• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 8812-02076

رئيس هيات مديره كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان تهران: دستمزد بايد بر اساس واقعيات جامعه تعيين شود

رئيس هيات مديره كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان تهران با اشاره به اين‌كه روش كنوني تعيين دستمزد غلط است و بايد اصلاح شود گفت: در حال حاضر دستمزد سال آينده بر اساس نرخ متوسط تورم سال جاري تعيين مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناصر برهاني در گردهمايي ماهيانه شوراهاي اسلامي كار استان تهران با بيان اين كه دستمزد بايد بر اساس واقعيات جامعه تعيين شود گفت: ‌سوال اساسي اين است كه دولت چگونه توانسته نرخ تك رقمي تورم در مدت زمان كوتاهي محقق كند؛ همان طور كه اين سوال در سال گذشته مطرح بود كه چطور بانك مركزي توانست در روز نرخ تورم را 5 درصد كاهش بدهد.

وي با بيان اين كه به نظر مي‌رسد گزارش‌هاي غلطي از بازار به دولت مي‌رسد خاطر نشان كرد: در حالي كه خط فقر 900 هزار تومان تعيين شده چطور ممكن است كارگر بتواند با حداقل حقوق 263هزار تومان زندگي را خود اداره كند.

او با انتقاد از معيشت خانوار در تعيين دستمزد مغفول مي‌ماند گفت: واقعيت اين است كه تورم بايد بر دوش دولت و نه كارگر باشد به همين خاطر ما از همه مسوولان به خصوص اعضاي شوراي عالي كار مي‌خواهيم كه نگذارند تاريخ تكرار شده و مشكل دستمزد امسال براي سال آينده نيز تكرار شود.

برهاني همچنين نسبت به شيوه اداره سازمان تامين اجتماعي انتقاداتي مطرح كرد و با تاكيد بر اين كه صاحب اصلي اين سازمان كارگران هستند اما مديران را كسان ديگر انتخاب مي‌كنند افزود: ‌همه اميد ما به دولت بود كه بتوانيم اداره سازمان را به طور معقول برعهده بگيريم اما متاسفانه اين خواسته ما محقق نشد.

وي نسبت به كاهش سطح خدمات درماني توسط بيمارستان‌هاي طرف قراداد سازمان تامين اجتماعي انتقاد كرد و گفت:‌ هيات مديره‌اي شدن بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي بيشترين خسارات را به خانواده‌هاي كارگري وارد خواهد كرد.

او با تاكيد بر اين كه ايجاد تحول در درمان بيمه‌شدگان ضروري است افزود: امروز سازمان تامين اجتماعي بدهي زيادي به مراكز درماني طرف قرارداد خود دارد و اين موضوع باعث شده بيمه‌شدگان در مراجعه به اين مراكز با مشكلات جدي مواجه شوند، در حالي كه سازمان تامين اجتماعي و شستا از پولدارترين سازمان‌هاي موجود در كشور هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha