• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8903-05290
  • خبرنگار : 71191

رييس اداره كل موزه‌ها: اعتقاد زيادي به كارت رايگان بازديد از موزه نداشتيم واگذاري كاخ ـ موزه‌ها به اداره كل ميراث فرهنگي تهران مطرح است

رييس اداره كل موزه‌ها:
اعتقاد زيادي به كارت رايگان بازديد از موزه نداشتيم
واگذاري كاخ ـ موزه‌ها به اداره كل ميراث فرهنگي تهران مطرح است

اواخر سال 1387 كارت‌هايي با هدف جذب بازديدكنندگان به موزه‌ها و اماكن تاريخي زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با شرايط خاص در ميان برخي كارمندان دولت توزيع شد كه عمر آن به يك سال هم نكشيد و طبق گفته‌ي مسؤولان، تجديد حيات نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون پيشين فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ رضا موسوي ـ 14 بهمن‌ماه سال پيش وجود اين كارت را مانعي براي درآمدزايي موزه‌ها و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دانست و گفت: پس از جلوگيري از استفاده‌ي بيش‌تر از اين كارت، قرار بود برنامه‌ريزي و سامان‌دهي براي بهتر ‌شدن روند استفاده از كارت انجام شود كه با حذف معاونت فرهنگي و ارتباطات از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اداره كل مركز فرهنگي و اجتماعي سازمان وظيفه‌ي اين كار را برعهده گرفت. البته فكر مي‌كنم، اكنون معاونت حفظ و احياي سازمان درصدد انجام اين كار باشد.

اما رييس اداره كل موزه‌ها هفته‌ي پيش در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: مدتي بعد از توزيع كارت‌هاي رايگان بازديد از موزه‌ها، تصميم به لغو آن گرفته شد، چون اعتقاد زيادي به آن نداشتيم.

ام‌البنين نعمت گرگاني ادامه داد: برحسب سياستي كه داريم، براي ترويج فرهنگ بازديد از موزه‌ها، اهرم ديگري به‌منظور تشويق مردم داريم.

وي رهبري بازديدهاي گروهي در موزه‌ها و بليت‌هاي رايگاني را كه در برخي زمان‌هاي خاص در اختيار نهادها گذاشته مي‌شود، از جمله اهرم‌هاي اين اداره كل براي تشويق مردم با هدف بازديد از موزه‌ها دانست و بيان كرد: در ايام و شرايطي كه تناسب داشته باشد، اين كار را انجام مي‌دهيم و براي بازديد قشرهايي مانند دانشجويان و دانش‌آموزان اين كار انجام مي‌شود.

گرگاني همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي بحث هيأت امنايي شدن كاخ ـ موزه‌هاي سعدآباد، نياوران و گلستان و يكي شدن مديريت سعدآباد و نياوران، گفت: درباره‌ي وضعيت مديريت اجرايي كاخ‌ها و برخي موزه‌ها بايد توسط مسؤولان رده‌بالاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصميم‌گيري شود. ممكن است، در شرايطي خاص با حفظ سمت، يك مدير مسؤوليت بخشي ديگر را در اختيار بگيرد، ولي طبيعتا بهتر است، مجموعه‌ها براي مديريت بهتر، مستقل عمل كنند.

او افزود: اكنون بحث‌هاي زيادي درباره‌ي واگذاري همه‌ي كاخ ـ موزه‌هاي تهران به اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري اين استان مطرح شده و حتا اين قضيه تا بخش زيادي، اتفاق افتاده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha