• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8901-00525.159053
  • خبرنگار : 71078

/‌89؛ سال همت مضاعف و كار مضاعف/‌ مدير گروه فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي شبكه چهار سيما: اين نام‌ها مخصوص يك سال نيستند مقوله فرهنگ بايد موشكافي شود

مدير گروه فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي شبكه چهار سيما گفت: لازم است مسيري كلي براي مسايل فرهنگي ترسيم شود بگونه‌يي كه در آن ديدگاه‌هاي متفاوت تا حد امكان به هم نزديك شوند.

حسن افشاري در گفت و گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،درباره‌ي چگونگي‌ تجلي همت و كار مضاعف در عرصه‌ي فرهنگ در سال جاري در عملكرد مديران و فعالان عرصه‌ي فرهنگ افزود: در حال حاضر در تبيين مسير كلي فرهنگ كشور ديدگاه‌هاي متضادي وجود دارد اما لازم است اين نظرها به هم نزديك شوند.

او در بخش ديگري از صحبت هاي خوداظهار كرد: ايران كشوري در حال رشد است و توسعه بايد در تمام زمينه‌ها محقق شود كه فرهنگ جزيي از آن است كه مظلوم واقع و شايد سطحي به آن نگريسته شده است.

مدير گروه فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي شبكه چهار سيما اضافه كرد: بايد مقوله فرهنگ موشكافي شود، الگوها و نظريه‌هاي مربوط به آن نوشته و شاخصه‌ها و مولفه‌هاي آن استخراج شود البته اين كار بايد سريع انجام شود و اين مولفه‌ها حداكثر در عرض يك ماه استخراج و به نهادهاي مختلف ابلاغ شود هرچند كه فرهنگ به بحث آموزش نيز مربوط است و نهادهاي آموزشي نيز لازم است در اين زمينه سندي را تدوين كنند.

افشاري با بيان اين كه كار مضاعف ،همت مضاعف در تمام زمينه‌ها بايد تحقق يابد، گفت: برخي كشورها در بعضي زمينه‌ها رشد كرده‌اند اما از برخي جنبه‌ها غفلت كرده‌اند. به عنوان نمونه بعضي كشورهاي غربي به توسعه اقتصادي رسيده و توانسته‌اند رفاه را براي شهروندان خود فراهم كنند اما از جنبه‌هاي فرهنگي بسيار عقب افتاده‌اند بنابراين لازم است به امر توسعه همه جانبه نگريسته شود و اميدواريم مسؤولان فرهنگي بتوانند راهكارهاي مناسبي را براي آينده كشور بيابند.

مدير گروه فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي شبكه چهار سيما با اشاره به بحث گسترش فناوري، اظهار كرد: بحث گسترش فناوري در زمينه‌هاي فرهنگي يكي از مباحث مهم است كه بايد به آن انديشيد. به عنوان نمونه شايد معلوم نباشد كه در چند سال آينده پخش (broadcast)برنامه به شيوه كنوني ادامه مي‌يابد يا خير؟ چراكه آن قدر دستگاه‌هاي ارتباطي پيشرفته در دنيا به كار گرفته شده كه دسترسي به اطلاعات را براي هر فردي و در هر مكاني به سرعت امكان پذير كرده است بنابراين شايد نتوان بسياري از اخبار و اطلاعات را محرمانه دانست چون اطلاعات به سرعت در حال چرخش است به گونه‌اي كه گفته مي‌شود كه ديوار بين مرزها، شيشه‌يي شده است.

افشاري در پايان با بيان اين كه نام‌هايي كه مقام معظم رهبري براي سال‌هاي مختلف برمي‌گزينند، براساس نيازهاي اساسي و كلي كشور است، اظهار كرد: اين نام‌ها مخصوص يك سال نيست مانند پاسخگويي و اصلاح الگوي مصرف. اين مقولات نيازهاي اساسي كشور است و اين طور نيست كه تنها به يك سال محدودشود. به عنوان نمونه اصلاح الگوي مصرف هم در بخش فرهنگي و هم در بخش توليد بايد رعايت شود و همت مضاعف و كار مضاعف نيز تنها محدود به يك سال نمي‌شود چرا كه ايران كشوري در حال توسعه است و نياز به توسعه همه جانبه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha