• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8902-06965

مالزي در اكسپوي شانگهاي به‌ دنبال گردشگران چيني است

مالزي در اكسپوي شانگهاي به‌ دنبال گردشگران چيني است
مالزي با حضور پررنگ در نمايشگاه بين‌المللي شانگهاي به‌ دنبال جذب گردشگران پرجمعيت‌ترين كشورهاي جهان است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) روز گذشته، وزير گردشگري مالزي در جريان بازديد از غرفه مالزي در نمايشگاه بين‌المللي شانگهاي اعلام كه يكي از اهداف اين كشور از حضور در اين نمايشگاه، جذب بخشي از گردشگران پرجمعيت‌ترين كشور جهان به مالزي است. اين درحالي است كه دولت مالزي براي جذب يك ميليون 200 هزار گردشگر چيني در سال جاري ميلادي برنامه‌ريزي كرده است. در اين راستا، در آينده نزديك خط هوايي مالزي پروازهاي جديدي در شهرهاي مختلف چين برقرار مي‌كند، اين درحالي است كه سالانه 14 ميليون چيني به عنوان گردشگر به ديگر كشورهاي جهان سفر مي‌كنند. مالزي در سال‌هاي اخير يكي از موفق‌ترين كشورهاي جهان در جذب گردشگر بوده است. تلاشهاي مالزي براي جذب گردشگران چيني در شرايطي صورت مي گيرد كه در سال‌هاي اخير، كشورهاي مختلف جهان، به ويژه كشورهاي همسايه‌ي چين به‌جز كره شمالي، تلاش‌هاي فراواني را با هدف جذب گردشگر از اين كشور انجام داده‌اند تا حتي با كسب سهم كوچكي از گردشگران چين، تحول بزرگي را در صنعت گردشگري خود پديد آورند. در اين ميان دولت استراليا با حضور پررنگ در نمايشگاه‌هاي گردشگري چين به‌دنبال افزايش تعداد گردشگرانش از اين كشور است. در اين راستا، دولت استراليا همچنين قصد دارد، در قالب برنامه‌اي سه‌ساله، شرايط لازم را براي جذب گردشگران چين به اين كشور فراهم كند و گردشگران چين را در مكان چهارم رده‌بندي گردشگران استراليا قرار دهد. اكنون گردشگران چيني در رده‌بندي گردشگران استراليا، پس از كشورهاي نيوزيلند، انگليس، آمريكا و ژاپن در مكان پنجم قرار دارند. صنعت گردشگري استراليا در سال‌هاي اخير، حضور پررنگي را در نمايشگاه‌هاي گردشگري كشور چين تجربه كرده، اين درحالي است كه دولت استراليا قصد دارد، به‌صورت فعال در نمايشگاههاي گردشگري كشور چين حضور يابد. كشور ويتنام كه يكي از همسايگان چين است، با افزايش تعداد پروازهاي خطوط هوايي خود به نقاط مختلف كشور چين، به خصوص مناطق شرقي آن كه سطح زندگي مردم آن بالاتر از ديگر نقاط است، براي جذب گردشگران چيني تلاش مي‌كند. كشور آسيايي اندونزي نيز كه در ماه‌هاي اخير با كاهش شديد تعداد گردشگران قطب اصلي گردشگري‌اش مواجه شده است، با راه‌اندازي دفتر ويژه‌ي اطلاع‌رساني درباره‌ي جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور در شهر شانگهاي و توسعه‌ي فعاليت‌هاي دفتر پكن، تلاش مي‌كند تا بر بحران كاهش تعداد گردشگران كه از پيامدهاي بحران جهاني اقتصادي است، فائق آيد. ديگر كشور همسايه‌ي چين، پاكستان، كه همسايه‌ي ايران نيز است، با حضور مداوم در دوره‌هاي مختلف نمايشگاه COTTM و ديگر نمايشگاه‌هاي تخصصي ويژه‌ي صنعت گردشگري در شهرهاي مختلف چين و راه‌اندازي دفتر ويژه‌ي اطلاع‌رساني جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور در پكن، براي جذب گردشگران چيني تلاش كرده است. هرچند شرايط نامطلوب امنيتي پاكستان، دولت اين كشور را در جذب گردشگران ناكام گذاشته است. مسؤولان ايالت كاليفرنيا در آمريكا نيز با معرفي جاذبه‌هاي گردشگري اين ايالت، به ويژه استوديوهاي فيلم‌سازي هاليوود در شبكه‌هاي تلويزيوني چين و تسهيل شرايط صدور ويزا براي گردشگران چيني، اين ايالت را به يكي از مقاصد گردشگران چيني تبديل كرده‌اند. ديگر كشور آسيايي، فيجي نيز كه صنعت گردشگري آن پس از وقوع كودتاي نظامي سال 2006 ميلادي، هنوز نتوانسته است، به روزهاي خوب خود بازگردد، قصد دارد با معرفي جاذبه‌هاي گردشگري‌اش در شبكه‌هاي تلويزيوني چين، صنعت گردشگري خود را با گردشگران چيني احيا كند. كشور نيوزلند نيز كه از جاذبه‌هاي طبيعت‌گردي منحصربه‌فرد و به ويژه مكان‌هاي فيلم‌برداري تعدادي از فيلم‌هاي مطرح سينماي جهان بهره مي‌برد، قصد دارد تا در قالب يك برنامه‌ي ده ساله، تعداد گردشگران چيني را شش برابر كند. يعني تركيه نيز با افزايش تعداد پروازهاي خطوط هوايي‌اش به چين، امضاي توافق‌نامه‌هاي ويژه‌ي تبادل گردشگر و حضور پررنگ در نمايشگاه‌هاي تخصصي صنعت گردشگري در شهرهاي مختلف چين، مي‌خواهد خود را به يكي از پنج مقصد برتر گردشگري جهان تبديل كند. مقامات صنعت گردشگري كشور غنا نيز اميدوارند كه با توجه به تمايل گردشگران چيني به سفر به كشورهاي آفريقايي در سال‌هاي اخير، اين كشور به مقصد نخست گردشگران پرجمعيت‌ترين كشور جهان تبديل شود. در اين راستا، مقامات صنعت گردشگري غنا قصد دارند تا شرايط لازم را براي توسعه‌ي زيرساخت‌هاي گردشگري اين كشور فراهم كنند. كشور غنا در سال‌هاي اخير با استفاده از سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي از رشد قابل توجهي در صنعت گردشگري برخوردار بوده است؛ ولي به‌دليل بعضي كمبودها، بويژه در زيرساخت‌هاي فن‌آوري اطلاعات به اهداف مورد انتظار در صنعت گردشگري دست نيافته است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha