سارا سالار: ساز و كار مشخصي براي تبليغ كتاب وجود ندارد
سارا سالار معتقد است: در كشور ما ساز و كار مناسب و مشخصي براي تبليغات كتاب وجود ندارد.
اين داستاننويس در گفتوگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: تبليغات بر روي كتاب، بويژه كتابهاي رمان و داستان، در كشور ما كافي و مناسب نيست.
او افزود: اگر تبليغاتي هم وجود دارد، براي كتابهاي محدودي در حوزههاي ديگر است.
سالار قيمت كتاب را در كشورمان نه گران و نه ارزان؛ بلكه مناسب ارزيابي كرد و گفت: چون اساسا مردم ما عادت به كتاب خريدن ندارند و پول دادن به هر چيزي به جز كتاب براي آنها آسان است، فكر ميكنند دو يا سههزار تومان براي كتاب گران است.
به گفتهي او، متأسفانه كتابخواني هنوز در فرهنگ و عادت مردم ما جا نيفتاده است.
نويسندهي رمان «احتمالا گم شدهام» همچنين اظهار كرد: متأسفانه امروزه مخاطبان ادبيات كم و به تعداد خاصي محدود شدهاند. زماني به بهبود اوضاع خوشبين بودم؛ اما حالا فكر نميكنم كه كار زيادي براي آن بتوان كرد.
سارا سالار همچنين گفت: اگر كساني كه در حوزهي ادبيات كشور كار ميكنند، كمي تحملشان را بالا ببرند و نظرات مختلف را بشنوند، شرايط ما در اين حوزه بهتر خواهد شد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات