• جمعه / ۸ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-04074

باز هم كشته در تصادف «هُوو»

باز هم كشته در تصادف «هُوو»

بر اثر برخورد يك دستگاه كشنده «هوو» با پژو 405 سه تن كشته و دو نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اعلام مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اين حادثه كه صبح امروز (جمعه) در محور ساري به گهرباران (روستاي ولوجاه) بين يك دستگاه پژو 405 و كشنده «هوو» رخ داد، سه تن كشته و دو تن ديگر مجروح شدند.

علت حادثه بر اساس اعلام پليس‌راه مازندران عدم رعايت فاصله عرضي حين سبقت توسط راننده پژو 405 اعلام شده است.

به گزارش ايسنا، اين دومين حادثه ظرف كمتر از دو هفته گذشته است كه يك طرف حادثه كشنده هوو بوده است.

در حادثه 28 تيرماه سال جاري كه در محور در محور دماوند – تهران رخ داد، يک دستگاه تريلر هوو در حال حركت در مسير شرق به غرب به علت نا‌تواني راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از ضعف سيستم ترمز با يک دستگاه اتوبوس که هم مسير با تريلر و در مقابل آن در حرکت بوده، برخورد کرد كه بر اثر آن 7 تن كشته و 10 تن ديگر مجروح شدند.

پس از اين حادثه سردار اسكندر مومني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به توقف شماره‌گذاري تريلي‌هاي هوو از ابتداي سال جاري گفت: با توجه به تصادفات مرگبار اين تريلي‌ها، در كوتاه مدت محدوديت‌هاي زماني و مكاني براي آنها بزودي اعمال مي‌شود.

وي افزود: تريلي‌هاي هوو كه هفته گذشته شاهد يك مورد تصادف مرگبار آنها در جاده دماوند بوديم، داراي اشكالات اساسي در ساختار خودرو، سيستم تعليق، ترمز، پايداري، فرمان‌پذيري و ايستايي است.

وي با اشاره به اين كه مردم انتظار دارند تا پليس موضوع اين تريلي‌ها را بررسي كند چرا كه وظيفه ما ايمني آمد و شد و حفظ جان مردم است، افزود: در رابطه با اين خودرو اقدامات كوتاه مدت و بلند مدتي در دست اقدام است.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه هم‌اكنون 16 هزار تريلي هوو در جاده‌هاي كشور تردد دارند، تصريح كرد: هوو با 40 تن بار و 7 محور پذيرش نيروهاي جانبي وارده از سوي يدك را ندارد و به اين لحاظ داراي مشكلات فراواني است در برخي از كشورهاي شرقي از اين خودروها به عنوان كاميون با ظرفيت‌هاي پايين‌تر استفاده مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه در مرحله اول از اين كشنده‌ها به هيچ وجه براي حمل مواد آتش‌زا و خطرناك استفاده نخواهد شد، افزود: محدوديت‌هاي زماني و مكاني بزودي براي تردد اين خودرو اعمال مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا گفت: شركت ايران خودرو ديزل نيز قرار است نسبت به فراخواني اين خودروها نسبت به اصلاح سيستم آنها بخصوص ترمز اقدام كند. هرچند كه نصب ترمز ضد قفل (ABS) نيز براي اين خودروها كارايي ندارد.

وي تأكيد كرد: ورود تريلي‌هاي هوو به عنوان كشنده تصميم اشتباهي بوده است زيرا اين خودرو در سراشيبي مشكلاتي را به لحاظ ايستايي دارد و باعث مي‌شود تا ترمز از كار بيفتد. همچنين ظرفيت بادترمز اين خودرو با چند ترمز پياپي كاهش يافته و كارايي ترمز از بين مي‌رود.

وي تاكيد كرد: در درزا مدت در صدديم تا ظرفيت تريلي‌هاي هوو را از 40 تن به 26 تن كاهش دهيم و با تغيير وضعيت، از آن به عنوان كاميون، كمپرسي و ميكسر استفاده شود.

رييس پليس راهور ناجا اظهار داشت: در مرحله اول به صورت داوطلبانه ظرفيت خودروها كاهش مي‌يابد و پس از آن به صورت اجباري در اين خصوص اقدام خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اگر عمر مفيد اهووها حداكثر 5 سال درنظر گرفته شود واقعا مشخص نيست اگر متوسط عمر اين ناوگان به 10 سال برسد چه فجايعي به بار مي‌آيد.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور ناجا گفت: تريلي‌هاي هوو علي‌رغم اين كه يك درصد از كل خودروهاي سنگين كشور را تشكيل مي‌دهند اما بيش از 10 درصد تلفات و تصادفات خودروهاي سنگين كشور را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha