/راهكار افزايش كيفيت خودروها/ دبير انجمن قطعهسازان: تك منبع شدن تامينكنندگان قطعات خودرو بهترين كار است
دبير انجمن قطعهسازان خودرو گفت: راهكار اساسي ارتقاي كيفيت خودرو ايجاد قطعهسازان تك منبع است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا نجفي منش تاكيد كرد: اين آمادگي براي قطعه سازان وجود دارد تا قراردادهايشان با خودروسازان بر اساس ميزان PPM (ميزان درصد برگشتي) امضا شود.
وي افزود: اين نوع قراردادها موجب ميشود كه ساير قطعه سازان به سمت كاهش ميزان برگشتي و در نهايت افزايش كيفيت بروند.
او خاطرنشان كرد: تك منبع شدن تامين كنندگان قطعات خودرو، كاهش ميزان برگشتي، كاهش هزينه توليد و كاهش قيمت قطعات را به دنبال خواهد داشت.
وي با اشاره به ظرفيتهاي موجود در بخش قطعهسازي براي همكاري با خودروسازان داخلي و خارجي گفت: پروژه تامين قطعات خودرو تندر90 نمونه موفق همكاري بين قطعه سازان و خودروسازان داخلي و خارجي است.
نجفيمنش يادآور شد: با برنامهريزيهاي جديد، همكاري ميان خودروسازان و قطعهسازان براي افزايش كيفيت محصولات به سرعت پيگيري ميشود.
وي تصريح كرد: كيفيت يك راه بي پايان است نه يك هدف مشخص، و همه مي بايست با بهبود مستمر در فعاليت ها در اين راه گام بردارند.
او در مورد استاندارد قطعات خودرو نيز گفت: براي يك سري از قطعات استاندارد وجود دارد و براي قطعاتي كه استاندارد ندارند از استانداردهاي بين المللي استفاده ميكنيم تا استاندارد مناسب داخلي به وجود آيد.
دبير انجمن قطعهسازان با اشاره به جلسه اخير كار گروه خودرو در سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) اظهار كرد: در اين جلسه بيشتر روي كيفيت قطعهسازي، اصلاح ساختار و رده بندي سازندهها صحبت شد.
وي در تشريح رابطه خودروسازان اروپايي با قطعهسازان بيان كرد: در حال حاضر در اروپا شرايط اين طور است كه خودروساز سفارش طراحي و ساخت قطعه را به يك شركت ميدهد و هزينه طراحي را در قيمت نهايي سرشكن ميكند و در نهايت خودش قطعه را تحويل ميگيرد، اما در ايران ما اول طراحي ميكنيم و بعد ميخواهيم كه توليد قسمتهاي مختلف را توليدكنندگان مختلف به عهده گيرند.
وي تاكيد كرد: در صورتي امكان تقويت قطعهساز وجود دارد كه سياست توليد ما تك سورس (تك منبعي) باشد تا مجموعهساز بزرگ شكل گيرد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات