينده مجلس، فرهنگ اسلام را جوابگوي جان بشر توصيف كرد و افزود: امروز اسلام پاسخگوي همه‌ي نيازهاي بشر است و بنابراين همه‌ي نيازمندان به سمت آن سوق پيدا كرده‌اند و شاهديم كه هر روز در دنيا چند نفر مسلمان مي‌شوند و اين در حالي است كه كليساها هزينه‌ي بسياري مي‌كنند اما چنين موفقيتي را به دست نمي‌آورند.

وي حركاتي همچون هتك حرمت به قرآن را نشانه‌ي نفوذ چشمگير اسلام در دنيا دانست و ادامه داد: اين نفوذ، صهيونيست‌ها را به وحشت انداخته است. كما اين‌كه ما معتقد هستيم حادثه‌ي 11 سپتامبر و تخريب برج‌هاي دوقلو كار خود صهيونيست‌ها براي تسلط بر دنيا بوده است و آنها تنها به دنبال بهانه‌اي بوده‌اند.

هاشميان دين اسلام را بيزار از ترور و تروريزم معرفي كرد و در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا گفت: اگر طالبان و يا وهابي‌ها به اسم اسلام غلط‌هايي مي‌كنند برخاسته از انديشه‌ي اسلام نيست، بلكه اين تعداد از دين اسلام كامل دور شده‌اند؛ چرا كه اسلام دين بشردوستي است.

مسلمانان جهان هتك حرمت به قرآن را به شدت محكوم كنند

يك عضو مجمع نمايندگان روحاني ضمن محكوم كردن هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا گفت: مسووليت مستقيم اين كار متوجه دولتمردان آمريكاست، چرا كه مقامات سياسي آمريكا اعم از وزير امور خارجه و رييس‌جمهور فضاسازي كردند و ذهنيت بدي نسبت به مسلمانان در ميان مردم آمريكا ايجاد كردند.

حجت‌الاسلام موسي قرباني در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به تبليغات وسيعي كه عليه مسلمانان در آمريكا توسط مقامات اين كشور شكل گرفته، گفت: اين در حاليست كه معلوم نيست حادثه يازده سپتامبر كار چه كساني بود؟ حتي اگر اين كار توسط طالبان اتفاق افتاده باشد، طالبان دست پرورده‌ي خود آمريكا بود. بنابراين فضاسازي عليه مسلمانان صحيح نبوده و نيست.

وي با بيان اين‌كه كساني كه دست به اين كار (آتش زدن قرآن و هتك حرمت به آن) زده‌اند، از قبل اعلام كرده بودند، گفت: دولتمردان آمريكا از اين كار خبر داشته‌اند ولي اقدام جدي‌اي عليه آن انجام ندادند.

قرباني افزود: مسلمانان كه يك چهارم جمعيت دنيا هستند و با چنين توهين و هتك حرمتي به مقدس‌ترين اعتقادات‌شان مواجه شده‌اند، بايد به شدت اين اقدام را محكوم كنند، ضمنا از مقابله به مثل پرهيز كنند، چون همه‌ي كتاب‌هاي آسماني (اگر چه دچار تحريفاتي شده‌اند) و پيامبران قبلي مورد احترام دين اسلام و مسلمانان هستند.

نماينده مردم قائنات در خانه‌ ملت، تاكيد كرد: بايد مراقب بود كه افرادي از اين موضوع سوء استفاده نكنند، البته بايد به شكل قانوني و منطقي اعتراضات و خشم خود را ابراز كرده و با دولتمردان آمريكا اتمام حجت كرده و اعلام كنند كه ممكن است با خشم شديدتر امت اسلامي مواجه شوند.

به گفته‌ي وي، اگر دولت آمريكا سريع و در كمترين فرصت خود با مرتكبين به اين جنايت برخورد كند، شايد قدري دردهاي مسلمانان التيام يابد و عكس‌العمل شديد نشان ندهند، در غير اين صورت حتما در افكار عمومي امت اسلام مقصر شناخته مي‌شود.

قرباني با بيان اينكه قلب امت اسلامي از اين موضوع بشدت جريحه‌دار شده است، گفت: تنها امري كه مي‌تواند مقداري التيام‌بخش ناراحتي مسلمانان باشد، برخورد شديد و فوري دولت آمريكا با اين جنايتكاران است.

هتاكي به ساحت مقدس قرآن كريم كاري جنون‌آميز است

حجت‌الاسلام علي شاهرخي هتاكي به ساحت مقدس قرآن كريم در چند ايالت آمريكا را كاري جنون‌آميز دانست و گفت: علاوه بر اين‌كه هتاكان بايستي براي اين عمل زشت، ناپسند و غيرمنطقي‌شان تاوان سختي دهند، كشورهاي اسلامي نيز بايد سطح روابط‌شان با آمريكا را به عنوان كشوري كه در آن هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم رخ داده است‌، تغيير دهند.

رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا هتاكي به قرآن كريم را كار بسيار غلط و غيرمنطقي توصيف و اظهار كرد: بي‌حرمتي به اديان، ناموجه‌ترين كاري است كه يك فرد مي‌تواند انجام دهد. در اين بين هتاكي انجام شده به قرآن كريم در چند ايالت آمريكا به مثابه بي‌حرمتي به همه‌ي اديان مختلف است، چرا كه در كتاب آسماني قرآن مجيد از پيامبران و كتب آسماني آنها نام برده شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه بي‌حرمتي به قرآن كريم از نظر منطقي نيز محكوم است، افزود: اين بي‌حرمتي به قرآن كريم از ناحيه‌ي كساني انجام شده كه خود داراي دين هستند، از اين رو از اين كار مي‌توان به عنوان كاري جنون‌آميز ياد نمود كه هيچ فردي نمي‌تواند آن را توجيه نمايد.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس هدف از هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن را تحريك مسلمانان و راه‌ انداختن جنگ اديان دانست و توضيح داد: مطمئنا اگر اين عمل شنيع از سوي افراد آزاده و عاقل در آمريكا محكوم نگردد كينه‌ي مسلمانان جهان را به دنبال خواهد داشت.

شاهرخي با تاكيد بر اين‌كه مطمئنا بسياري از صاحبان اديان در جهان اين عمل گستاخانه را محكوم مي‌نمايند، گفت: در اين بين وظيفه‌ي كشورهاي اسلامي تغيير سطح روابط‌شان با آمريكا به عنوان كشوري كه در آن هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم رخ داده است‌، مي‌باشد؛ چرا كه داشتن رابطه درست و حسنه با چنين كشوري به معناي بي‌تفاوت نشان دادن به دين اسلام، اعتقادات، مذهب و پيروان اسلام و مسلمانان است.

مسلمانان در قبال هتك حرمت به قرآن واكنش هوشمندانه‌اي نشان دهند

نماينده مردم ساوه در مجلس شوراي اسلامي با محكوم كردن هتك حرمت به قرآن كريم، خواستار واكنش هوشمندانه و سنجيده‌ي مسلمانان به اين اقدام شد و از سكوت برخي كشورهاي عربي در اين رابطه انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسين اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: كشورهاي اسلامي بايد بدانند كه اين هتك حرمت به دنبال ايجاد بستري براي جنگ با كشورهاي منطقه و كشورهاي مسلمان اتفاق افتاده است. لذا مسلمانان بايد بيدار و هوشيار باشند و بدانند كه اين يك نقشه‌ي از پيش طراحي شده است.

وي افزود: هم‌چنين اين هتك حرمت ارتباطي به مسيحيت ندارد و برادران و خواهران مكتب عيسي (ع) براي ما محترم هستند بلكه ما اين اقدام را يك اقدام سياسي مي‌دانيم كه به مذهب هيچ ارتباطي ندارد و تنها هوشياري مسلمانان را مي‌طلبد.

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ايران هم در كنار ساير كشورهاي اسلامي بايد واكنش هوشمندانه و سنجيده‌اي داشته باشد؛ چرا كه دشمن اين را به عنوان طعمه‌اي در مسير ما قرار داده تا از اين طريق فرصتي براي جنگ فراهم كند.

اسلامي اضافه كرد: بايد توجه داشت كه قرآن و اسلام مختص ايران نيست، بلكه به تمامي مسلمانان مربوط است اما متاسفانه ما حتي سكوت كشورهاي عرب كه خود را مدعي خادم‌الحرمين بودن مي‌دانند را شاهد هستيم و اين نشان مي‌دهد كه در پشت پرده‌ي اين هتك حرمت به قرآن هماهنگي‌هايي انجام شده تا كشورهايي كه با احساسات با اين موضوع برخورد مي‌كنند را وارد جنگ كنند.

نماينده مردم ساوه در خانه ملت در پايان 11 سپتامبر را نقشه‌اي طراحي شده از سوي آمريكا براي مقابله با كشورهاي اسلامي عنوان كرد و گفت: اين اقدام براي توجيه اقدامات خلاف حقوق بشر و غيرانساني آمريكا انجام شده و امروز هم چهره‌ي نيرنگ‌باز و فريبكار آنها براي تمام دنيا روشن شده است.

اقدام موهن آمريكايي‌ها در هتك حرمت قرآن كريم شروع فتنه‌اي جديد است

‌نماينده مردم قم با محكوم كردن اقدام برخي از آمريكايي‌هاي افراطي در آتش زدن و پاره كردن قرآن كريم، گفت: اين اقدام موهن آمريكايي‌ها نقشه‌اي است كه سال‌هاست در ذهن سران اين حكومت وجود دارد، در دوره بوش نيز با ترتيب دادن انفجار برج‌هاي دوقلو از عواطف جهانيان بر عليه مسلمانان استفاده شد. اين اقدام نيز حركتي جديد در دولت اوباماست كه به تازگي استارت خورده است.

حجت‌ الاسلام و المسلمين علي بنايي در گفت‌وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: اين اقدام قلوب مسلمانان را به درد آورده است كه اميدواريم موجب گسترش موج بيداري افكار عمومي جهان به ويژه مسلمانان عليه سران رژيم صهيونيستي و آمريكايي‌ها شود. جهان اسلام با اين اتفاق يقين خواهد كرد كه آمريكا و اسراييل هيچ‌گاه با مسلمانان سازش نخواهند كرد. در حقيقت آنان فقط چشم به منابع نفتي كشورهاي مسلمان دارند . اميدوارم اين موج بيداري در جهان اسلام به برملا شدن ماهيت كثيف و پليد آمريكاييان و رژيم صهيونيستي بيش از گذشته منجر شود.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه خواستار شديدترين واكنش سازمان كنفرانس اسلامي به اين اقدام موهن شد و افزود: سازمان كنفرانس اسلامي بايد تندترين واكنش را نسبت به اين حركت از خود نشان دهد، هرچند كه به دليل حضور برخي اعضاي سازش‌كار آن اين اقدام از سوي سازمان كنفرانس اسلامي بعيد به نظر مي‌رسد، اين سازمان نبايد به صدور بيانيه رضايت دهد . مردم جهان اسلام بايد بدون آنكه از سران سازش‌كارانشان تبعيت كنند، با برگزاري راهپيمايي‌ها وميتينگ‌هاي اعتراضي اين عمل وقيح را محكوم كنند.

بنايي تصريح كرد: آمريكايي‌ها پرده جديدي را در مقابله با قرآن آغاز كرده‌اند . در دهه 60 با نوشتن آيات شيطاني امام(ره) شديدترين فتوا را صادر كردند و امروز نيز از سوي مراجع و سياست‌مداران جهان اسلام بايد اقدامي مشابه انجام شود تا از عمق و وسعت‌يافتن اين اقدام موهن جلوگيري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha