• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8905-02661
  • خبرنگار : 71060

علم‌الهدي در گفت‌وگو با ايسنا: وزارت ارشاد با اكران «سنتوري» بصورت تك سانس موافقت نكرد

علم‌الهدي در گفت‌وگو با ايسنا:
وزارت ارشاد با اكران «سنتوري» بصورت تك سانس موافقت نكرد

در پي طرحي كه در روزهاي اخير درباره اكران فيلم «سنتوري» بصورت آزاد و تك سانس مطرح مي‌شود، اميرحسين علم‌الهدي امروز گفت:«با اين طرح وزارت ارشاد و اداره كل نظارت و ارزشيابي موافقت نكرده‌اند و علي‌رغم تلاش دوستان اين طرح به نتيجه‌اي نرسيده است.»

مدير پرديس سينمايي ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: علي‌رغم تمام تلاش‌هاي ما اين طرح به نتيجه نرسيده و اين موضوع اين سوال را در ذهن ما ايجاد كرده كه چگونه ممكن است نمايش فيلمي در شبكه خانگي بلامانع باشد، اما در سينما امكان اكران آن نباشد؟! اين سوالي است كه در ذهن‌ما پيش آمده و هنوز هيچ مسوولي پاسخ قانع‌كننده‌اي براي آن ارايه نكرده است.!

علم‌الهدي با بيان اين‌كه به نظر مي‌رسد، با اين شيوه‌ها سينما تحقير مي‌شود،‌ گفت: ‌زماني‌كه اين اتفاق‌ها مي‌افتد اعتماد مخاطب از سالن‌هاي سينما سلب مي‌شود حال آنكه اگر قرار است، سينما رونق پيدا كند بايد پيش از هركاري اعتماد مخاطبان را جلب كنيم.

وي ادامه داد: در سينما نهايتا 50 يا 60 هزار نفر اين فيلم را مي‌بينند، اما در شبكه نمايش خانگي اين فيلم در تيراژ ميليوني وارد بازار مي‌شود و من متحيرم كه چه‌طور علي‌رغم عرضه اين فيلم در اين شبكه، اكران سينمايي آن ممنوع شده است!

مدير پرديس سينمايي ملت با اشاره به صحبت‌هايي كه روز گذشته با عليرضا سجادپور مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي داشته، اظهار كرد: ايشان گفتند كه به دليل اينكه اكران «سنتوري» مزاحم فيلم‌هاي ديگر مي‌شود، اجراي چنين طرحي منتفي است اما ما در پرديس‌هاي سينمايي ظرفيت‌هاي عالي داريم و اين ظرفيت‌ها بايد با فيلم پر شوند. من همچنان متحيرم كه اين چه نوع سياستي است.!

علم‌الهدي به ايسنا گفت:در تمام دنيا يك فيلم ابتدا در سينما به نمايش درمي‌آيد و پس از آن وارد شبكه خانگي و در مرحله آخر وارد تلويزيون مي‌شود، اما اينجا نمي‌دانم چرا اينگونه است.

وي در ادامه به فيلم «تسويه‌حساب» و عدم اكران آن در برخي شهرستان‌ها اشاره و عنوان كرد: آن فيلم هم در برخي شهرستان‌ها مجوز اكران نداشت. اين موضوع بايد به اين معنا باشد كه در زمان ورود آن به شبكه خانگي هم اين فيلم وارد اين استان‌ها نشود. اما با اين وجود حتي اگر اين اتفاق هم افتاد، ولي باز فردي كه ساكن اين شهرهاست اين فيلم را از شهر ديگري تهيه كرد چه اتفاقي خواهد افتاد؟! آيا آن فرد را مجازات خواهند كرد!

علم‌الهدي با اعتقاد بر اينكه؛ عدم سياست‌گذاري كامل در حوزه سينما نشان از نوعي بي‌ساماني دارد تصريح كرد: من طي 20 يا 25 سال فعاليت در اين حوزه ،چنين اوضاعي را تجربه نكرده بودم.

وي در پايان گفت: ما مي‌گوييم، مي‌خواهيم فيلم خارجي اكران كنيم به ما مي‌گويند نمي‌شود. مي‌گوييم، دوست داريم فيلمي از كارگردان شاخص مملكت خود را به نمايش درآوريم، بازهم مي‌گويند، نه. با اين شرايط واقعا هويت سينما زير سوال رفته و اعتماد مخاطبان به مرور از سالن‌هاي سينما سلب مي‌شود.

به گزارش ايسنا، قرار است «سنتوري» بصورت سي‌دي در شبكه نمايش خانگي توزيع شود و در روزهاي اخير و پيش از عرضه‌ي در شبكه خانگي به پيشنهاد برخي از مديران پرديس‌هاي سينمايي قرار بود بصورت تك سانس در برخي پرديس‌ها اكران شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha