• جمعه / ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8904-12337
  • خبرنگار : 71021

اختصاص فضا به تورگردانان در اكسپوي شانگهاي رييس جامعه‌ي تورگردانان: اگر مسأله‌ي مالي حل شود يك‌ماه در اكسپو حضور خواهيم داشت

اختصاص فضا به تورگردانان در اكسپوي شانگهاي
رييس جامعه‌ي تورگردانان:
اگر مسأله‌ي مالي حل شود يك‌ماه در اكسپو حضور خواهيم داشت
رييس جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: به‌دنبال درخواست اين جامعه براي حضور تورگردانان ايراني در اكسپوي شانگهاي، شرکت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي با اين موضوع موافقت كرد؛ اما تأمين هزينه‌ي آن را برعهده‌ي آژانس‌ها گذاشت. اين درحالي است كه تورگردانان با توجه به شرايط مالي خود، امكان تأمين كامل اين هزينه را ندارند. ابراهيم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: چندي پيش، در نامه‌اي به رييش شركت سهامي نمايشگاه‌ها كه زيرمجموعه‌ي وزارت بازرگاني است، براي حضور تعدادي از تورگردانان حرفه‌يي در اكسپوي شانگهاي با هدف معرفي ايران اظهار علاقه كرديم. آن‌ها با اين درخواست موافقت كردند و قرار شد، زميني را در غرفه‌ي ايران اختصاص دهند؛ اما تأمين هزينه‌هاي آن را برعهده‌ي ما گذاشتند؛ اما اين موضوع از توان مالي تورگردانان خارج است، چون در سال گذشته تحت تأثير شرايط داخل كشور، وضعيت ورود گردشگران خارجي چندان قابل توجه نبود. او ادامه داد: قرار شد، در ديداري با رييس شركت سهامي نمايشگاه‌ها درباره‌ي چگونگي تأمين اين هزينه‌ها مذاكره‌اي داشته باشيم تا در صورت امكان، بخشي از اين هزينه‌ها را تأمين كنند تا ما هم بتوانيم به آن‌ها در معرفي ايران كمك كنيم. وي افزود: اگر مسأله‌ي مالي حل شود، تورگردانان به مدت يك‌ماه در اكسپوي شانگهاي حضور خواهند داشت. رييس جامعه‌ي تورگردانان ايران با تأكيد بر ضرورت حضور بخش گردشگري ايران در چنين نمايشگاه بزرگي كه ميليون‌ها بازديدكننده دارد، اظهار كرد: مسؤوليت اعزام نيروها به نمايشگاه شانگهاي برعهده‌ي شركت نمايشگاه‌هاست و سازمان توسعه‌ي تجارت در اين حوزه مأموريتي نداشته است. بنابراين ما از اين شركت خواستيم كه در اعزام نيروهاي خود، از كارشناسان حوزه‌ي گردشگري هم استفاده كند. پورفرج درباره‌ي اين‌كه در صورت حضور تورگردان در اكسپو آيا اين توانايي و ظرفيت در اين گروه وجود دارد كه از ابزارهاي نوين براي برقراري ارتباط با مخاطبان استفاده كند يا قرار است از همان ابزارها و شيوه‌هاي سنتي براي تبليغ و معرفي ايران استفاده شود؟ گفت: ما از ابزارهاي سنتي مانند كاتالوگ و بروشور هم استفاده مي‌كنيم؛ اما دستگاه‌هاي پيشرفته‌ي الكترونيكي وجود دارند كه مخاطب از طريق آن‌ها مي‌تواند به تصاوير و اطلاعاتي از ايران دست يابد؛ اما چون هزينه‌ي اين دستگاه‌ها زياد است، تهيه‌ي اين ابزارها براي تورگردانان مقدور نيست؛ ولي اگر شركت نمايشگاه‌ها بخشي از هزينه‌ي ما را براي حضور در اكسپو قبول كند، ما هم مي‌توانيم با استفاده از اين ابزارها در اكسپوي شانگهاي حضور داشته باشيم تا از اين طريق تأثيرگذاري را افزايش دهيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha