• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8905-18819
  • خبرنگار : 71191

در اعتراض به نصب نام «حوزه‌ي علميه‌ي مروي» تعدادي از اوليا و مربيان مدرسه‌ي «ماندگار مروي» تجمع كردند

در اعتراض به نصب نام «حوزه‌ي علميه‌ي مروي»
تعدادي از اوليا و مربيان مدرسه‌ي «ماندگار مروي» تجمع كردند

حدود 40 نفر از اوليا و مربيان مدرسه‌ي «ماندگار مروي» در اعتراض به نصب نام «حوزه‌ي علميه‌ي مروي» روي سردر اين مدرسه، صبح امروز (يكشنبه، 31 مرداد‌ماه) مقابل مدرسه‌ي مروي تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس انجمن اوليا و مربيان دبيرستان ماندگار مروي در اين تجمع گفت: پس از اجتماعي‌ كه اولياي مدرسه‌ چهارشنبه‌ي‌ گذشته مقابل مجلس داشتند و نمايندگان تهران ــ عباس‌پور و محجوب ــ قول مساعد براي پي‌گيري اين قضيه دادند، صبح روز گذشته در حالي كه مدير دبيرستان در مدرسه نبود، افرادي كه به‌نظر مي‌رسيد از حوزه‌ي علميه‌ي مروي باشند، به مدرسه آمدند. آن‌ها پس از بيرون كردن تعدادي از دبيران، قفلي را به در مدرسه زدند و حتا بنري را با عنوان «حوزه‌ي علميه‌ي مروي تهران» روي نام «دبيرستان مروي» كشيدند.

علي اسماعيلي ادامه داد: اكنون اولياي دانش‌آموزان در اعتراض به اين اتفاق، در اين محل جمع شده‌اند و مي‌خواهند تكليف‌شان معلوم شود. اين مدرسه قدمتي طولاني، ارزش و ماندگاري دارد و به همين دليل، فرزندان خود را در اين مدرسه ثبت نام كرده‌اند.

وي بيان كرد: اكنون نمي‌دانيم بايد بچه‌ها را كجا ببريم. آموزش و پرورش هم در اين ميان اعلام مي‌كند كه بچه‌ها را به مدارسي مانند البرز و دارالفنون ببريد. در حالي كه در تماسي كه با مدير دبيرستان البرز داشتيم، او گفت كه حتا يك جاي خالي هم براي ثبت نام ندارد. دارالفنون هم خرابه‌اي بيش نيست و اگر بخواهند به آن دست بزنند، دست كم شش‌ماه زمان و دو تا سه‌ميليارد تومان هزينه براي سامان‌دهي و احياي آن نياز است.

او افزود: اين افراد چطور مي‌توانند با آغاز سال تحصيلي اين كار را انجام دهند. اين قضيه براي ما يك معضل جدي و مهم شده است. حتا ما فرزندان خود را در اين مدرسه ثبت نام كرده‌ايم و آزمون‌هاي ورودي هم گرفته شده است.

رييس انجمن اوليا و مربيان دبيرستان مروي اظهار كرد: هيچ راهي نيست، يكي از مسؤولان بايد جواب‌گوي ما باشد. ما مي‌خواهيم تكليف ما و فرزندان‌مان مشخص شود.

اسماعيلي معتقد است: آن‌ها هيچ سند و مدركي براي گرفتن مدرسه ندارند و براي اين كار، حتا حكم قضايي هم براي تخليه‌ي مدرسه ندارند.

اولياي يكي از دانش‌آموزان مدرسه‌ي مروي نيز به خبرنگار ايسنا گفت: ما مطلع شديم كه اين‌جا قرار است به طلاب واگذار شود؛ آن‌ها كه اكنون مكان خود را براي آموزش دارند، اما ما جايي را براي ثبت نام فرزندان‌مان نداريم. ما مي‌خواهيم فرزندان‌مان در اين‌جا و در مدرسه‌ي معتبر و ماندگار مروي درس بخوانند.

وي افزود: اگر قرار بود اين اتفاق بيفتد، چرا آموزش و پرورش از دانش‌آموزان آزمون ورودي گرفت و آن‌ها را ثبت نام كرد؟

هم‌چنين يكي از دبيران بازنشسته كه حدود 10سال پس از بازنشستگي هنوز در دبيرستان مروي تدريس مي‌كند و روز گذشته وقتي عده‌اي به اين دبيرستان آمدند، در مدرسه بود، اظهار كرد: ديروز حدود 20 نفر به دبيرستان هجوم آوردند و وضعيت بدي را ايجاد كردند. در ميان آن‌ها يكي از مسؤولان آموزش و پرورش منطقه نيز بود.

رضا اسماعيلي، يكي از دانش‌آموزان دبيرستان مروي كه از دوسال پيش در اين مدرسه درس خوانده است نيز به خبرنگار ايسنا گفت: ما چيز زيادي نمي‌خواهيم، فقط مي‌خواهيم مدرسه را حفظ كنيم و در آن درس بخوانيم.

وي با اشاره به قدمت و ثبت عنوان «ماندگار» براي دبيرستان مروي، بيان كرد: بهترين معلم‌هاي تهران كه حتا بازنشسته شده‌اند، در اين مدرسه تدريس مي‌كنند و به‌جز اين‌جا براي تدريس به جاي ديگري نمي‌روند. ما مي‌خواهيم اين‌جا درس بخوانيم و جاي شهيداني مانند فكوري و غلام‌حسين افشردي بنشينيم.

اسماعيلي تأكيد كرد: من و همه‌ي دوستانم كه اين‌جا جمع شده‌ايم، مي‌خواهيم شاگردان بهترين اساتيد تهران و مدرسه‌ي مروي بمانيم، نمي‌خواهيم اين مدرسه را از ما بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha