• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8901-09537
  • خبرنگار : 71133

سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان: بر محدوديت در صدور پروانه ساخت‌ها و گشايش طول مدت اكران تاكيد داريم

سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان:
بر محدوديت در صدور پروانه ساخت‌ها و گشايش طول مدت اكران تاكيد داريم

منوچهر محمدي گفت: جلسات شوراي عالي تهيه‌كنندگان طي چند هفته اخير عمدتا به مباحث مربوط به وضعيت توليد و نمايش در سينماي ايران متمركز بوده است.

سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) نگراني عمده تهيه‌كنندگان را افزايش توليدات سينمايي و صدور پروانه ساخت برشمرد و اظهار داشت: تهيه‌كنندگان فضاي نمايشي لازم را براي فيلمهايي كه طبعا در سال 89 تهيه خواهند شد، بسيار محدود و دشوار مي‌بينند.

وي ادامه داد: محدوديتهاي ايجاد شده در آيين‌نامه شوراي صنفي سال 89 به گونه‌اي است كه به نظر مي‌رسد، براساس نمايش حداكثري فيلمها طراحي شده و ساز و كار اتخاذ شده به ترتيبي است كه به نظر مي‌رسد زمان نمايش فيلمها تقليل يابد. طبيعتا اين عامل ديگري است كه منجر مي‌شود،فيلمهاي سينمايي به فروش مطلوب و مورد نظر دست پيدا نكند.

محمدي افزود: نظرات كارشناسي تهيه‌كنندگان در شوراي عالي بر اين اصول استوار است كه توامان هم ما نياز جدي به محدوديت در صدور پروانه ساخت داريم و هم امكان گشايش در طول مدت زمان نمايش فيلمها، در غير اين صورت آسيب شناسي پيش روي سينماي ايران افزايش فيلمهاي پشت اكران و سوختن فيلمهاي توليد شده سال جاري خواهد بود.

اين تهيه كننده خاطر نشان كرد: چنانچه براي اين مهم، كار و تصميم عاجلي به عمل نيايد، مطمئنا ما امنيت لازم را براي سرمايه‌گذاري فيلمها از دست خواهيم داد و نارضايتي بيشتر تهيه‌كنندگان رابه دنبال خواهد داشت.

منوچهر محمدي در پايان گفت:اكنون شرايط به گونه‌اي است كه بيشترين نفع و امكان را از اين شيوه نمايش، سينماداران خواهند برد. چند سالي است كه موازنه طبيعي بين توليدكنندگان و توزيع‌كنندگان با سينماداران به نفع سينماران تغيير يافته و اين شرايط مقاير با فضاي سالم تعامل و تعادل بين توليد و نمايش است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha