• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8903-06006

خاطره حجازي: تبليغ كتاب تحت تأثير خط و مرز‌هاي سياسي است

خاطره حجازي:
تبليغ كتاب تحت تأثير خط و مرز‌هاي سياسي است
خاطره حجازي از نحوه و ميزان تبليغ كتاب در كشور انتقاد كرد و گفت: متأسفانه خط و مرز‌هاي سياسي در تبليغات كتاب اثر‌گذار شده است. اين شاعر و نويسنده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: تبليغ به معناي واقعي در بخش كتاب وجود ندارد، اگر هم هست، تحت تأثير باندبازي‌ها و خط‌ و مرز‌هاي سياسي است. او ادامه داد: اساسا در امر تبليغات كتاب، چه در تلويزيون و چه در نشريات، صف‌بندي‌هايي وجود دارد كه كسي كه مي‌خواهد مستقلا در حوزه‌ي ادبيات كار كند، در آن جايي ندارد. اين اصلا خوب نيست و بايد اصلاح شود؛ به گونه‌اي كه تمام كتاب‌ها به يك ميزان مورد توجه قرار گيرند. حجازي درباره‌ي قيمت كتاب نيز اظهار كرد: قيمت كتاب نسبت به چيزهاي ديگر بالا نيست؛ كسي كه اهل كتاب و كتاب‌خوان باشد، به هر قيمتي آن را مي‌خرد. او افزود: مشكل اساسي اين است كه مردم ما دست و دل‌شان براي خريد كتاب مي‌لرزد؛ چون فرهنگ كتاب‌خواني در جامعه‌ي ما جا نيافتاده است. اين شاعر در پايان از بازديد خود از بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران سخن گفت و افزود: ازدحام در نمايشگاه بسيار زياد بود و به‌دليل كمبود جا امكان اين‌كه فرد باآرامش از محيط نمايشگاه استفاده كند، عملا فراهم نبود. حجازي مصلا را مكان مناسي براي برپايي نمايشگاه كتاب ندانست و گفت: مكان قبلي از نظر فضا و امكانات، براي برگزاري نمايشگاه كتاب بهتر بود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha