• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8901-02371

طرح دو فوريتي براي اصلاح تعرفه واردات خودرو؛ عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس: به دنبال اصلاح تعرفه‌ايم

طرح دو فوريتي براي اصلاح تعرفه واردات خودرو؛
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس: به دنبال اصلاح تعرفه‌ايم

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از پيگيري اين كميسيون براي اصلاح تعرفه واردات خودرو به كشور خبر داد.

شهريار طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه كميسيون صنايع و معادن مجلس از همان ابتدا نيز با كاهش تعرفه واردات خودرو به كشور موافق نبود، گفت: اين كميسيون به دنبال اصلاح تعرفه واردات خودرو به كشور بوده و ممكن است تعرفه به همان رقم قبلي (90 درصد) بازگردد.

وي افزود: كاهش تعرفه واردات خودرو به كشور در شرايط كنوني به صلاح صنايع خودروسازي نيست و در اين شرايط بايد از صنايع داخلي حمايت كنيم.

گزارش‌هاي رسيده حاكي از آن است كه فردا همزمان با آغاز نخستين روز كاري مجلس شوراي اسلامي در سال 1389، قرار است طرح دو فوريتي اصلاح تعرفه واردات خودرو از سوي كميسيون صنايع ومعادن به هيات‌رييسه مجلس داده شود.

مقام معظم رهبري نيز به تازگي در بازديد از توانمندي‌هاي صنعتي کشور به ويژه در حوزه صنعت خودروسازي و توليد موتور ملي خاطرنشان کردند كه فراواني و ارزاني خوب است، اما از آن مهمتر رشد صنعت داخلي است و نبايد به استناد دلايل عمدتاً واهي دروازه را به روي واردات باز کرد.

ايشان ضمن اظهار ناخرسندي از سياست‌هاي واردات خودرو و بعضي از تصميماتي که در اين زمينه گرفته شده است، تأکيد کرده بودند كه عموماً فلسفه و منطقي که براي افزايش واردات مطرح مي شود، بالا بردن کيفيت محصولات داخلي است، اما براي اين هدف گزينه هاي بهتري هم وجود دارد که يکي از آنها اعمال سياست‌ها و ضوابطي براي بالا بردن کيفيت محصولات داخلي است.

گفتني است، مجلس شوراي اسلامي اواخر سال گذشته كاهش 20 درصدي تعرفه واردات خودرو به كشور را تصويب كرد و به اين ترتيب تعرفه واردات خودرو به كشور به رقم 70 درصد رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha