• دوشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8812-14997
  • منبع : مطبوعات

تعديل تعرفه واردات خودرو؟

رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس پي گير اقداماتي هستند كه كاهش تعرفه واردات خودرو را تعديل كنند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا كاتوزيان - رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي - در نشست هم انديشي گروه صنعتي ايران خودرو و قطعه‌سازان، خواستار ارتباط مداوم ميان مديران صنايع خودروسازي با نمايندگان مجلس و كميسيون‌ها و مجامع استاني شد تا مصوبه‌ها با روشنگري بيشتري انجام شود. وي گفت: مديران خودروسازي ارتباط خوبي با مجلس دارند، اما اين ارتباط بايد برنامه‌ريزي شده باشد. او، انتقادهاي نمايندگان مجلس از خودروسازان را ناشي از فشاري دانست كه از سوي مردم حوزه‌هاي انتخابي بر آنان وارد مي شود. وي كيفيت قطعات و خدمات را بسيار مهم توصيف كرد و خواستار اعمال كنترل كيفيت قوي بر قطعه‌سازان شد. كاتوزيان، تحقيق و توسعه را از شاخص‌هاي اصلي رشد سازمان و ضرورتي براي قطعه‌سازان دانست تا به شكل عملي و واقعي از آن براي ارتقاي سطح كيفيت قطعات استفاده شود. وي با اشاره به اين كه كاهش 20 درصدي تعرفه واردات ممكن است يك تصميم عجولانه باشد، گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان در مناطق مختلف كشور بايد با نمايندگان و مجامع نمايندگان ارتباط مستمر داشته باشند تا آثار چنين تصميم‌هايي بهتر تحليل و روشن شود. او ازخودروسازان خواست كه برنامه سالانه براي افزايش كيفيت و كاهش قيمت را به مجلس ارايه دهند و به نمايندگان در تصميم‌گيري‌ها كمك كنند. وي از تصميم كميسيون صنايع براي پي گيري اقداماتي سخن گفت كه كاهش تعرفه ها را تعديل كند و يادآور شد: لازمه اين كار، ارتباط ميان خودروسازان و مجامع استاني نمايندگان و كميسيون‌هاي مختلف و ذي ربط است. او با اظهار خرسندي از اهتمام ايران خودرو به استفاده از موتورهاي كم مصرف، هدفمند كردن يارانه‌ها و كاهش تعرفه واردات خودرو را نشانه‌هايي توصيف كرد كه مجموعه صنعت خودرو و قطعه‌سازي را وادار مي‌كند تا كمربندها را سفت‌تر ببندند. رييس كميسيون انرژي مجلس از خودروسازان خواست كه اين دو موضوع را مصوب مجلس بدانند و با تدبير لازم و عقلانيت كافي در برنامه ها از ورود شوك به مجموعه جلوگيري كنند. وي از پيشنهادي سخن گفت كه به مجلس داده تا تعرفه‌ها ثابت بماند و به قانون برنامه پنجم واگذار شود؛ به گونه‌اي كه سالانه پنج تا هفت درصد با شيب ملايم كاهش يابد تا صنعت خودروسازي و قطعه‌سازي بتواند خود را با آن سازگار كند. كاتوزيان در پايان سخنانش با تقدير از مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: در كمتر از يك سال، خيزشي در اين مجموعه ايجاد و مشكلات مالي قطعه‌سازان برطرف شده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha